Изповедта на един бивш служител на Victoria’s Secret: мръсните тайни зад блясъка

Какво всъщност е да работиш в бутик на марката? Това е въпросът, на който искаме да ви отговорим днес.

Всичко около Victoria’s Secret е толкова бляскаво, дори въздуха. Можете да доловите емблематичния аромат на Bombshell, докато само минавате покрай бутик на марката. Затъмненото осветление със стратегически прожектори, хвърлящи светлина върху манекените, които показват най-новите сетове от ефирно бельо, придава на магазина луксозна и секси атмосфера.

Кой не би искал да работи на подобно място? Но дали наистина е толкова звездно, колкото ни се струва? Време е да разберем това от личната изповед на бивш служител:

"От ученичка си мечтаех да започна работа именно там. Исках да се изявявам като личен консултант и да помагам на жените да се чувстват красиви и уверени в бельото си. Когато навърших 19 години, реших да подам молба за работа. Преди да се усетя, бях облечена в черно, „украсена“ със слушалки и помагах на жените да изберат подходящия сутиен, който да отговоря на техните нужди.

И от този ден започна стресът...

Постоянен натиск за постигане на определен таргет в продажбите

Натискът на всички търговски консултанти да постигнат таргета си за продажби е огромен. По същество сигурността на тяхната работа зависи от това. Служителите на Victoria’s Secret живеят с мисълта за 4 основни букви SPAH или „Продажби на час“. Този таргет се задава от компанията. В магазина, в който работех, трябваше да продавам средно стоки на стойност 300 долара на всеки работен час. Ако работех на петчасова смяна този ден, очакванията от мен бяха да имам продажби за $ 1500 под моето име. В случай че два месеца подред не успеете да постигнете своя SPAH, ще бъдете уволнен. Това се случи с мен шест месеца по-късно. Ако бях успял да покривам таргета си, щях да работя там много по-дълго.

View post on Instagram
 


Повярвайте ми, и ние не обичаме да си казваме името по пет милиона пъти, но трябва

SPAH – таргетът бе много труден за постигане в търговски център с малък трафик. Имаше много по-голям и по-нов мол на около час северно от нас, който хората предпочитаха, както и аутлет-магазин на плажа на около час на юг. Тези два бутика на Victoria’s Secret привличаха повечето клиенти, особено през летния и ваканционния сезон. В резултат молът, в който работех, бе празен през повечето време. Всеки клиент, който влезеше в нашия магазин, бе бомбардиран от всички търговски сътрудници. Така че, ако сте се чудили защо един и същ сътрудник по продажбите ви казва името си по пет милиона пъти – товя е причината. Да, досадно е и ние също не обичаме постоянно да го повтаряме, но е нужно....

Кражба на продажби

Тъй като SPAH-таргетът бе поставен толкова високо, а трафикът на хора често бе нисък, а и при наличието на твърде много асистенти, работещи наведнъж, някои момичета крадяха продажбите на другите. Това беше най-разочароващата част от работата там. Много често касиерите, които бяха в по-близки отношения с някои консултанти, записваха продажбите на името на своя приятел, вместо на този, който трябва. Това бе най-обезсърчаващото. Чувствах, че всеки ден трябва буквално да участвам в корида.

Успяват ли допълнителните бонуси да компенсират стреса?

В момента, в който нов сътрудник по продажбите завърши периода си на обучение, същият получава един парфюм в стандартен размер, един спортен сутиен, един стандартен сутиен и десет бикини безплатно. Сътрудниците по продажбите могат да използват 30% отстъпка за всички стоки на редовни цени и да ползват едномесечен гратисен период. Всеки път, когато излезе нова колекция, ние или получаваме безплатен артикул, или можем да закупим артикул на щедро намалена цена. Например, плащаме само 15–20 долара за сутиен, който струва близо 50 долара. По този начин мениджърите ни насърчават да имаме опит от първа ръка, мнения и познания за продуктите, за да помагаме по-добре на клиентите да направят своя избор.

View post on Instagram
 

Спазване на определени стандарти

Имало е дни, в които цялата ми смяна минава само в подреждане и сгъване на бельо. И да, независимо от това, трябва да постигнеш своя SPAH-таргет, докато изпълняваш тази задача. Следващия път, когато влезете във Victoria's Secret, забележете, че всички сутиени трябва да са в последователността ROYGBIV, което означава, че сутиените са подредени от светлорозово, розово, червено, оранжево, жълто, зелено, синьо, лилаво и след това се преминава към черно, телесен цвят и бяло. Тук е моментът да си призная, че гардеробът ми все още е организиран в ROYGBIV последователност!

View post on Instagram
 

Клиентът не винаги е прав
Ще бъдете изненадани от някои неща, с които хората се опитват да се измъкнат, особено когато връщат стоки. Клиентите са се опитали да върнат толкова захабени сутиени, които изглеждат като прегазени от автобус. Нещо повече, някои от сутиените, които се опитваха да върнат бяха толкова стари, че вече дори не поддържахме тази серия в магазина. Спомням си един подобен случай толкова ясно: влезе жена с домашен сет. Явно беше носен и препиран много, много пъти, поради тази причина се усещаше наистина груб на допир. Нямаше етикети и разписка. Комплектът беше толкова стар, че аз даже не го познавах като модел. Отказах връщането, при което тя поиска да говори с управителя. Мениджърът също отказа връщането. Дори да заплашите, че ще се обадите на "Човешки ресурси", ние имаме прaво да откажем връщането на стоката.

Трябва да настояваме да си откриете кредитна карта в магазина

Задължени сме да питаме всеки един човек: „Пазарувате ли с вашата Angel Card днес?“ Ако клиентът каже „не“, ние сме обучени да настояваме за това още три пъти.

View post on Instagram
 

Разполагаме с обширни колекции бельо

Толкова големи, че преди да се усетя, арсеналът ми от бельо превзе целия ми скрин с пет чекмеджета. И до ден днешен все още съм лоялен клиент на Victoria’s Secret (въпреки че искам да пробвам колекцията Savage X Fenty на Rihanna!).

View post on Instagram
 

Не издухвайте целия си бюджет в първия ден от сезонната разпродажба

Има кошове със стотици сутиени, които не можете да видите в отделенията под масите и в складовото помещение. Върнете се след няколко дни. Винаги се изнасят нови неща!

View post on Instagram
 

Да консултираш мъж в бутика е или много лесно, или невъзможно

Мъжете влизат в бутика без да имат представа какъв размер носи съпругата или приятелката им. Обикновено показват нейна снимка и очакват да чуят нашето предложение. Въпреки че мога да позная какъв размер може да е тя, няма начин да разбера със сигурност само от снимка. Помнете, че винаги е по-добре да ѝ вземете карта за подарък. Много мъже показват с ръка размера и ми дават пълна свобода, за да избера подарък. Лесна работа.

Като цяло времето ми във Victoria’s Secret не беше ужасно, но беше една от най-стресовите позиции, които някога съм имала."

View post on Instagram
 

По материали на: medium.com