Учените най-после успяха: Откриха протеин срещу дебелеене, вече ще сме слаби

Добра новина за хората с наднормено тегло!

Американски учени откриха протеин, който възпрептства натрупването на мазнини и намалява нивото на кръвната захар, съобщи "Дейли мейл".

Откритието е от изключително значение в борбата със затлъстяването, което е масов и сериозен проблем по целия свят. От него може да се създаде лекарство, което да помогне на милиони хора по света, страдащи от коварното заболяване, разкриват изследователите.

Кой е протеинът и каква е неговата роля в битката със затлъстяването

Става дума за протеина BAM15, който стимулира митохондриите - енергийните фабрики на клетките, да изгарят повече енергия, а оттам - и повече мазнини.

Какво сочат лабораторните изследвания

Резултатите от тестовете, проведени върху лабораторни мишки, показват, че мишките, получавали BAM15, не натрупват излишно тегло. Оказва се, че те горят повече калории от животните, на които не приемали протеина.

По отношение на проблема със затлъстяването статистиката е тревожна - хората стават все по-дебели и по-болни!

Припомняме, че неотдавна учени предупредиха, че ако тенденцията продължи да се развива в същата посока, близо една четвърт от населението на планетата ще е затлъстяло през 2045 г.

Затлъстяването е бич за общественото здравеопазване в целия свят. Според резултатите от американско изследване, процентното съотношение на затлъстелите хора в света непрестанно се увеличава от 1980 г., като се е удвоило в 73 страни. В резултат се е увеличила смъртността вследствие на сърдечносъдови болести, диабет и някои видове рак.

Наднорменото тегло и затлъстяването са свързани с храненето и начина на живот. Ето защо СЗО призовава обществото към по-активен начин на живот и към максимално ограничаване приема на продукти, богати на липиди и захари.

Четете още: Диетата на воина: ядеш всичко и отслабваш много - ето как