Автор
Пепа Попова - Пепита

Dolce & Gabbana показаха разкошно шоу в Ла Скала, вдъхновено от операта

Операта е драма. Една голяма италианска драма.” Това бяха думите на Стефано Габана по отношение на представената колекция Alta Moda в Ла Скала. 159 визии бяха показани на сцената на най-голямата опера в света преди броени дни. Не за първи път италианското дуо посвещава колекция на дома на музиката: през 1984 г. тяхното модно шоу започва с интермецото от Cavalleria Rusticana, първата колекция Alta Moda през 2012 г. – с изпълнение на Norma, а шоуто им Alta Moda от януари 2015 г. изследва историята на тази необикновена сграда.

Този път, обаче, поканени от художествения ръководител на Ла Скала Александър Перейра, дизайнерите се вкопаха по-дълбоко от всякога в естетичната норма, като създадоха визии Alta Moda за 12 от най-известните опери. Тази магична колекция се състоеше от двe вдъхновения „Белини“ ("Капулети" и "Монтеги", "Норма"), едно „Росини“ ("Севилският бръснар"), пет „Верди“ ("Аида", "Ла Травиата", "Атила", "Риголето", "Дон Карлос"), три „Пучини“ ("Тоска", "Мадам Бътърфлай", "Турандот") и „Маскани“ (Cavalleria Rusticana).

View post on Instagram
 


Ние познавахме тези произведения от преди това, но може би по по-повърхностен начин. Сега ги изучихме отблизо, започнахме да разбираме драмата в музиката и как тя може да бъде пресъздадена в движението на тъканта ”, разказа Стефано Габана.
Доменико Долче добави: „Работата с тази музика е много опасна в известен смисъл, защото дава различни усещания – една емоция за него и друга – на мен. Усещането е различно за всеки.
За близо 300 клиенти на Alta Moda, които наблюдаваха от кадифените лоджии, шоуто също предизвика различни емоции.

Кодовете на Dolce & Gabbana - от бароков стил до южна чувственост - се превърнаха в идеална основа за пищната оперна естетика: много брокат, дантели и сложни ръчно изработени детайли бяха в основата на образи, достойни за най-амбициозните сцени и постановки.

Началото бе посветено на "Тоска". Червена рокля с яка от злато и пера, изработена в чест на митичната румънска прима Хариклея Даркле, откри ревюто, след което последваха и поредица от поддържащи визии, стилизирани в духа на Рим.

View post on Instagram
 

Елегантно бе преминаването към древен Египет и Етиопия, които свързваме с "Аида". Обречената принцеса беше показана в халат с вълни от златиста кожа, носеща на главата си аксесоар, изобразяващ вътрешността на Ла Скала.

View post on Instagram
 

След това гостите буквално за секунди се озоваха в по-новото време - т.е. средата на 19 век. Париж и "Травиата", и Виолета Валери, която разходи огромна рокля от слонова кост, обшита с ивици от синя коприна и избродирана със златни конци и изумрудени кристали.

View post on Instagram
 

Последва скок в Аквилея в Северна Италия и назад 1500 години - за да видим Атила, златната броня на Роман Ецио и неговата любима Одабела. А след това пътешествието продължи напред към Верона, мястото на адаптацията на Белини по романтичната трагедия на Шекспир, където Жулиета в рокля от дантела от слонова кост среща Ромео.

View post on Instagram
 

В "Мадам Бътерфлай" Пучини показва Япония от края на 19 век - страната на бродираните кимона и шапки с пеперуди, но също така и дом на един от най-силните образи в колекцията - рокля с тонирани мъниста от злато, изработена за съпругата на Питъртън - Кейт.

View post on Instagram
 
View post on Instagram
 

Последва завръщане в Сицилия за Cavalleria Rusticana - дизайнерите представиха виртуозни примери на добре познатите родни образи: обвити в коприна и кадифе сицилиански вдовици. Видяхме и "Риголето" в злато и червени чорапогащи, "Норма", обвита в кожа, както и любимата на Фигаро Розина от "Севилския бръснар" в рокля от червената тафта.

View post on Instagram
 
View post on Instagram
 


Заключителната част бе посветена на операта "Дон Карлос", любима на Доменико Долче (Габана избра Cavalleria Rusticana). На подиума се появиха инквизитори, папа, испанската инфанта, поразена от любовта, френска принцеса и свитата ѝ с рокли с херувими, за да приключим с образа на Филип II от Испания в лилава мантия, която се влачеше по подиума няколко метра назад.

View post on Instagram
 

Доменико Долче определи този проект Alta Moda като "невъзможна мечта". Ние бихме я определили като колекция с огромни амбиции, майсторски произведения и пълна отдаденост на реализацията на фантазиите на двама изключителни дизайнери.