Автор
Пепа Попова - Пепита

Chanel представи колекция Metiers D'Art в "Женският замък"

Въпреки всички трудности, с които се сблъсква модната индустрия през тази година, модна къща Chanel не възнамерява да изостави своите традиции. Всяка година, в първите дни на декември, марката показва една от най-очакваните колекции Metiers D'Art, избирайки интересни и емблематични локации - 2020 не е изключение. Вирджини Виар избра много красиво място, за да демонстрира тази колекция - замъкът Шенонсо, чиято история е свързана с живота на няколко жени, поради което много често можете да видите този замък да бъде наричан "Женският замък". Намира се в живописната долина Лоара и има нещо, което го свързва с модната къща.

View post on Instagram
 


Този свързващ елемент е логото с две пресичащи се букви „С“, което е добре познато на всички фенове на Chanel. Но не всеки знае, че монограмът от две преплетени букви „С“ идва от Катерина де Медичи, която допринася за развитието на замъка. Роля в това имат и нейните предшественички, живяли там – Катрин Бриконет и Диан дьо Поатие, любовница на френския крал Хенри II.
"Не знаем със сигурност дали Коко Шанел е почерпила вдъхновение от този факт, но знаем, че тя е била много привързана към Ренесанса, когато е живяла Катрина де Медичи. Оттук и любовта й към дантелените волани, както и дизайна на някои бижута", разказва Виар.

Ревюто се състоя в голямата галерия и представените визии по някакъв начин се отнасяха до украсата на замъка и стила на жените, живели на това място. Например топлите нюанси на туида по някакъв начин напомнят на гоблените на Шенонсо, флоралната бродерия върху реверите е вдъхновена от градините, разположени от двете страни на замъка, а черно-бялата шахматна дъска на пода успешно допълва графичните щампи, от които Върджини Виар шие мини поли, палта до пода и няколко рокли.

Една от основните роли в колекцията е отредена на черното, което също е свързано с биографията на Катрина Медичи. След смъртта на Хенри II тя носи предимно черни дрехи, а хората дори я наричат „черната булка“. Работата с черно се превърна в истинско предизвикателство за занаятчиите, които работят по колекциите Metiers D'Art, защото изработката им трябваше да бъде още по-умела и сложна, за да може да се види на тъмен монохромен фон. Самата Вирджини Виар нарича тази колекция еклектична, защото въпреки многото исторически препратки, тя успя да я направи не само модерна, но и дори рокендрол.

View post on Instagram
 
View post on Instagram
 
View post on Instagram
 
View post on Instagram
 
View post on Instagram
 
View post on Instagram
 
View post on Instagram
 
View post on Instagram