Тайната на фасетираните перли, които те пленяват завинаги

29 юни 2019 | 12:04
2139
0

Фасетираните скъпоценни камъни са очарователни, но фасетираните перли имат мистериозен апел, който оставя почитателите им безмълвни.

Когато се докоснахме до тях за първи път, вече знаехме - това е любов за цял живот. Бяхме в царството на SSG, а Мирела Ненчова само ни подаде перлено колие и каза "Вижте го..."

След този пръв оглед се роди и този материал, предназначен за всички, които обичат перли. Е, от днес имате нова любов. Фасетираните перли.

Какво представляват всъщност те? Ето малко история...

През 1910 г. Петер Карл Фаберже предрича популярността на фасетираните перли. Това, което някога е било шега, в настоящето е вече приложено на практика успешно, около 70 години по-късно, от японската фабрика Komatsu Diamond Industry, която специализира в шлифоването на диаманти. Днес компанията е най-големият дистрибутор на фасетирани перли и специалистите ѝ работят успешно в Китай и Австралия. Има също така и изключителни изложбени експонати с оригинално шлифовани перли от човека, признат за безспорен световен лидер в тази област, Виктор Тузлуков.

Воден от стремежа си към абсолютна симетрия, Виктор вече е фасетирал над 20 бисера, повечето от които са станали част от бижутата на Илгиз Фазулзянов (включително тези, които са на експозиция в Гохран Русия - Държавна администрация за формиране на Държавен фонд за благородни метали и благородни камъни на Руската федерация) и Музеят на Кремъл, въпреки че повечето се пазят в частни колекции в Америка.

Новината за шлифованите перли привлича голям интерес, когато те са представени за първи път на Международния панаир за бижута в Токио през 1995 г., обяснява Казухито Комацу, синът на основателя, който сега управлява компанията. "Компанията трябваше да изпрати още мостри, тъй като щандът на панаира беше затрупан от любопитни купувачи. Въпреки това, превръщането на този интерес в устойчив бизнес се оказа по-трудно, поне в началото.

Много хора ни попитаха: „Защо бихте искали да режете нещо естествено красиво като перлите? Всъщност това беше купувач от Съединените щати, който малко след това бе първият, наистина заинтересуван да продава фасетираните ни перли”, спомня си Комацу.

Комацу продължава да усъвършенства процеса на шлифоване, който се пази в тайна, за да се създаде набор от форми и дизайн, използвайки перли, добити от Австралия, Таити, Япония и Филипините.

"Идеята зад фасетираните перли или хана шинджу (великолепни перли) е да се подобрят естествените им свойства, като се използват само оригиналните цветове", обяснява Komatsu.

"Беше неизбежно, че един ден някой ще се опита да шлифова перла. Но все пак е добро постижение, щом има успех в това. Никога досега перлата не е изглеждала толкова красива и уникална."

Перлата често се нарича "Кралицата на морето". Красотата ѝ е чиста и много естествена, като се има предвид, че диамантът - "Кралят на Земята", се нуждае от 100 % човешка намеса, за да разкрие своя вечен блясък.

Като се има предвид това, човек може само да се чуди каква красота се крие в перлата. Именно с тази надежда, че човешките ръце, чрез извайване на перлата, могат да покажат на света тяхната вътрешна красота.

Може ли да е вярно, че под външната повърхност се крие още неизвестна красота, която перлата е успяла да пази в тайна? За пръв път тази техника ни позволява да открием тази красота. Видът и дебелината на външния слой играят ключова роля при избора на правилните перли. Когато се шлифоват, не се уврежда ядрото и не пречи на издръжливостта на перлата.

Както и при обикновените перли, така и при фасетираните има няколко вида: Акоya, South Seas и сладководни перли.

Изкуството на фасетиране е получило много награди и е популярно заради силния, но деликатен облик на перлите.

Чрез процеса на извайване на перлите се позволява много различни цветове да се появят по естествен начин, което ги прави популярни сред клиентите.

Може да намерите част от красивите шлифовани перли на г-н Комацу в магазините на SSG – Sea of Silver & Gold www.ssg.bg.

(в материала има продуктово позициониране)

Woman.bg

Сайтът за истинската жена
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.