В Париж започна Седмицата на висшата мода, която от една страна може да изглежда направо нелепо, предвид хаоса в света около нас, а от друга - е възможност да избягаме поне за малко от реалността. Най-зрелищната модна седмица директно ни въвлече във флоралните фантазии на Даниел Роузбери и неговата колекция за Schiaparelli Couture.
Колекцията, проектирана от дизайнера от САЩ, който облича всички - от Бионсе до първата дама Джил Байдън, беше представена в Musée des Arts Décoratifs в същия ден, когато музеят трябваше да отпразнува откриването на ретроспекция, посветена на основателя на къщата Елза Скиапарели. Няколко от облеклата, показани на подиума, са включени в изложбата, озаглавена „Шокиращо! Сюрреалистичният свят на Елза Скиапарели.”
Сред тези емблематични визии изпъкна черно кадифено палто с джобове, оформени като чекмеджета, препратка към костюма „Bureau Drawer“, който Скиапарели създава с художника Салвадор Дали през 1936 г., и кадифено сако с деколте trompe l’oeil, вдъхновено от сътрудничеството й с Жан Кокто.
„Когато изложбата бе първоначално замислена, се опасявах, че ще изглежда твърде научна в известен смисъл. Мисля, че наследството на Елза, връзката с днешния ден и всичко останало, оживя по невероятен начин, така че съм наистина развълнуван“, казва дизайнерът в предварителния преглед към изложбата. „Това дава съвсем друга дълбочина на начина, по който хората могат да оценят марката и показва откъде идват някои от идеите и защо имат смисъл и днес“, добавя той.
И ако някой е очаквал Роузбери да отбележи събитието, като удвои авангардните сюрреалистични дизайни, които го изстреляха към върха и славата, ще бъде разочарован. Вместо това той показа най-ортодоксалната си колекция до момента, отдавайки почит към всички котюрие, които са го вдъхновявали като тийнейджър.
Главен сред тях бе Кристиан Лакроа - дизайнерът, който постави началото на възраждането на Schiaparelli през 2013 г. Почитта към Lacroix премина от приказно украсения топ върху гълъбово сива сатенена пола, през сламени шапки в провансалски стил, та до кадифен чокър с тежък метален кръст. Кадифените корсетни костюми, покрити с цветя също не останаха незабелязани.
Дизайнерът призна, че е бил силно повлиян от книгата на Каролин Рем „Страст към цветята“, която е виждал на бюрото на баба си. Спомените от детството придават на тази колекция усещане за топлина и „творческа невинност“, въпреки сложността на избраните техники.