Вечният дебат: държавни vs частни детски градини

14 април 2021 | 16:33
599
0
Pexels
0

В днешно време да откриеш най-добрата детска градина може да се окаже по-трудно, отколкото да станеш космонавт.

Хиляди родители в момента се лутат в избора си между двата полюса – частна или държавна детска градина. Едни нямат избор – нареждат се на виртуалната опашка в системата за прием в детски ясли и градини и се молят детето им да вземе едно от едва 43-те свободни места в детските градини в квартала им, тъй като не могат да си позволят да плащат трицифрени суми всеки месец за такси. Това всъщност е конкретен случай от София, където за хиляди деца в първа градинска група има едва 43 свободни места. В столицата шансът да спечелите от тотото е по-голям, отколкото да приемат детето ви в детска градина.

Други пък са решили, че по-добро от частното образование в ранна детска възраст няма и чувайки държавна градина, в тях изникват страшни гледки, като 30 деца с две учителки, хаос, молба за покупка на хиляди ненужни стоки, като например принтер за директорката, защото няма достатъчно бюджет, както и други подобни щуротии.

Време е за избор - държавна vs частна

Пукне ли първа пролет е време за избор за детска градина. Но как да сте сигурни, че сте избрали най-добрата, ще попитате. Това, че родителите плащат 700, 800 - 1000 лв. месечно за детска градина, не означава, че те ще са 100% удовлетворени от начина на отглеждане на децата там. И обратното - това, че градината е държавна или общинска, не е еквивалент на нещо достъпно и не толкова добро, колкото частното. Универсална формула за най-добрата градина няма, тъй като всеки иска нещо различно за детето си, но имайте предвид следващите основни разлики между частната и общинската детска градина, когато правите своя избор.



Броят на децата в групите

В последната една година един от основнитe фактори за избор на детска градина, за тези, които имат възможност да избират, разбира се, се оказва броят на децата в групите. В общинските градини те са близо 30 срещу 10-12 деца в група в частните. Колкото по-малко деца има в една група, толкова по-малко притеснени са родителите, спрямо евентуално заразяване с COVID-19. И не само, по-малкият брой на деца в една група означава и повече внимание на всяко едно дете от страна на персонала и качествена игра за всяко едно тях.

Комуникация с родителите

В една голяма общинска градина е трудно да очаквате непрестанна комуникация с персонала, а когато детето ви се адаптира към процеса, тя е ключова. Ако две учителки имат 30 деца в една група в общинска детска градина, то няма как всеки ден да споделят качествена обратна връзка за детето ви. Не е невъзможно, но е рядкост. В частната градина често предоставят глезотии, както ги наричат някои родители с деца в общински градини – постоянно видеонаблюдение, до което често родителите имат достъп, постоянна мобилна връзка с родителя, снимки на детето, които получавате на мобилния, доклад как се справя с адаптацията, какви са предпочитанията му спрямо заниманията, в кой час детето какво е правило. И ако това ви прави по-спокойни, то е ясно към кой сегмент да се насочите – частното образование.

Адаптация

Първият месец в градината е изключително труден за над 50% от децата в първа градинска група. А това изисква постоянна грижа и специално внимание към всяко едно дете. И тук най-важна е средата, в която растат децата, персоналът трябва да се вслушва в нуждите и специалните потребности на всяко едно дете. Адаптацията за някои деца е въпрос на 5,6 дни за свикване, а други не свикват с месеци. Тук има доста голяма разлика от градина до градина и е добре да адресирате въпроса преди да запишете детето си, за да можете да подготвите психически, както своя мъник, така и себе си. В общи линии някои градини са привърженици на тезата, че децата нямат нужда от плавна адаптация, други избират среден вариант, в който през първите дни детето посещава градината само по няколко часа на ден, а трети следват т.нар “Берлински модел”, в рамките на който родителят присъства по време на адаптацията.



Индивидуален подход

Не забравяйте, че ако срещнете добри специалисти, на които може да поверите без капка притеснения и съмнения най-ценното си, взимате всеки ден доволни и щастливи децата си, независимо дали говорим за частна, или общинска детска градина, то това е повод за радост. Всеки търси такава детска градина за детето си. Но дали всеки открива такава?

За автора:

Катерина Ковачева е завършила "Книгоиздаване" във Факултета по Журналистика и Масова Комуникация. Има четири години опит в онлайн издания, с афинитет е към маркетинга и рекламата, а детската тематика ѝ е на душа, тъй като поддържа свежи идеите на сайта www.detskitegradini.com

Коментари

Добави Коментар

Най-четени

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.