Автор
Пепа Попова - Пепита

Есен 2020 - ето какво ще трябва да облечем, за да сме модерни по френски

Модният маратон е към края си в Париж, но не и нашите кратки обзори на представените колекции. Време е да разберем какви ще бъдат тенденциите за следващия есенно-зимен сезон според водещите дизайнери на големите френски модни къщи.

Dior

Преди няколко сезона Мария Грация Кюри даде да се разбере, че феминизмът е важна за нея тема, върху която възнамерява да акцентира в работата си. Спомнете си тениската с надпис "Всички трябва да сме феминистки", която влезе в гардеробите на почти всички известни личности.

И този път наблюдавахме подобна креативност: пространството беше украсено с надписи „Патриархат = климатична катастрофа“, „Женска любов - неплатен труд“, „Когато една жена се бунтува, светът спира“ и други подобни.

Героинята на Dior също стана по-решителна и свободолюбива. На модния подиум се появиха подплатени палта с лого, дънки и якета, изработени от „варен“ деним, карирани наметки, гащеризони, изработени от памук и кожа, както и множество младежки елементи като груби обувки с масивна подметка. Основното послание на сезона беше: „Бъди себе си“.

Бунтарското настроение на колекцията се усети и във вечерните визии на Dior. Мария Грация Кюри използва хиляди копринени ресни, полупрозрачна мрежа, кожени шапки и изрисувани шалове, за да покаже колко свободолюбива може да бъде жената Dior.

View post on Instagram
 
View post on Instagram
 
View post on Instagram
 
View post on Instagram
 
View post on Instagram
 
View post on Instagram
 




Saint Laurent
Антъни Вакарело представи новата си колекция за Saint Laurent в Place Trocadero. Гости на дизайнера бяха Хейли Болдуин, Зоуи и Лени Кравиц, Шарлот Казираги, Рами Малек, Кийт Харингтън, Бруклин Бекъм с любимата си Никола Пелц и други.
Вакарело също заложи на силата на жените за следващия есенно-зимен сезон. С представената колекция той отново подкрепи правото им да изразят физическата си същност и, следователно, сексуалността си така, както желаят.
Първият образ, представен от Антъни Вакарело зададе настроението на цялата нова колекция на Saint Laurent. Изящни палта, двуредни якета от тартан с позлатени копчета, блузи с волани, черни гамаши от латекс, масивни обеци, перлено-сиви блузи, тъмносиня вълна, както и много чувственост, с която мосю Сен Лоран беше известен. Към кожените палта и прозрачни блузи, които са неизменна част от колекциите на Вакарело, дизайнерът добави многоцветни винилови клинове, рокли от латекс, поли и бюстиета. Към така характерното за него черно видяхме и една неочаквана и интересна игра с цветовете - от фуксия и лилаво до изумрудено и ярко розово.

View post on Instagram
 
View post on Instagram
 
View post on Instagram
 

Maison Margiela

На модното шоу Maison Margiela Fall-Winter 2020/2021 Джон Галиано разкри на своите гости уникалния си усет за цвят. Може би никой, освен него, не може толкова умело да създаде палитра, която да съчетава кафяво и горчица, оранжево и блед люляк, електрик и мандарина, пастелни и дълбоки нюанси на горско зелено и червено, синьо, тюркоазено и кафяво.

Галиано посвети новата си колекция на „буржоазната“ класика, която адаптира към настоящето.

View post on Instagram
 
View post on Instagram
 
View post on Instagram
 
View post on Instagram
 

Kenzo

Фелипе Оливейра Баптиста бе назначен за креативен директор на Kenzo миналия юли и дебютира във френската модна къща с колекция есен-зима 2020/2021. Следвайки тенденциите в колекцията имаше много и различни видове шапки, шалове и качулки, повлияни от родното място на дизайнера - Азорските острови, където традиционните дрехи с качулка се предават от майка на дъщеря от няколко поколения. Най-ярките образи в колекцията сякаш бяха извадени от архивите на дома и носеха така характеринте за Kenzo флорални и камуфлажни щампи. Абстрактни рози, появяващи се на широки рокли и пончо, дадоха на колекцията свежест и живот.

View post on Instagram
 
View post on Instagram
 
View post on Instagram
 
View post on Instagram
 
View post on Instagram
 

Chloe

Наташа Рамзи-Леви показа колекция, вдъхновена от креативните момичета - външния им вид, настроението и активността им. Това бе причината да видим на подиума облекла, подходящи за ежедневието им - рокли-ризи, уютни жилетки, дънкови поли до земята, разкроени панталони и ватирани палта. Колекцията, изпълнена в топли и свежи нюанси, беше естествено наситена с духа на 70-те.

View post on Instagram
 
View post on Instagram
 
View post on Instagram
 
View post on Instagram
 

Isabel Marant

Какво ще се случи, ако бохемският шик се комбинира с минимализъм? Французойката Изабел Маран отговори на този въпрос със своята колекция есен-зима, като демонстрира поредица от едноцветни визии, допълнени с казашки ботуши, подчертана линия на раменете, приятни на допир текстури и тясно стегната талия. В края на шоуто на подиума излязоха момичета в смели мини поли в естетиката на 80-те и с пълната увереност в собствената им неустоимост.

View post on Instagram
 
View post on Instagram
 
View post on Instagram
 

Paco Rabanne

Paco Rabanne е марка, която е силно свързана с технологията и космическата епоха, но през този сезон Жулиен Досен премина на обратната страна и се насочи към духовността. "Въпреки факта, че технологичният прогрес днес се движи с невероятна скорост, хората продължават да вярват в по-висши сили и аз исках да спекулирам по темата", каза дизайнерът и заложи на нежна дантела и лека флорална бродерия. Не мина и без характерната метална мрежа, но този път тоалетите, изработени от нея напомняха на героинята и мъченица Жана Дарк .

View post on Instagram
 
View post on Instagram
 
View post on Instagram
 
View post on Instagram
 
View post on Instagram