Dolce & Gabbana показаха разкошно шоу в Ла Скала, вдъхновено от операта

11 декември 2019 | 12:37
1563
3
Колаж: Woman.bg
3

Операта е драма. Една голяма италианска драма.” Това бяха думите на Стефано Габана по отношение на представената колекция Alta Moda в Ла Скала. 159 визии бяха показани на сцената на най-голямата опера в света преди броени дни. Не за първи път италианското дуо посвещава колекция на дома на музиката: през 1984 г. тяхното модно шоу започва с интермецото от Cavalleria Rusticana, първата колекция Alta Moda през 2012 г. – с изпълнение на Norma, а шоуто им Alta Moda от януари 2015 г. изследва историята на тази необикновена сграда.

Този път, обаче, поканени от художествения ръководител на Ла Скала Александър Перейра, дизайнерите се вкопаха по-дълбоко от всякога в естетичната норма, като създадоха визии Alta Moda за 12 от най-известните опери. Тази магична колекция се състоеше от двe вдъхновения „Белини“ ("Капулети" и "Монтеги", "Норма"), едно „Росини“ ("Севилският бръснар"), пет „Верди“ ("Аида", "Ла Травиата", "Атила", "Риголето", "Дон Карлос"), три „Пучини“ ("Тоска", "Мадам Бътърфлай", "Турандот") и „Маскани“ (Cavalleria Rusticana).


Ние познавахме тези произведения от преди това, но може би по по-повърхностен начин. Сега ги изучихме отблизо, започнахме да разбираме драмата в музиката и как тя може да бъде пресъздадена в движението на тъканта ”, разказа Стефано Габана.
Доменико Долче добави: „Работата с тази музика е много опасна в известен смисъл, защото дава различни усещания – една емоция за него и друга – на мен. Усещането е различно за всеки.
За близо 300 клиенти на Alta Moda, които наблюдаваха от кадифените лоджии, шоуто също предизвика различни емоции.

Кодовете на Dolce & Gabbana - от бароков стил до южна чувственост - се превърнаха в идеална основа за пищната оперна естетика: много брокат, дантели и сложни ръчно изработени детайли бяха в основата на образи, достойни за най-амбициозните сцени и постановки.

Началото бе посветено на "Тоска". Червена рокля с яка от злато и пера, изработена в чест на митичната румънска прима Хариклея Даркле, откри ревюто, след което последваха и поредица от поддържащи визии, стилизирани в духа на Рим.

Елегантно бе преминаването към древен Египет и Етиопия, които свързваме с "Аида". Обречената принцеса беше показана в халат с вълни от златиста кожа, носеща на главата си аксесоар, изобразяващ вътрешността на Ла Скала.

След това гостите буквално за секунди се озоваха в по-новото време - т.е. средата на 19 век. Париж и "Травиата", и Виолета Валери, която разходи огромна рокля от слонова кост, обшита с ивици от синя коприна и избродирана със златни конци и изумрудени кристали.

Последва скок в Аквилея в Северна Италия и назад 1500 години - за да видим Атила, златната броня на Роман Ецио и неговата любима Одабела. А след това пътешествието продължи напред към Верона, мястото на адаптацията на Белини по романтичната трагедия на Шекспир, където Жулиета в рокля от дантела от слонова кост среща Ромео.

В "Мадам Бътерфлай" Пучини показва Япония от края на 19 век - страната на бродираните кимона и шапки с пеперуди, но също така и дом на един от най-силните образи в колекцията - рокля с тонирани мъниста от злато, изработена за съпругата на Питъртън - Кейт.

Последва завръщане в Сицилия за Cavalleria Rusticana - дизайнерите представиха виртуозни примери на добре познатите родни образи: обвити в коприна и кадифе сицилиански вдовици. Видяхме и "Риголето" в злато и червени чорапогащи, "Норма", обвита в кожа, както и любимата на Фигаро Розина от "Севилския бръснар" в рокля от червената тафта.


Заключителната част бе посветена на операта "Дон Карлос", любима на Доменико Долче (Габана избра Cavalleria Rusticana). На подиума се появиха инквизитори, папа, испанската инфанта, поразена от любовта, френска принцеса и свитата ѝ с рокли с херувими, за да приключим с образа на Филип II от Испания в лилава мантия, която се влачеше по подиума няколко метра назад.
 

Доменико Долче определи този проект Alta Moda като "невъзможна мечта". Ние бихме я определили като колекция с огромни амбиции, майсторски произведения и пълна отдаденост на реализацията на фантазиите на двама изключителни дизайнери.

Още по темата

Коментари

3
  14 декември 2019 | 17:50 отговор
 

Нямам идея за кого, за какво, за къде и за каква цел се правят тези костюми, защото това не са дрехи, не са облекла, а маскировъчни костюми. Не знам кой и защо би ги купил.

 
 
15 декември 2019 | 14:37

Това е вид изкуство, не е за носене по улиците. Иначе някои от тези облекла модифицирани или части от тях могат да се използват като сценично облекло и за червения килим.

2 Дая
  11 декември 2019 | 22:34 отговор
 

Много,много красота!

 
1
  11 декември 2019 | 14:12 отговор
 

Изключително шоу!

 

Добави Коментар

Най-четени

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.