Трябва ли да тренираме на гладно? Развенчаха 7 мита за спорта

20 август 2019 | 14:33
2744
1
1

За много хора спортът е всичко, за други – излишно усилие и загуба на време. Въпрос на нагласа, потребност, воля и философия на живот е да се приберете вечер уморени от работа, да метнете дамската чанта и да грабнете сака за фитнес. Оказва се, че по отношение на спорта и тренировките съществуват доста митове, които си струва да бъдат развенчани.

за едни спортът е удовлствие, за други - досада

Мит номер 1: Утрото е най-подходящото време за спорт

Още от най-ранно детство ни е набивано в главата, че най-добре се събуждаме с физическа активност. Да, ама не! След ставане от сън всички функции на организма ни са забавени и едно рязко натоварване би довело тялото до страхотен стрес. Ако със скачането от леглото хукнете към залата, възможно е с течение на времето да започнете да получавате главоболие, да се чувствате отпаднали. Могат да се отключат и проблеми със сърцето. Затова много специалисти препоръчват да започнем деня с лека 15-минутна гимнастика и контрастен душ. Според учените, най-подходящото време за тренировки е между 10-13 и 16-19 часа. Има и такива, според които между 18 и 20 часа вечерта е най-удачното време за спорт.

тренировките сутрин не са полезни

Мит номер 2: Спортът е гарант за добро здраве

Не е тайна, че освен полезен за здравето, спортът може да бъде и доста травматичен за определена категория хора. Затова, ако искате непременно да спортувате, проучете кой точно спорт ви подхожда. Това определено важи за страдащите от хронични болести: ако имате цистит, пиелонефрит, фарингит, синузит - забравете за басейна. Ако сте с миома, гастрит, язва на стомаха – не карайте колело! Бадминтонът не е за болните от остеопороза, артроза, а йогата – за дамите със заболявания на женските органи. Задължително, преди да започнете какъвто и да е спорт, се посъветвайте с лекар.

карането на колело не е за болните от остеопороза

Мит номер 3: Колкото по-интензивни са тренировките, толкова повече укрепва организмът

Много хора, вманиачени на тема спорт, ежедневно се подлагат на уморителни тренировки, често превъзмогвайки физическата болка. Това, обаче, им носи само негативи. Физическото пренатоварване на организма е свързано с по-висок приток на кислород, а с това окислителните процеси в тялото се ускоряват, което води до по-бързо износване на органите и стареене на тялото. Германски учени установили, че усилените тренировки съкращават производството на липопротеини с висока плътност, които пренасят добрия холестерол, а именно той ни пази от проблеми с кръвоносните съдове, атеросклероза и проблеми със сърцето. Американски изследователи пък достигнали до извода, че голямото физическо натоварване понижава тестосерона при мъжете. Той е занижен с 80% при активно спортуващите, в сравнение със спортуващите на умерен режим. При вманиачените на тема тренировки се наблюдава намаляване на количеството на сперматозоидите и отслабване на половото влечение. Не се преуморявайте! 2-3 пъти седмично спорт по 1-2 часа са напълно достатъчни, категорични са специалистите.

тежките тренировки увреждат сперматозоидите

Мит номер 4: Максималният ефект е постижим само във фитнес залата

Да следващ здравословен начин на живот в общност от съмишленици е много по-приятно, отколкото, ако спортуваш сам. За мнозина обаче фитнесът вече е по-скоро моден повик, отколкото необходимост. Ако нямате пари за карта за посещения, това не е болка за умиране. Спортувайте в парка! Свежият въздух навън ще ви се отрази много по-добре, в сравнение със задуха на залата. Според проф. Стюарт Бидъл, британски психолог, посещенията на фитнес клуба водят до психични изменения, свързани с това, че спортуващите имат комплекс за малоценност и го компенсират с тежки тренировки в залата. По думите му разходка пеша и катерене на стълби вършат по-добра работа за здравето.

Тренировките не е задължително да са само във фитнеса

Мит номер 5: Децата обезателно трябва да спортуват

Американски физиолози провели интересен опит: няколко опитни мишки били насила заставени да въртят колело, а други били оставени да го правят по собствено желание. В резултат при първата група бил наблюдаван повишен имунитет, а при втората, напротив, той бил отслабен. Изводът е банален – насила хубост не става. Същото важи и за детската психика. Важно е да изберете такъв спорт за детето си, който да е съобразен с неговата психика и желанията му. Ако то не иска да практикува определен спорт, то това определено няма да е от полза за здравето му.

не насилвайте детето да спортува

Мит номер 6: Упоритите тренировки увреждат мозъчната дейност

Ако оставим настрана професионалния спорт, който изяжда времето за четене, посещения на изложби и т.н., умерените тренировки развиват ума. Английски изследователи достигнали до извода, че след занимания със спорт мозъкът започва да изработва ендорфин, който не само осигурява добро настроение, но и стимулира мозъчната дейност и творческото мислене.

спортът подобрява настроението и мозъчната дейност

Мит номер 7: Тренира се на гладен стомах

Ако започвате деня си с лека физзарядка, не е проблем, ако го направите на гладен стомах. Ако обаче се отправите към залата, трябва да събудите тялото си и да му дадете източник на енергия. Най-добре е да го направите до час и половина - два преди тренировката. Това, разбира се, трябва да е съобразено с индивидуалните особености на тялото ни. Ако нивата на кръвната ни захар варират, препоръчителна е лека закуска с кисело мляко или плодове. Същото важи и за водата. Специалистите не могат да дадат еднозначен отговор за нужното количество, което трябва да изпием по време на тренировка и съветват този въпрос да го обсъдим с индивидуалния си треньор.

Преди тренировка направете лека закуска

Коментари

1 Биг
  22 август 2019 | 09:28 отговор
 

ТИ КОЙНО СИ НАПИСЪЛ ТАЗИ ГЛУПОСТ.МОМЕНТАЛНО ОТИДИ И СЕ ГРЪМНИ НЯКЪДЕ ,И ОСВОБОДИ СВЕТА ОТ ВЪРХОВНАСА СИ ПРОСТОТИЯ.И БЕЗ ТОВА НИ ИДВА ПОВЕЧЕ.

 

Добави Коментар

Най-четени

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.