Понеделник е! Майки, вие сте любимата жертва на лятото

28 юли 2019 | 17:08
9903
2
Снимки Pixabay
2

Да си представим следната хипотетична ситуация. Имате дете/деца и ходите на работа. Родителите ви са възрастни, болни, не желаят да се ангажират с гледането на внуци, също ходят на работа или в най-лошия случай - вече са покойници. В разгара на лятото на мнозина им е широко около врата и се чудят накъде да подкарат колата, но вие не сте от тях. Вас ви е стиснало гърлото. Чувствате се като бащата на Хензел и Гретел. Дали утре и вие да не оставите децата в гората? И после бързо да бягате на работа? В офиса ви чакат сто задачи и на никой не му пука, че вие сте решили да създадете поколение. Който има деца, да си ги гледа. Чували сте го милион пъти...

Много родители не крият, че лятото е най-омразният им период от годината. Родителите на учениците са изправени пред три възможности: да оставят детето на грижите на някой възрастен, да го зарежат само и нонстоп да го проверяват какво прави, да го запишат на някаква целодневна "гледачница", както се изрази една майка на петокласник.

Вариант 1 Имаме баба
Това са щастливците. Ако бабата живее в рамките на същото населено място, вие сте целунат от Бога. В случай, че тя е сравнително млада и енергична (някои биха се изразили "запазена"), тя би могла на собствен ход да идва сутрин с баничка и боза за внучето и цял ден да се занимава с него. Готвенето, чистенето и оправянето на къщата ви са допълнителни екстри. Ако пък жената е вече стара и едва крета, вие всекидневно трябва да изпълнявате ролята на такси - сутрин водите децата/докарвате бабата, вечер ги връщате по домовете, а после зареждате хладилника за следващия ден. Пустите му деца, много ядат...


Да допуснем, че сте от "столичаните в повече" и родителите ви живеят в провинцията - някой китен български град или опустяло село. Дори и с отворени обятия да решат да подслонят за лятото пакостливите ви деца, пак няма да е лесно. Скъпите ни отрочета вече наистина са скъпи и имат куп изсквания, преди да приемат сделката и да зарежат големия град с всичките му екстри. Проблемът е, че винаги им е "тъпо". Толкова им е "тъпо", че през пет минути ви звънят да питат "Мамо, кога ще ме вземеш?". Те имат нужда от кабелна, интернет, климатик, разходка в мола и тонове вредна храна, каквато на селския мегдан не предлагат. Ако успеете да ги излъжете, че дворът на съседа с кудкудякащите кокошки е евкивалент на кафетата по "Витошка" - вие сте гений. Излишно е да обяснявате как едно време много от децата на България са прекарвали цялата си ваканция на село, с нула екстри и глезотии, а автобусът ги е връщал обратно при мама и татко на 14 септември - ден преди да започнат училище.

Вариант 2 Нямаме баба, нямаме и отпуск
Ако в десетия кръг на ада имаше детски кът, там щяха да са родителите на децата, които стоят по цял ден сами вкъщи. Вероятно наказанието на тези клетници ще е да гледат как врещящо дете пада от стола, а в момента, в който протегнат ръка да го хванат, то се размазва на пода. И така цяла вечност. Но, да чукаме на дърво...Всъщност кой може да обвинява работещия човек, че няма три месеца отпуск, колкото е продължителността на лятната ваканция. Дори и месец никой няма да те пусне да отсъстваш, колкото и да ревеш, че хлапето ти още не може само до тоалетна да отиде. Може би много от вас не знаят, но през месец август по-голямата част от детските градини и ясли хлопват кепенци и остават само сборни групи за "крайно нуждаещи се". . Кой попада в тази категория? Отговорът е по преценка на персонала на детските заведения. Често децата се местят и в други градини, където преживяват истински психичен шок с адаптиране на ново място за броени дни. И после четете книги за травми от детството! Ето така се почва...

Вариант 3 Нямаме баба, нямаме отпуск, нямаме и пари
"Този град не е направен за живеене, а за бизнес" - това се казваше в един френски филм с отдавна забравено заглавие. Но, важна е идеята. А именно: като работиш много, би трябвало да изкарваш достатъчно пари, за да си решиш проблема с гледането на децата. Да, ама не! Парите никога не стигат, особено ако живееш в най-бедната страна в Европейския съюз и не си IT специалист с огромна заплата. В София може и да има високи доходи, но я елате в провинцията, където повечето от хората са на минимална заплата - биха контрирали мнозина и с основание.
Но и в София парите не ги печатат в мазетата. Частните детски градини започват от 500 лева, а така наречените занимални също стартират с 15 лева на ден без храната. Правете си сметката, умножавайте, делете, а ако ви останат сили - отворете си хладилника за бутилката с изстудена домашна ракия и си сипете.


Изводът: Лятото е изпитание за родителите, но както е казал Данте: "Надежда всяка тука оставете..." Изводът от извода: Преди да решите да раждате деца, помислете как точно ще се случат нещата с отглеждането им, защото създаването на потомство е "организирано мероприятие". Особено, ако правите кариера и постъпите в родилното на 42. Тогава шансовете да си дондуркате отрочетата сами разко нарастват по обясними причини - бабите на тези късни внуци са на годините на някогашните прабаби и едва кретат, ако са още живи. Ако пък работодателят ви е от тези, които имат пари за огромен джип, а на вас дава минимална заплата, по-добре си гледайте децата и питайте братята роми как се оправят. Явно моделът работи. 

Утре понеделник ли е? А на вас кой ще ви гледа децата?

Коментари

2
  30 юли 2019 | 00:41 отговор
 

Ооооо офисните мишки се сетиха за децата :)))) Вземете си ги в офиса на климатик, ние от фабриката си ги отгледахме докато бяхме студенти, сега вече са големи, а ние още млади :))))

 
 
30 юли 2019 | 09:33

Защо усещам завист към "офисните мишки"?

1
  29 юли 2019 | 17:29 отговор
 

 

Добави Коментар

Най-четени

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.