Въпреки всички трудности, с които се сблъсква модната индустрия през тази година, модна къща Chanel не възнамерява да изостави своите традиции. Всяка година, в първите дни на декември, марката показва една от най-очакваните колекции Metiers D'Art, избирайки интересни и емблематични локации - 2020 не е изключение. Вирджини Виар избра много красиво място, за да демонстрира тази колекция - замъкът Шенонсо, чиято история е свързана с живота на няколко жени, поради което много често можете да видите този замък да бъде наричан "Женският замък". Намира се в живописната долина Лоара и има нещо, което го свързва с модната къща.
Този свързващ елемент е логото с две пресичащи се букви „С“, което е добре познато на всички фенове на Chanel. Но не всеки знае, че монограмът от две преплетени букви „С“ идва от Катерина де Медичи, която допринася за развитието на замъка. Роля в това имат и нейните предшественички, живяли там – Катрин Бриконет и Диан дьо Поатие, любовница на френския крал Хенри II.
"Не знаем със сигурност дали Коко Шанел е почерпила вдъхновение от този факт, но знаем, че тя е била много привързана към Ренесанса, когато е живяла Катрина де Медичи. Оттук и любовта й към дантелените волани, както и дизайна на някои бижута", разказва Виар.
Ревюто се състоя в голямата галерия и представените визии по някакъв начин се отнасяха до украсата на замъка и стила на жените, живели на това място. Например топлите нюанси на туида по някакъв начин напомнят на гоблените на Шенонсо, флоралната бродерия върху реверите е вдъхновена от градините, разположени от двете страни на замъка, а черно-бялата шахматна дъска на пода успешно допълва графичните щампи, от които Върджини Виар шие мини поли, палта до пода и няколко рокли.
Една от основните роли в колекцията е отредена на черното, което също е свързано с биографията на Катрина Медичи. След смъртта на Хенри II тя носи предимно черни дрехи, а хората дори я наричат „черната булка“. Работата с черно се превърна в истинско предизвикателство за занаятчиите, които работят по колекциите Metiers D'Art, защото изработката им трябваше да бъде още по-умела и сложна, за да може да се види на тъмен монохромен фон. Самата Вирджини Виар нарича тази колекция еклектична, защото въпреки многото исторически препратки, тя успя да я направи не само модерна, но и дори рокендрол.