Ева Лъчезарова

Вкусната и полезна храна вкъщи е мисия, на която съм истински посветена. Затова се включих в този блог, в който ще ви разказвам за това колко е важно съставките в храната, която слагаме на масата, да истински и качествени.

3 полезни съвета за перфектната закуска

11 март 2021 | 09:31
52469
0

Чували сте максимата, че денят се познава от сутринта, нали? Аз лично съм убедена в нея, а освен това вярвам, че всички ние имаме личната сила да влияем на начина, по който се чувстваме.

Убедих се в това като въведох няколко мънички ритуала, които обаче ми дават наистина много. Преди със ставането си хващах телефона и започвах безмилостно да скролвам, това ме поставяше от рано в състояние на стрес, още преди да съм се "измъкнала" от топлите завивки. Сега предпочитам да прочета няколко страници от вдъхновяваща книга, като чудесен старт на деня. Три пъти седмично заменям четенето на книга с кратка отпускаща медитация, което също поставя обещаващо начало на деня ми.

Вечер пък преглеждам семейните задачи за следващия ден, а това ми спестява изключително много време и излишен стрес сутрин, а има и още един допълнителен бонус - почти никога не забравям.



От началото на новата година реших да променя и начина, по който избирам закуската. Силно вярвам, че пълноценната закуска е източник на здраве и добро настроение и не е нужно тя да бъде сложна и да отнема твърде много време и средства. Достатъчно е съставките в нея да бъдат качествени и да се комбинират по оптимален начин.

Ето и три практични съвета за перфектната закуска:

1. Планирайте и си създайте списък с продукти

Дори не мога да си спомня колко пъти сме яли макарони със сирене, защото просто съм пропуснала, че някоя съставка от менюто за закуска е свършила или съм забравила да купя друга. Започнах да обръщам специално внимание на продуктите, които планирам за закуска и въведох още един полезен навик. Веднъж на два дни проверявам какви запаси са ни останали. Оказа се, че крема сиренето, хлябът и овесените ядки свършват съвсем неусетно.

Когато планирам закуската ни се стремя и към нещо друго много важно - тя да отнема минимално време или да може да се приготви предварително. Сутрините имат едно много любопитно свойство - времето в ранните часове буквално изхвърча през прозореца и докато се обърнеш вече си закъснял. Затова се стремя да минимизирам дейностите, които имаме да свършим след като се събудим.



Телата ни имат нужда от балансирана храна, за да се чувстват сити достатъчно дълго и за да сме сигурни, че получаваме всички необходими хранителни вещества. Това означава да включите в закуската си протеини, мазнини и въглехидрати. За да ви бъде по-лесно обаче, можете да създадете списък, който да ви помогне, когато се чудите как да сглобите една вкусна и питателна закуската.

Аз лично съм си направила кратък "указател", в който съм написала какви източници на протеин, мазнини и въглехидрати мога да комбинирам, за да се насладя на едно страхотно хапване сутрин.

За протеини обикновено избирам между: яйца, различни видове сирене, кисело мляко, ядки, чия или сьомга.

За въглехидрати се обръщам към пълнозърнест хляб с квас, овесени ядки, банани, ябълки, а понякога и киноа.

За източник на мазнини избирам отново сирене, авокадо, фъстъчено масло, ядки или тахан.
 


2. Подберете правилните съставки и сглобете закуската

Аз лично най-често обичам да хапвам “хотелска закуска”, както я наричаме у дома. Слагам в малки купички за сервиране различни продукти от трите основни хранителни групи и всеки сам си "сглобява" закуската. Така хем хапваме разнообразно, хем закуската ни не се повтаря, хем има за всекиго по нещо.

Стремя се да купувам простички и качествени продукти от фермери. Дълго време търсих истинско крема сирене, което да допада на всички у дома и съм много доволна, че най-сетне открих Arla. Малко хора знаят, че зад Arla всъщност стои сдружение от кооперативи на датски фермери, които сами произвеждат млякото си и се грижат за кравите.

Крема сиренето съдържа само четири съставки: сметана, мляко, сол и млечна закваска и напълно съответства и на моята философия за живота и закуската: по-малкото е по-добро.

Трайността на продуктите се дължи на специалната херметическа опаковка, която успява да запази съставките свежи за консумация. Освен това с изненада установих, че щом отворя крема сиренето, в него има отделена суроватка, сякаш аз сама съм го направила у дома.

3. Насладете се 

В днешното забързано ежедневие често забравяме да оценяваме нещата, които имаме и да им се отдаваме напълно. А удоволствието от живота се крие именно в това, да се наслаждаваш на времето с близките си, на вкусната храна и на усещането да бъдеш жив.

Дълго време пропусках закуската или хапвах нещо набързо на крак. Оказа се обаче, че е достатъчно да отделя само 10-15 минути сутрин, за да се насладя на сутрешното хапване, а ползите са незаменими. Усещам отчетливо кога съм се нахранила и не преяждам, прекарвам допълнително време със семейството си, вече имаме няколко сутрешни шеги за закуска, а удовлетворението от това да бъдеш тук и сега ми дават смисъл и спокойствие.

Това е поредното доказателство, че за да откриеш центъра си не е необходимо да правиш грандиозни промени, малките но ежедневни стъпки често водят до много по-голямо удоволствие и чувство на завършеност. 

След като близо вече два месеца този тип закуска стана част от нашето ежедневие, вече съм напълно убедена, че за да се чувства човек сит, енергичен и здрав, не е необходимо да залага на сложни рецепти със странни съставки. Достатъчно е чинията ни сутрин да бъде цветна, вкусна и "сглобена" от простички, но качествени храни.

(в материала има продуктово позициониране)