Жените все повече се превръщат в “ябълки” с “бирен корем”

08 април 2013 | 10:51
19643
1
1

Специалисти от Националния форум по проблемите на затлъстяването на нацията във Великобритания, провел ежегодната си конференция в началото на седмицата, твърдят, че традиционната женска фигура с формата на круша, при която теглото се натрупва на задните части и бедрата, се среща все по-рядко. Жените се превръщат в “ябълки” с “бирен корем” – черта, която е характерна за мъжете с наднормено тегло.

Президентът на форума Ян Кембъл заявява, че много фактори, включително страстта на индустриалния свят по личните автомобили, са виновни за тази трансформация, като на риск са подложени дори тинейджърките, предупреждава The Independent. “Известно е, че женската фигура има формата на круша и това не предизвиква опасения, касаещи здравето”, казва той. “Ние обаче все по-често срещаме жени, чиито фигури приемат формата на ябълка. Това вече създава сериозна заплаха за тяхното здраве.”

Фигурата обикновено се определя от това, къде се натрупва мазнината. До скоро повечето жени са попадали в категорията “круша”, при която мазнините се натрупват под талията – на задните части и бедрата. При “ябълките” бедрата са сравнително слаби, задните части – плоски, но коремът е изпъкнал. Може би повечето жени смятат дебелите бедра и задни части за наказание, но тази година учени от Копенхаген са установили, че жените с форма “круша” са по-здрави от жените -“ябълки”.

Причината е в това, че мазнините, отлагащи се на бедрата, вероятно произвеждат адипонектин - субстанция на мастните клетки, която има отношение към снижаването на риска от сърдечно-съдови заболявания. Мазнините в областта на корема обикновено се отлагат по-дълбоко. Те попадат непосредствено в черния дроб, отделяйки мастни киселини, хормони и фибри директно в кръвта.

Специалистите от форума твърдят, че обиколката на талията се явява основен индикатор за надебеляването. Например, у жените с талия по-голяма от 81 см се повишава опасността от диабет и сърдечно-съдови заболявания. Същевременно, намаляването на талията с 10 см е равнозначно на загубата на 10 кг мазнини в областта на корема за човек, тежащ под 100 кг.

Лекарите казват, че идеалният размер на талията при жените, не трябва да превишава 81 см, но към днешна дата средният показател се равнява на над 86 см и се е увеличил с 15 см за последните 50 години.

Началникът на отдела за медицински изследвания към Центъра за проблеми с храненето в Кембридж – Сюзън Джеб предупреждава, че хората, които смятат, че почти нямат наднормено тегло, в действителност рискуват да заболеят сериозно, ако фигурата им прилича на ябълка.

Още за типовете женски фигури:

“Ябълка”

Най-често това са жени, за които “диета” е мръсна дума. Те са от типа, който би казал: "Обичам къри и печено. Дебела съм си по природа, какво да направя.”

"Круша"

Към този тип спадат фигурите на Дженифър Лопес и Кейт Уинслет, както и повечето “латинос”. Мазнината се отлага на бедрата и задните части, което често води до целулит. Лекарите считат такива фигури за здрави, въпреки че за притежателките им има риск от развитие на артрит.

"Морков"

Към фигурите на този тип се отнасят телата на Бриджит Нилсен и Грейс Джоунс - широк торс, стесняващ се към таза. Въпреки че имат стройни бедра, у жените с този тип фигури талията е тънка и няма склонност към мастни наслоения в областта на стомаха.

"Шушулка"

Към този тип спада фигурата на много от манекенките - висока, стройна, склонна да сваля килограми. При този тип рискът за сърдечно-съдови проблеми е нисък, но пък е увеличен този от ракови заболявания.

Още по темата

Коментари

1 до Woman.bg
  20 февруари 2015 | 21:11 отговор
 

Не зная защо редакторите на този сайт са толкова нехайни за мнението на читателите си.Все няма обяснение защо постоянно ползват данни от британски проучвания-сякаш им е залепнало релето в някой английски линк и все него четат и превеждат.Необяснимо,нали?А вече публикуват и истински глупости-като тази-" Мазнините в областта на корема обикновено се отлагат по-дълбоко. Те попадат непосредствено в черния дроб, отделяйки мастни киселини, хормони и фибри директно в кръвта." Кака си преставяте ,че мазнини отделят фибри,които дори попадат в кръвта?!!!Ако можехте само да проумеете как ставате за смях..или и това не ви интересува?

 

Добави Коментар

Най-четени

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.