Цвета Герчева

Здравейте, винаги съм обожавала вкусния пресен хляб! Затова се включих в този блог - за да ви разкажа за вкусната емоция, за месенето, за печенето и за специалните съставки, които се влагат във всеки хляб.

Може ли хлябът наистина да е полезен?

13 февруари 2018 | 13:29
видяна 5018
коментари 0

Вкусен, топъл, ароматен, с хрупкава коричка и мека сърцевина - хлябът е изкушение, от което просто не мога да се откажа толкова лесно. И макар мнозина да го смятат за вреден и за "забранена" част от диетата, редица учени са на съвсем друго мнение. Причината - оказва се, че само с няколко филии хляб дневно ние си набавяме безценни витамини и минерали, които са изключително полезни за организма ни.

Според експерти от Британския фонд за храненето хлябът не предизвиква проблеми с храносмилането, нито умора или главоболие - митове, които е крайно време да развенчаем. Все пак лекарите са категорични, че умерената консумация - по 4, 5 филийки дневно е всичко, от което има нужда тялото ни.

Всъщност хлябът - храната, която хората консумират от хилядолетия, се оказа моето спасение против лошо настроение и липса на тонус. Открих го съвсем случайно, докато преди няколко години пробвах затворническата диета. Това е много забавен хранителен режим, който реално позволява да хапваме само хляб и вода - нещо като традиционното меню в каторгата :) Е, оказа се супер вариант за мен, а пък през моята седмица на затворническа диета имах възможността да опитам различни видове хляб и да им са насладя в абсослютно чист вид. Именно тогава отделих малко време на това да проуча какви точно са полезните съставки на хляба. Оказаха много повече,отколкото бях предполагала. Хлябът съдържа почти всички витамини от група В – витамини В1, В3, В6, В15. Всички те се борят с анемията, укрепват имунната система, подхранват мозъка, засилват рефлексите и имат отношение към обмяната на останалите хранителни вещества. В хляба има холин. Той е от групата на витамин В. При обмяната “разбива” и добрите, и лошите мазнини до нужни на организма вещества. Фолиевата киселина присъства във всички пълнозърнести и в черните ръжени хлябове. Тя е известна като витамин В9. Помага на организма да усвои пълноценно белтъците (растителни или животински). В хляба има и витамин F. Той подпомага растежа и намалява теглото, освежава кожата и косата и предпазва от сърдечно-съдови заболявания. Дя, вярно е, че в хляба има въглехидрати (захари). Те са буквално мразени и анатемосвани от диетолозите, но това е погрешно схващане. Според лекарите захарите са основен източник на енергия за цялото тяло и осигуряват нужната енергия на мозъка, мускулите и кръвоносните съдове. Един грам захари освобождава 4 калории енергия – точно толкова, колкото и един грам белтък - знаехте ли го? Ето защо е глупаво да отричаме напълно хляба - просто защото той може да донесе на организма ни много, ама наистина много ползи.

*Хлябът е част от асортимента на BILLA пекарна.

И в заключение - не се отказвайте толкова лесно от хляба. Просто купувайте такъв, който е направен от натурални съставки, като този, който продават в BILLA. Отскоро компанията има нова политика относно хляба от BILLA Пекарна и брашното от генномодифицирана пшеница е табу. Така че топлият хляб, изпечен на всеки 30 минути в BILLA, е наистина много полезен.

Цвета Герчева

редактор

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?