Всичко, което трябва да знаете за плажния джогинг

09 юли 2018 | 10:00
видяна 32608
коментари 0
снимки: Pixabay, Unsplash

Обзалагаме се, че вече сте планирали отпуската си, написали сте онова листче с молба до шефа и сега остава само да броите дните до почивката, правейки планове как да прекарате времето. Ако сте от спортните дами, със сигурност няма да пренебрегнете навиците си дори и на морето и ще опитате да спазвате часовете за тренировка. Ще предпочетете да използвате плажа вместо фитнес залата и вероятно сутрин ще си правите джогинг по ивицата. Само че преди да се отдадете на тази дейност, трябва да знаете някои неща, особено ако не сте го правили преди. Ще ни бъдете благодарни за безценните съвети!

1.Загрявката на краката е задължителна

Никога, ама никога не тичайте по плажа, ако не сте направили добра разгрявка. Пясъчният терен ще натовари много повече краката ви от равната настилка в парка, особено в областта на колената. Можете да направите серия от няколко клякания, за да подготвите краката си, а също и някои упражнения, с които по принцип разгрявате краката си.



2.Поддържайте бавно темпо

Толкова е красиво и някак успокояващо да тичаш на сантиметри от водата, защо трябва да бързате? Трябва да знаете, че за да издържите по-дълго и да не се претоварите, е добре да тичате с по-бавно темпо, отколкото в града. Джогингът по плажа е равен на вдигане на тежести с крака, така че трябва да внимавате какво темпо ще поддържате. Съветваме ви да практикувате лек джогинг и повече да се наслаждавате на красивите гледки.

3.Нека целта ви бъде определено време, а не дистанция

Чудесно е да си поставяте цели, когато тичате. Но щом ще тичате на плажа, по-добре си задайте определено време за джогинг, а не крайна точка. Във втория случай бихте се уморили много повече, а изтощението може да ви откаже или дори да ви накара да се почувствате зле. Когато тичате върху пясък, а не върху твърда настилка, бедрата, колената и глезените ви се натоварват два пъти повече. По този начин изхабявате много повече енергия от обикновено.

4.Съобразявайте се с наклона

Трябва да знаете, че когато тичате по брега, винаги единият ви крак се натоварва повече от другия. Затова е добре да тичате в две посоки. Предвидете например 10 минути на отиване и 10 на връщане.



5.Не тичайте без обувки

Да, знаем, че сте отишли на море, за да събуете обувките и да се радвате боси на пясъка. Само че ако сте предвидили тичане по плажната ивица е задължително да си вземете обувките за бягане. И това го казват експертите, не ние. Причината е, че маратонките ще облекчат напрежението в колената и ще се окажат прекрасен помощник. Можете да потичате без обувки след втория или третия ден.

6.Натоварвайте се постепенно

Не се впускайте в бърз джогинг за дълго време още от първия ден. Увеличавайте натоварването постепенно, не забравяйте, че пясъчният терен кара мускулите да работят много по-здраво.



7.Не го правете всеки ден

Ако сте отделили една седмица престой на морето, ви съветваме да не тичате по плажа повече от три пъти. Всъщност и един път е достатъчен, тъй като натоварването е наистина голямо, но в случай, че сте решили да го направите 2 или 3 пъти, трябва да има поне един ден почивка между всеки от тях. 

Четете още: Не дебелеете от въглехидратите

Още по темата

Коментари

Добави Коментар

Най-четени

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.