Автор
Woman.bg

"Мисия бебе 2020": Ето отговорите на най-ценните въпроси за бременността

Кои са най-важните неща, които трябва да предприеме една жена, която иска да забременее? След спокойната бременност ражда ли се спокойно бебе? Докога може да спортуваме активно по време на бременността? Как да се справим със стреса, който пораждат неуспешните опити за зачеване? Как да преодолеем негативните мисли след раждане?

На тези и още много въпроси отговори първият уебинар "Мисия бебе 2020" в Woman.bg, посветен на бременността и зачеването, който организирахме съвместно с Елевит - витамини за бременни No 1* в света,. Десетките питания на нашите читателки получиха своите отговори от психолога Ирина Кирякова, д-р Ралица Сенкова, специалист по акушерство, гинекология и репродуктивна медицина и певицата Светла Иванова.

По време на дискусията разбрахме от д-р Сенкова, че преди да решим да станем майки, е препоръчително да си направим общ гинекологичен преглед, както и да пием фолиева киселина. Психологът Ирина Кирякова пък ни увери, че след една трудна и тежка бременност може да се роди спокойно бебе. Д-р Сенкова препоръча движение по време на цялата бременност, разбира се, ако няма строги индикации срещу такова нещо, а влюбената в музиката Светла Иванова подробно говори за физическата активност, и по-специално йогата, докато сме бременни.

Място в нашия разговор намери, разбира се, темата за стреса и как той се отразява на зачеването, както и следродилната депресия и ролята на мъжа.

Oт нашите специалисти научихме, че е хубаво да се потърси специалист, но и че с негативните мисли от неуспешните опити за зачеване може да се спасим като споделяме и общуваме. „Когато говорим, ние намираме решение“, каза психологът Кирякова.

Що се отнася до следродилната депресия, то тя отбеляза, че в този период много важна е подкрепата на бащата и тази на общество.

Целия уебинар може да видите тук:

*Продажби в стойност съгласно данни нa IQVIA: IQVIA R4B MAT 12/2018, IQVIA OTCims MAT Q4/2018, MIDAS MAT Q4/2018 - UNITS, LEU/PUB

(в материала има продуктово позициониране)