Всичко, което трябва да знаете за плажния джогинг

09 юли 2018 | 10:00
видяна 11346
коментари 0
снимки: Pixabay, Unsplash

Обзалагаме се, че вече сте планирали отпуската си, написали сте онова листче с молба до шефа и сега остава само да броите дните до почивката, правейки планове как да прекарате времето. Ако сте от спортните дами, със сигурност няма да пренебрегнете навиците си дори и на морето и ще опитате да спазвате часовете за тренировка. Ще предпочетете да използвате плажа вместо фитнес залата и вероятно сутрин ще си правите джогинг по ивицата. Само че преди да се отдадете на тази дейност, трябва да знаете някои неща, особено ако не сте го правили преди. Ще ни бъдете благодарни за безценните съвети!

1.Загрявката на краката е задължителна

Никога, ама никога не тичайте по плажа, ако не сте направили добра разгрявка. Пясъчният терен ще натовари много повече краката ви от равната настилка в парка, особено в областта на колената. Можете да направите серия от няколко клякания, за да подготвите краката си, а също и някои упражнения, с които по принцип разгрявате краката си.



2.Поддържайте бавно темпо

Толкова е красиво и някак успокояващо да тичаш на сантиметри от водата, защо трябва да бързате? Трябва да знаете, че за да издържите по-дълго и да не се претоварите, е добре да тичате с по-бавно темпо, отколкото в града. Джогингът по плажа е равен на вдигане на тежести с крака, така че трябва да внимавате какво темпо ще поддържате. Съветваме ви да практикувате лек джогинг и повече да се наслаждавате на красивите гледки.

3.Нека целта ви бъде определено време, а не дистанция

Чудесно е да си поставяте цели, когато тичате. Но щом ще тичате на плажа, по-добре си задайте определено време за джогинг, а не крайна точка. Във втория случай бихте се уморили много повече, а изтощението може да ви откаже или дори да ви накара да се почувствате зле. Когато тичате върху пясък, а не върху твърда настилка, бедрата, колената и глезените ви се натоварват два пъти повече. По този начин изхабявате много повече енергия от обикновено.

4.Съобразявайте се с наклона

Трябва да знаете, че когато тичате по брега, винаги единият ви крак се натоварва повече от другия. Затова е добре да тичате в две посоки. Предвидете например 10 минути на отиване и 10 на връщане.



5.Не тичайте без обувки

Да, знаем, че сте отишли на море, за да събуете обувките и да се радвате боси на пясъка. Само че ако сте предвидили тичане по плажната ивица е задължително да си вземете обувките за бягане. И това го казват експертите, не ние. Причината е, че маратонките ще облекчат напрежението в колената и ще се окажат прекрасен помощник. Можете да потичате без обувки след втория или третия ден.

6.Натоварвайте се постепенно

Не се впускайте в бърз джогинг за дълго време още от първия ден. Увеличавайте натоварването постепенно, не забравяйте, че пясъчният терен кара мускулите да работят много по-здраво.



7.Не го правете всеки ден

Ако сте отделили една седмица престой на морето, ви съветваме да не тичате по плажа повече от три пъти. Всъщност и един път е достатъчен, тъй като натоварването е наистина голямо, но в случай, че сте решили да го направите 2 или 3 пъти, трябва да има поне един ден почивка между всеки от тях. 

Четете още: Не дебелеете от въглехидратите

Още по темата

Коментари

Добави Коментар

Най-четени

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?