Дизайнерката Евгения Борисова: Сватбената рокля на Цеци Красимирова е най-скъпата, която съм правила

01 декември 2020 | 13:47
1272
0
Инстаграм, Фейсбук
0

Евгения Борисова бе дизайнерката, която успя да превърне мечтите на Цеци Красимирова за красива сватбена рокля в реалност. И сега Борисова разкри в социалните мрежи как се появил на бял свят приказният тоалет, за който всички говореха. 

"Знаете ли, че... във Франция терминът Нaute couture („висша мода“) е защитен чрез закон и е дефиниран от Chambre de commerce et d'industrie de Paris (търговската камара на индустрията в Париж). Според техните правила, само компаниите споменати в списъка, съставян всяка година от комисия на Министерството на индустрията, могат да използват означението Нaute couture. Критериите за Нaute couture са установени през 1945 и подновени през 1992. За да бъдат включени в списъка въпросните модни къщи и да могат да използват термина Нaute couture в своите рекламни материали, те трябва да отговарят на следните изисквания", пише дизайнерката.

Какви са критериите? "Да произвеждат по поръчка за частни клиенти, с една или повече проби. Да имат ателие в Париж, в което работят поне 15 души на пълно работно време. Всеки сезон да представят колекция пред парижката преса, съставена от поне 35 тоалета за дневно и вечерно облекло. Въпреки това терминът Нaute couture е често използван от марки готови облекла и значението често се приписва навсякъде, без да се знае неговото значение", уточнява Евгения.

И допълва, че въпреки тези установени правила, днес се приема негласно, че "дори да нямаш официален лиценз за Нaute couture, може да се използва термина, ако: шиеш на ръка, имаш повече от две проби, моделът е създаден от самият автор, а не е изкопиран от друг дизайнер, моделът на изделието носи собствен почерк, роклята е уникат и е за индивидуален клиент, често се слага абсолютно незаслужено терминът при направата на вечерни рокли, нищо че в повечето случаи в нашите географски ширини те са конфекция, след като са налични в количества, размери и цветове".

Борисова споделя, че голяма част от висшата мода, представяна на модни ревюта рядко се продава. "Тя се прави предимно за да носи престиж на къщата. Това по принцип е и моята страст, но за съжаление няма почва в България".

"Най-красивата, скъпа и сложна рокля, която съм правила до момента в своята професионална кариера е роклята на Цеци Красимирова. Тя е абсолютно произведение на изкуството, предвид сложността, пробите и материалите закупени за направата ѝ. Нищо не беше спестено в нейната направа по желание на булката /нямах ограничение в бюджета/, а самата Цеци изнесе тази 30-35 кг конструкция върху крехката си фигура над 8 часа все едно е облечена с перце", разказва дизайнерката.

Роклята е била ушита за около 4-5 месеца в отделна стая, "скрита от погледите на любопитковци и за да не излязат папарашки снимки". 

"Когато влизах в стаята, бях боса, защото на практика роклята изпълваше почти цялото студио и ме беше страх да не се замърси подът. Докато я шиехме, слагахме ръкавици за да не я изцапаме, защото много често от шиенето на ръка се пробивахме с иглите и течеше кръв.За да занесем роклята до машината за шиене /само машина с двоен транспорт/ бяха необходими трима. Двама носеха и държаха огромната конструкция, а един управляваше машината. При една от пробите видяхме, че 30 кг закачени на колана са непосилни за носене /дори само за два часа/ само от кръста и талията, затова създадохме укрепителна конструкция като тиранти, но от материала на роклята, чрез които разпределихме тежестта между талията и раменете".


"За направата на роклята поръчахме 600 метра специални щраусови пера с най-голямата дължина /нарича се PLY20/, за да не се вижда сатенената лента на обикновенните щраусови ленти и всичко беше пришито на ръка. Кристалите върху роклята, корсета и бюстието бяха ръчно пришити и тежаха около 7 кг."

Роклята я нарисувах аз, защото Цеци ми описа желанието си как иска да изглежда и аз усетих емоцията ѝ, но последните щрихи бяха желание на самата булка и ги направихме така, както тя ги иска. За да транспортираме роклята до Испания, Цеци взе решение да наеме ТИР, за да не я повредим".

"Цеци имаше възможност да си купи рокля от всеки един световен дизайнер, но избра български. Затова дадох всичко от себе си и резултатът беше шеметен. Благодаря, че имах възможност да създам тази рокля и да преживея тази емоция!"

Още по темата

Коментари

Добави Коментар

Най-четени

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.