Как да изберем правилния цвят за косата си след 40-те и 50-те

06 август 2018 | 08:56
видяна 14928
коментари 1
Снимки: Pixabay

С годините косите ни постепенно започват да се покриват със сребристи косъмчета, които с наближаването към 50-те стават все повече и повече. Причината е в намаляване производство на меланин (пигмент, който придава на косата наситения й цвят), при чието драстично ниско ниво косата започва да побелява.

Проучвания сочат, че до навършването на 50-годишна възраст, косите на половината от жените са с 50% побелели косми. Лошата новина е, че загубата на естествения цвят на косата с годините води и до своите странични ефекти: човешката коса еизградена основно от протеини, които са 65–95% от нейния състав. Протеините и меланините поглъщат ултравиолетовата светлина, което с времето води до тяхното разрушаване. При отсъствието на меланин обаче цялата функция се поема единствено от протеините на косата, което води до нейната дехидратация и разрушаването на веществата, които я изграждат.

За щастие има и добра новина! Правилно избраният цвят за косата може да възстанови естествената жизненост и виталност на косата ни, но и да възвърне младежкия блясък върху лицето ни.

Ето как да изберем правилния цвят боя за коса след 40-те и 50-те години, когато белите косъмчета увеличат броя си:

1. Ако кожата на лицето ви е бледа, избягвайте тъмните цветове

Тъмните цветове върху светлата и бледа кожа правят изтъняването на косъма по-видимо. Плюс това, новопоявилите се бели краища в основата на скалпа контрастират силно на тъмните нюанси, а това не е особено естетично.

2. Подходящи светли нюанси за бледа кожа

Светлорусите нюанси върху бледа кожа пък изискват повече грим, за да се прояснят чертите на лицето ви. Като базов оставете светлия цвят. Подходящ избор са оттенъците в карамелено, златисто и медено. Добра идея са и нюансите в спектъра на червеникавите и светлокестенявите цветове.

3. За матова кожа – два-три нюанса по-светли тонове

Ако косата ви винаги е била с тъмен цвят, а кожата ви е по-матова, сега е моментът да опитате с два или три нюанса по-светли тонове с топъл оттенък. Ако сте с естествен студен тъмно кафяв или черен цвят, изберете например шоколадов нюанс.

4. Кичурите отиват на светла кожа

Ако сте (или искате да бъдете) блондинка, малко контрастни цветове ще придадат на кожата ви по-здравословен и мек блясък. Например няколко изсветлени кичура ще направят чудеса за вашето младежко излъчване. Добра идея в случая са кичурите в карамелени тонове. При избора си на тъмно руси цветове, търсете такива, придаващи повече блясък.

5. Горните правила важат и за естествено кестенявата коса

При избора си на подходящ кестеняв цвят се придържайте в рамките на не повече от 2-3 тона по-тъмни или по-светли от естествения ви цвят нюанси. Добре е да знаете също така, че кестенявият цвят изисква повече поддръжка. Молекулите на червената и кестенявата боя се отмиват много по-бързо от тези на другите цветове.

Коментари

1
  21 август 2018 | 22:36 отговор
 

Скумрии дърти, жената от снимката е в 20-те си години, не се слагайте в един кюп с тях. Чукнете ли 40 вече няма нужда от гримове, бои и тем подобни глупости, квот било, било!

 

Добави Коментар

Най-четени

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.