Радина Василева

Здравето зависи от много фактори – грижа към себе си, малко късмет и правилните специалисти, които да бъдат до нас, когато имаме нужда. Аз съм Радина Василева и като дългогодишен журналист в здравната сфера, моята мисия е да ви срещам именно с тях, както и да отговаряме на вашите въпроси в рамките на предаването „Код здраве“. Пишете ни на kodzdrave@woman.bg!

Отговорите на специалиста: Как да си осигурим истински чист въздух

20 юли 2020 | 12:27
13321
0

Социалният проект на woman.bg „Отговорите на специалиста“ вече има нов партньор - българското търговско представителство на южнокорейския производител на битова техника – LG Electronics.
След като много от вас ни задаваха въпроси, свързани с начините за поддържане на приятна температура и чист въздух през горещите месеци в офиса и у дома и кой е по-добрият вариант – климатик, пречиствател за въздух или климатик с вграден пречиствател за въздух, се свързахме с Димитър Стефанов, който е мениджър продажби на сегмент битова климатизация и грижа за въздуха в южнокорейския гигант по отношение на техниката за дома. Ето и какво сподели той пред водещата Радина Василева:

1. Димитър, защо ни показваш два на глед различни продукта, които решават общ проблем и как всъщност климатик и пречиствател за въздух могат да се съчетаят в едно?
- Тази година е много важна за нас от LG Electronics, защото пускаме на пазара един нов сегмент в климатизацията и започваме да работим с още един от компонентите в едно затворено помещение – освен температурата, сега нашите климатици могат да управляват още един от компонентите – качество на въздуха от гледна точка на фините прахови частици. Затова тази година в сегмент „Климатици“ имаме един абсолютно пълноправен продукт 2в1 – климатик с пречиствател, който е много удобен за тези, които сега ще си купят климатици и се грижат да имат здравословна среда и вкъщи, за хората, които в момента изпитват притеснение заради кризата от Ковид-19, както и за онези, които знаят, че качеството на въздуха вътре е различно от този, който е навън и е важно да се управлява и в дома.
По отношение на въпроса климатик или пречиствател – много е важно хората да знает какво точно искат. Има хора, които имат вече климатик и за тях е по-добре да имат пречиствател, има и такива, които тепърва ще си слагат или ще заменят досегашния си климатик, не елошо да помислят ако имат спалня, детска стая, където ще слагат климатизация да помислят за функцията пречистване, която дава нашето устройство.



2. Климатикът с пречиствател пречиства ли с капацитета на малкия пречиствател, който предлагате?
- Хората, които са си слагали климатици, вече знаят, че обемът на помещението като кубатура е важният елемент, който се взима предвид, когато се слага климатик. Нашият ще добави и компонента пречистване, освен затопляне и охлаждане, но за точно тази квадратура за която е сметнат. Има един важен момент – нашият климатик може да работи и само като пречиствател, без да включваме функцията за затопляне или за охлаждане. Само като пречиствател има доста голям капацитет, който почти покрива 50-те квадратни метра, които нашият пречиствател покрива.

3. Това, което ми сподели в предварителния ни разговор е, че всъщност вашият климатик с вграден пречиствател показа точно какво е количеството на пречистения въздух – нещо, което не можем да видим при другите климатици, които в момента са на пазара.
- Точно така, това е чисто нов сегмент не защото другите климатици нямат филтри за почистване, но този на LG Electronics има няколко основни елемента, компонента и технически спецификации, които се различават коренно от досегашната технология. Отгоре на климатика има йонизатор, който йонизира входящия въздух. Това зарежда частиците положително или отрицателно, те се улавят от магнитен филтър, който е разположен по цялата дължина на входящия въздух. Той филтрира не само фин прах (PM10), но и супер фин (PM2.5) и ултра фин прах (PM1.0). Колкото по-малки са тези частици, толкова по-вредни могат да бъдат за нас.

4. Климатикът с пречиствател отстранява ли и вирусите?
- Болната тема – вирусите са с размер под 1 микрон, 0.7 е размерът на коронавируса. Това, което ние имаме като спецификация и сензор, засича частици по-малки от 1 микрон и филтър, който ги улавя. Накрая - на дисплея на нашия климатик освен класическата информация за температура и функции, които сме задали, има още два типа информация – цветови код за качеството на въздуха, както и цифрово изражение на концентрацията на фини прахови частици в 1 куб. м.

5. Наш зрител пита: "Живея в силно запрашен квартал, като апартаментът ми гледа към най-натоварения булевард в София - Цариградско шосе и буквално не смея да си отворя прозорците. Търся адекватно решение за въздуха вкъщи. Имотът е 84 кв.м., с две обособени спални, а останалата част е преходна. Търся нещо качествено за дългосрочна употреба, моля за Вашия съвет“.
- Разработихме този продукт именно за хората, които понякога не искат да си отварят прозорците. Неминуемо трябва да помислим за качеството на въздуха вкъщи. Когато искаме да изберем пречиствател или климатик, е важно каква е кубатурата на помещението, в което искаме да сложим устройството. Квадратурата също е важна и обикновено всеки продукт има спецификация за дебит. Нашите пречистватели обработват много голямо количество въздух за един час. В конкретния случай е много важно човекът да види с каква кубатура въздух разполага – квадратурата, умножена по височината на помещението и да прецени съответно от кое наше устройство има нужда. За голямо помещение като всекидневната имаме два типа решение: пречиствател за въздух – единият покрива площи до 100 кв. м., а другият – до 50 кв.м. Когато си избирате пречиствател за въздух не го правете така че да пасва точно на квадратурата, която имате, а си изберете такъв с какъвто да имате повече запас. Какво значи това – ако имате помещение от 25 кв. м., а сте си взели пречиствател за 50 кв.м. то той ще обработва въздуха много повече пъти на час, ще го прави с по-малък разход на енергия и с по-малко ниво на шум. Какво става ако имаме пречиствател с малка мощност – той работи на големи обороти, усещаме движението на въздуха и това ни причинява дискомфорт. Същото е и с климатиците.



6. Пречиствателят може ли да се ползва в помещение, в което спят малки деца?
- Абсолютно могат да се ползват и двата уреда, защото те са много безшумни – само 19 децибела, което е по-ниско и от шума, който се вдига в една библиотека. В пречиствателя за въздух има и сензор за миризми, освен за фини прахови частици. Това, което аз бих казал накратко, е – да, разбира се, и особено пък за деца. Един от пречиствателите ни има функция именно за деца, като разпръсква чист въздух на ниво 50 см – активната им зона.

7. И последният въпрос е свързан с цената на продуктите, къде могат да бъдат открити и колко би струвало отоплението с климатика с пречиствател през зимата?
- Цената е едно от най-важните неща. Ние даваме мощност и функции, които другите не дават и е съвсем нормално хората да попитат на каква цена става това. Двата пречиствателя ще бъдат анонсирани на нова цена. Ако досега двойният ни пречиствател струваше 2500 лв, сега ще бъде 1800-1900 лв. Малкият от 1500 лв сега ще струва 1250 лв. Искаме да вкараме нашите продукти в нормалното българско домакинство. Имахме много клиенти досега, но те бяха ВИП клиенти, които искат да имат най-доброто, независимо от стойността. Цената на климатика ще бъде 1699 лв. Нашите партньори от „Техномаркет“ ще предложат и бонус безплатен монтаж в определени периоди, които ще обявят. Пречиствателят има филтър, който е консуматив и който струва 200 лв, със среден живот от една година. Сензорът му казва кога е време за смяна. При климатика също имаме магнитен филтър, който е с живот от две години, но цената му още не е уточнена, тъй като той влезе на пазара преди две седмици.
Имаме магазини в трите вериги – „Техномаркет“, „Технополис“ и „Зора“. „Техномаркет“ ще бъде нашият основен партньор тази година, така че там ще има семпли и консултанти, за да преценят хората дали това наистина е техният уред.


Кой е днешният ни гост накратко:

Димитър Стефанов е мениджър продажби на сегмент битова климатизация и грижа за въздуха в българското търговско представителство на южнокорейския производител на битова техника – LG Electronics. 
Той има опит в компанията натрупан както на южнокорейския, така и на българския пазар. С климатична техника в българското представителство на LG се занимава от 2014 година, а от 2018 година и с продуктите за пречистване на въздух. През 2020 година линията продукти „Грижа за въздуха“ се разшири с климатик от серията Air Puri снабден с технология за висококачествено пречистване на въздуха. В момента, елементът „качество на въздуха“ в сегмент климатизация е толкова важен за LG, колкото и елементът температура.  

(платено съобщение)

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.