Woman.bg

Ученици се потапят в магията на науката чрез забавни експерименти

Научната лаборатория за приложна и забавна химия и биология за деца – "Байлаб", организирана за пета поредна година от "Байер България" ЕООД, беше официално открита на 1-ви октомври 2019 г. в гр. София с демонстрация на интересни експерименти от сферата на химията, биологията и физиката.

Събитието се проведе на територията за любопитковци TechnoMagicLand под мотото "Малки изследователи – големи открития". "Байлаб" ще бъде напълно безплатна за ученици от I до VI клас през октомври в София, Пловдив, Варна и за първа година в Бургас.

"Научната лаборатория на Байер за деца е чудесен проект, с голяма добавена стойност. Нашата мисия е "Наука за по-добър живот". Ние я осъществяваме не само чрез иновации в областта на науките за живота, но и за нас е удоволствие и привилегия да предоставим възможност на децата да се докоснат до науката чрез игра и забавление, което е и най-добрата предпоставка за учене с желание. Експериментите помагат на децата да развиват самостоятелност и желание да навлязат в нови непознати територии и да разширят мирогледа си", каза Екатерина Карпузова, управляващ директор на "Байер България".

По време на инициативата доброволци от Сдружение на олимпийските отбори по природни науки (СООПН) и от "Байер" България демонстрираха пред любопитните малчугани експерименти, разкривайки по изключително интересен начин забавната страна на химията и биологията. По интригуващ начин малчуганите научиха защо отрязаните ябълки ставят кафяви, какво представлява процесът на опрашване и защо е важен той, от какво се влияе дифузията и други.

Водещ на откриващото събитие бе Ева Павлова, мениджър на проекта Teen Station, който е партньор на "Байлаб" 2019. Заедно с тийнейджърската програма Tееn Station – мрежата от училищни медии, "Байер" цели да приобщи към науката по интересен начин и ученици от по-големите класове, като „разговаря“ с младежите „на техния език“ за науката, чрез радио програмите, видео, статии и блогове, чието съдържание се създава изключително от ученици. Инициативата подкрепи и влогърът Стан, който взе участие и в демонстрациите.

В периода 2015 – 2018 г. инициативата привлече вниманието на над 4 000 деца от три български града – София, Пловдив и Варна. "Байлаб" цели да даде възможност на повече деца в страната да открият забавната страна на природните науки и тази година лабораторията ще се проведе за първи път и в Бургас. Записването на участниците се осъществява организирано през училищата със съдействието на Регионалните управления на образованието (РУО) по градове.

Датите на сесиите по градове са:
София – 03 до 11 октомври

Датите, на които Научната лаборатория на Байер гостува на TechnoMagicLand, са:
5 октомври – 10:30 ч.; 12:30 ч.; 14:30 ч.; 16:30 ч.
6 октомври – 10:30 ч.; 12:30 ч.; 14:30 ч.; 16:30 ч.
13 октомври – 10:30 ч.; 12:30 ч.; 14:30 ч.; 16:30 ч.

Пловдив – 15 до 17 октомври
Бургас – 23 до 25 октомври
Варна – 28 до 30 октомври вкл.

Научна лаборатория на „Байер“ за деца се провежда със съдействието на Регионалните управления на образованието по градовете и с приятелската подкрепа на Сдружението на олимпийските отбори по природни науки (СООПН), Факултета по химия и фармация на Софийски университет „Св. Климент Охридски“, Аграрен университет – Пловдив и Младежкия културен център в гр. Бургас.