Успехът на диетата

17 декември 2012 | 08:56
4349
0
0

Броите въглехидрати? Ядете храни с ниско съдържание на мазнини? Според ново изследване, няма значение видът на диетата, която прилагате – важното е да държите под контрол количеството на калориите. Това показват резултатите от продължило 2 години изследване.

За това време повече от 800 човека с наднормено тегло били подложени на една от 4 диети, полезни за сърцето, всяка от които съдържала комбинация от въглехидрати, мазнини и протеини в различно съотношение. Диетите били в голяма степен базирани на вече популярни - като например средиземноморската.

За 2 години участниците от всяка от четирите групи постигнали приблизително еднакви резултати в отслабването – независимо дали техният хранителен план бил фокусиран върху количеството въглехидрати, мазнини или протеини. За първите 6 месеца хората отслабнали средно с по 6,5 кг, а за двугодишния период – средно по 4,5 кг.

Медиците обясняват сходните резултати с факта, че всички участници имали намален прием на калории - и четирите хранителни плана включвали еднакво количество калории - 1200-2400 на ден в зависимост от килограмите.

 

“Очевидно се налага изводът, че важното са калориите, без значение как ги получавате. Но това не означава, че можете да ядете каквото си искате и колкото време искате, дори да е в рамките на дажбата калории”, смятат учените, цитирани от Ройтерс, и съветват: “Трябва да консумирате правилното количество калории за отслабване, но и да приемате балансирано въглехидрати, протеини и мазнини, като се фокусирате върху това да ядете храни като цели зърна, пресни плодове и зеленчуци, сухи източници на протеини и здравословни мазнини. Не е нито здравословно, нито вталяващо да си набавяте калориите само от нискокалорични храни с ниска хранителна стойност. Трябва да сте сигурни, че ястията, които приемате, наистина имат хранителни качества”.

Хранителният план трябва да е с разумно количество калории, да включва контролиране на размера на всяко ядене и да е правилно балансиран, пишат от zdrave.bg

 

След като вече знаете, че калориите са ключът към отслабването, как да започнете да сваляте килограми? Три възможни стъпки към целта:

1. Намерете диета, която да подхожда на начина ви на живот. Това е най-важната стъпка. Вместо да опитвате най-новата и модерна, изберете такава, към която можете да се придържате.

Ако следвате диетичен план само за да отслабнете, но той не пасва на начина ви на живот, може да се окаже, че е трудно да се придържате към нея в дългосрочен план и в действителност изобщо не се храните здравословно.

Диетолозите разработват различни индивидуални диетични планове именно за да могат хората с различни нужди еднакво успешно да постигат общата цел – отслабването.

2. Потърсете подкрепа. Участниците в цитираното по-горе изследване, които получавали редовни консултации и подкрепа през 2-те години, свалили повече от теглото си, отколкото останалите.

Борбата с излишните килограми е трудно начинание. Също като всичко останало в живота, ако имате подкрепа “отвън”, ще е по-лесно да се справите. Така човек осъзнава, че не е сам в този период.

3. Водете си дневник на храненето. Може и да звучи по ученически, но доказано помага. Някои от най-големите изследвания в областта показват, че дневникът повишава до два пъти резултатът. Когато човек си записва какво яде – включително малките похапвания – подхожда по-отговорно към количеството. Освен това имате възможността да виждате черно на бяло всичко, което сте яли през деня, включително малкото блокче шоколад, което иначе бихте забравили.

Още по темата

Коментари

Добави Коментар

Най-четени