Радина Василева

Здравето зависи от много фактори – грижа към себе си, малко късмет и правилните специалисти, които да бъдат до нас, когато имаме нужда. Аз съм Радина Василева и като дългогодишен журналист в здравната сфера, моята мисия е да ви срещам именно с тях, както и да отговаряме на вашите въпроси в рамките на предаването „Код здраве“. Пишете ни на kodzdrave@woman.bg!

"Код здраве": Как да предпазим очите си през лятото

05 юли 2019 | 12:08
9957
0

Знаете ли, че съвременният човек прекарва близо 11 часа всеки ден пред някакъв вид електронно устройство – телефон, таблет, компютър, телевизор? Докато се наслаждаваме на любим филм, предаване или просто работим на компютъра, често не усещаме цената, която плащаме за това, и то със здравето си. Освен, че влияе върху качеството на съня, често синята светлина от екраните натоварва и изморява очите, което може да доведе до замъглено зрение, затруднено фокусиране, сухота в очите, главоболие.

Как да се справим с този проблем, както и какво е необходимо да правим, за да поддържаме в добро здраве зрението си? По тази тема водещата на „Код здраве“ Радина Василева разговаря с д-р Мариела Облашка. Тя е специалист офталмолог с над 20 години опит. Извършва консултативни прегледи, диагностика и лечение на очни болести. Д-р Облашка завършва Медицински университет в Плевен през 1995 г. Своята специалност „Очни болести“ придобива през 2000 г., а три години по-късно придобива научна и образователна степен Доктор. Член е на БЛС, Съюз на Офталмолозите в България, както и на „Асоциация по Глаукома“.

На въпрос как да предпазим очите си от всички вредни фактори през лятото като жаркото слънце, вятъра, както и престоя в помещения с климатик, д-р Облашка дава няколко много ефективни съвета: „По отношение на слънцето и вятъра всички сме наясно, че трябва да носим качествени слънчеви очила, както и качествени продукти за слънцезащита на кожата. Що се отнася до факторите на средата, когато сме в офиса - освен ергономичните условия за работа с дисплей, е задължителна основна грижа за очите с помощта на изкуствени сълзи и витамини за очи. За да не допуснем да се стигне до синдрома на сухото око, трябва да си слагаме регулярно капки. Едни от най-новите продукти на пазара са на немската марка Допелхерц, които са насочени към хората, които прекарват голяма част от времето си именно в офиса. Съставът им е добре подбран и балансиран – съдържат хилауронова киселина, хипромелоза и дестилати от лайка, алое вера, шипка и черна боровинка.

За хората, чиято работа е свързана с продължително взиране в компютъра, д-р Облашка препоръчва, освен изкуствените сълзи, и приемане на витамини за очи. Също така, на всеки 40 минути, е нужно да се прави 5-минутна почивка, като се гледа надалеч. Целта е да си починат очите, както и да не се работи на смесено осветление. Желателно е да няма течение в помещението или работещ климатик, тъй като и двете неща изсушават допълнително очите. Да се гледа към екрана от по-висока с около 20 градуса позиция - това също е важна част от превенцията, за да се държа по-притворени клепачите.


Какво още да правим за здрави очи, каква е любимата им "храна", както и още ценни съвети – вижте във видеото:


Гардероб водеща:

Ако тази тема ви е била интересна, но и полезна – абонирайте се за „Код здраве“ в Soundcloud.
 

(в материала има продуктово позициониране)

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.