Автор
Пепа Попова - Пепита

Алиса в страната на чудесата на подиума в Милано

Продължаваме да следим световния моден маратон, като се пренасяме в Милано за Седмицата на модата. Време е да видим какво са ни подготвили Versace, Marni, Etro и Prada, марки с уникална философия и разпознаваем стил, за есенно-зимния сезон.

Versace

Преди началото на шоуто много от феновете на марката се чудеха с какво ще изненада Донатела Версаче този път, защото миналия сезон тя взриви медийното пространство с появата на Дженифър Лопес на подиума. Дизайнерът, от своя страна, реши да не доказва нищо на никого и се съсредоточи върху основното - дрехите. За първи път в историята си Versace обединява представянето на женската и мъжка колекции, подчинявайки ги с основната идея - пълно равенство. В ръцете на г-жа Версаче мъжете изглеждаха абсолютно естествени в копринени ризи с ярки цветове, а момичетата се чувстваха еднакво уверени както в мъжки якета, така и в умопомрачителни мини. На финала на шоуто Бела Хадид и Кендъл Дженър приковаха всички погледи именно заради безумно дългите си крака в супер къси поли.

View post on Instagram
 
View post on Instagram
 
View post on Instagram
 
View post on Instagram
 
View post on Instagram
 


Marni

„Това е нашето виждане за Алиса в страната на чудесата“, каза зад кулисите Франческо Рисо, креативен директор на Marni. Той успя да съчетае духа на детството със сложни техники на изпълнение, щампи и текстури. Цялата колекция наподобява ръчно изработено одеало. Рисо работи с остатъци от тъкани, майсторски смесва щампи и текстури, няколко вида плетки, за да постигне този арт-ефект. От велурените тренчкоти лъха духа и естетиката на 70-те години, а големите асиметрични рокли си струва да бъдат разгледани с увеличително стъкло заради всчики детайли по тях.

View post on Instagram
 
View post on Instagram
 

Etro

Etro е италианска марка, чийто дух трудно може да бъде объркан. Пътешественическият порив е вграден в ДНК-то на бранда, а колекциите по удивителен начин и много органично съчетават препратки към различни култури. Сезон есен-зима 2020/21 не беше изключение - Вероника Етро акцентира върху карирано пончо, велурени и кадифени сака, залагайки отново на бохо-шика, като добави щипка от каубоийската естетика. За контраст на всичко това противпостави класическия парижки шик. Изненада за много от гостите беше финалът на шоуто - почти в пълен мрак, на подиума започнаха да се появяват модели във винилово черни наметала, които бодро вървяха един след друг и приличаха на истинска модна армия. Този ход бе използван за представяне на чантата Black Pegaso, която момичетата държаха в ръцете си.

View post on Instagram
 
View post on Instagram
 
View post on Instagram
 
View post on Instagram
 

Prada
В основни герои на колекция Prada сезон есен-зима 2020/2021 се превърнаха копринените ресни и ярките мъниста. Тези „клишета за женственост“, както ги е описала дизайнерката, украсиха дрехи, традиционно считани за мъжки. Oversize сака с колан бяха комбинирани с реснисти поли, а класическите ризи с джобове на гърдите бяха покрити с кристални нишки. Копринени ресни, мъниста, бродерии, прозрачни слоеве от тюл, дори щампи с цветя – са сред основните повтарящи се мотиви в колекцията, а страстта към тези декорации може да се разбере, защото веднага прави визиите изключително ефектни.

View post on Instagram
 
View post on Instagram
 
View post on Instagram