Изповедта на един бивш служител на Victoria’s Secret: мръсните тайни зад блясъка

24 септември 2020 | 15:56
8335
5
Getty Images/Pixabay/Instagram
5

Какво всъщност е да работиш в бутик на марката? Това е въпросът, на който искаме да ви отговорим днес.

Всичко около Victoria’s Secret е толкова бляскаво, дори въздуха. Можете да доловите емблематичния аромат на Bombshell, докато само минавате покрай бутик на марката. Затъмненото осветление със стратегически прожектори, хвърлящи светлина върху манекените, които показват най-новите сетове от ефирно бельо, придава на магазина луксозна и секси атмосфера.

Кой не би искал да работи на подобно място? Но дали наистина е толкова звездно, колкото ни се струва? Време е да разберем това от личната изповед на бивш служител:

"От ученичка си мечтаех да започна работа именно там. Исках да се изявявам като личен консултант и да помагам на жените да се чувстват красиви и уверени в бельото си. Когато навърших 19 години, реших да подам молба за работа. Преди да се усетя, бях облечена в черно, „украсена“ със слушалки и помагах на жените да изберат подходящия сутиен, който да отговоря на техните нужди.

И от този ден започна стресът...

Постоянен натиск за постигане на определен таргет в продажбите

Натискът на всички търговски консултанти да постигнат таргета си за продажби е огромен. По същество сигурността на тяхната работа зависи от това. Служителите на Victoria’s Secret живеят с мисълта за 4 основни букви SPAH или „Продажби на час“. Този таргет се задава от компанията. В магазина, в който работех, трябваше да продавам средно стоки на стойност 300 долара на всеки работен час. Ако работех на петчасова смяна този ден, очакванията от мен бяха да имам продажби за $ 1500 под моето име. В случай че два месеца подред не успеете да постигнете своя SPAH, ще бъдете уволнен. Това се случи с мен шест месеца по-късно. Ако бях успял да покривам таргета си, щях да работя там много по-дълго.


Повярвайте ми, и ние не обичаме да си казваме името по пет милиона пъти, но трябва

SPAH – таргетът бе много труден за постигане в търговски център с малък трафик. Имаше много по-голям и по-нов мол на около час северно от нас, който хората предпочитаха, както и аутлет-магазин на плажа на около час на юг. Тези два бутика на Victoria’s Secret привличаха повечето клиенти, особено през летния и ваканционния сезон. В резултат молът, в който работех, бе празен през повечето време. Всеки клиент, който влезеше в нашия магазин, бе бомбардиран от всички търговски сътрудници. Така че, ако сте се чудили защо един и същ сътрудник по продажбите ви казва името си по пет милиона пъти – товя е причината. Да, досадно е и ние също не обичаме постоянно да го повтаряме, но е нужно....

Кражба на продажби

Тъй като SPAH-таргетът бе поставен толкова високо, а трафикът на хора често бе нисък, а и при наличието на твърде много асистенти, работещи наведнъж, някои момичета крадяха продажбите на другите. Това беше най-разочароващата част от работата там. Много често касиерите, които бяха в по-близки отношения с някои консултанти, записваха продажбите на името на своя приятел, вместо на този, който трябва. Това бе най-обезсърчаващото. Чувствах, че всеки ден трябва буквално да участвам в корида.

Успяват ли допълнителните бонуси да компенсират стреса?

В момента, в който нов сътрудник по продажбите завърши периода си на обучение, същият получава един парфюм в стандартен размер, един спортен сутиен, един стандартен сутиен и десет бикини безплатно. Сътрудниците по продажбите могат да използват 30% отстъпка за всички стоки на редовни цени и да ползват едномесечен гратисен период. Всеки път, когато излезе нова колекция, ние или получаваме безплатен артикул, или можем да закупим артикул на щедро намалена цена. Например, плащаме само 15–20 долара за сутиен, който струва близо 50 долара. По този начин мениджърите ни насърчават да имаме опит от първа ръка, мнения и познания за продуктите, за да помагаме по-добре на клиентите да направят своя избор.

Спазване на определени стандарти

Имало е дни, в които цялата ми смяна минава само в подреждане и сгъване на бельо. И да, независимо от това, трябва да постигнеш своя SPAH-таргет, докато изпълняваш тази задача. Следващия път, когато влезете във Victoria's Secret, забележете, че всички сутиени трябва да са в последователността ROYGBIV, което означава, че сутиените са подредени от светлорозово, розово, червено, оранжево, жълто, зелено, синьо, лилаво и след това се преминава към черно, телесен цвят и бяло. Тук е моментът да си призная, че гардеробът ми все още е организиран в ROYGBIV последователност!

 

Клиентът не винаги е прав
Ще бъдете изненадани от някои неща, с които хората се опитват да се измъкнат, особено когато връщат стоки. Клиентите са се опитали да върнат толкова захабени сутиени, които изглеждат като прегазени от автобус. Нещо повече, някои от сутиените, които се опитваха да върнат бяха толкова стари, че вече дори не поддържахме тази серия в магазина. Спомням си един подобен случай толкова ясно: влезе жена с домашен сет. Явно беше носен и препиран много, много пъти, поради тази причина се усещаше наистина груб на допир. Нямаше етикети и разписка. Комплектът беше толкова стар, че аз даже не го познавах като модел. Отказах връщането, при което тя поиска да говори с управителя. Мениджърът също отказа връщането. Дори да заплашите, че ще се обадите на "Човешки ресурси", ние имаме прaво да откажем връщането на стоката.

Трябва да настояваме да си откриете кредитна карта в магазина

Задължени сме да питаме всеки един човек: „Пазарувате ли с вашата Angel Card днес?“ Ако клиентът каже „не“, ние сме обучени да настояваме за това още три пъти.

 

Разполагаме с обширни колекции бельо

Толкова големи, че преди да се усетя, арсеналът ми от бельо превзе целия ми скрин с пет чекмеджета. И до ден днешен все още съм лоялен клиент на Victoria’s Secret (въпреки че искам да пробвам колекцията Savage X Fenty на Rihanna!).

 

Не издухвайте целия си бюджет в първия ден от сезонната разпродажба

Има кошове със стотици сутиени, които не можете да видите в отделенията под масите и в складовото помещение. Върнете се след няколко дни. Винаги се изнасят нови неща!

 

Да консултираш мъж в бутика е или много лесно, или невъзможно

Мъжете влизат в бутика без да имат представа какъв размер носи съпругата или приятелката им. Обикновено показват нейна снимка и очакват да чуят нашето предложение. Въпреки че мога да позная какъв размер може да е тя, няма начин да разбера със сигурност само от снимка. Помнете, че винаги е по-добре да ѝ вземете карта за подарък. Много мъже показват с ръка размера и ми дават пълна свобода, за да избера подарък. Лесна работа.

Като цяло времето ми във Victoria’s Secret не беше ужасно, но беше една от най-стресовите позиции, които някога съм имала."

 

 

По материали на: medium.com

Коментари

5 Иванов
  25 септември 2020 | 23:43 отговор
 

Тъпа история!!!!

 
4 Иванов
  25 септември 2020 | 23:43 отговор
 

Тъпа история!!!!

 
3
  25 септември 2020 | 10:30 отговор
 

А, стига, де! Таргети има навсякъде, както икражбата на клиенти, както и уволненията или намалянето на заплатите, заради ниски продажби. В много магазини се налага продавачитв по цял ден да сгъват дрехи.

 
2 Антония
  24 септември 2020 | 19:05 отговор
 

Според мен най-голямата й грешка е била, че се е съгласила да работи във въпросния утрепан мол, начинанието е просто обречено на провал още преди да е започнало. Като цяло, не мисля, че са много момичетата, които си мечтаят да работят там, та не знам всъщност каква полза има от статията. Според мен, повечето момичета (особено на 19) работят там заради отстъпките на персонала.

 
1
  24 септември 2020 | 17:20 отговор
 

Жива да я ожалиш. Нейната мечта била да помага на жените да се чувствали уверени в бельото си, но компанията пречи, защото имала твърде високи очаквания за продажби. Ами нейните цели са си финансови, не лични. А и какво изобщо очакваш да правиш, когато мечтата ти е да си продавачка? Нали именно в това се състои работата на една такава. Ако беше толкова добра в това да караш жените да се чувстват добре в бельото си, нямаше да са те уволнили, защото щеше да продаваш много повече. А това "сетът беше толкова стар, че даже не го помнех..." ами как ще помниш, като си работила там всичко на всичко едва няколко месеца. А тази жена предполагам, не е дошла в последният ти месец там, така или иначе. В днешно време такава е работната ситуация навсякъде. Особено за труд без квалификация.

 

Добави Коментар

Най-четени

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.