Автор
Пепа Попова - Пепита

Новата колекция на Dior - триумф на майчината сила и жената-богиня

Първият ден от седмицата на висшата мода в Париж мина под знака на Dior. Мария Грация Кюри за поредна година продължи про-женската линия, която започна преди няколко сезона. Тя обедини усилия с Джуди Чикаго, за да реализира проект, за който великата американска художничка-феминистка си е мечтала още през 1977 г. – инсталация, изобразяваща майчината сила.

View post on Instagram
 

И така...В първия ден от Седмицата на висшата мода фотографи, редактори и звездни гости, сред които Моника Белучи, Наталия Водянова и Антоан Арно, Ума Търман и синът ѝ, Даутцен Крус, Сигорни Уивър, преминаха през „родилния канал“ на впечатляващата с размерите си инсталация на Чикаго, наречена „Божествена жена“. Те проследиха как златните богини на Кюри преминават по котешката пътека с форма на утроба. Инсталацията бе окичена с транспаранти, поставящи актуални въпроси. В края на подиума главният въпрос гласеше: Ами ако жените управляват света?
Преди представянето на новата колекция на Dior, в инстаграма на марката се появи видео, в което служителите на модната къща отговориха на същия въпрос.

View post on Instagram
 


Именно за ролята на жените в историята и културата бяха и думите на Мария Грация Кюри по повод представената колекция:
Връзката между креативността и женствеността наистина ме докосна, защото аз я изживявам лично и дълбоко“, каза Кюри. „И когато Джуди предложи тази идея за жени-богини, съзнанието ми веднага се върна към спомените ми за статуите в Рим, за Ботичели; моята гледна точка е по-италианска."
И ако се чудите къде е пресечната тока между висшата мода и феминистката концепция, Кюри дава отговора с колекцията си – тя се крие в отношенията между модата и тялото, а ключът - в гръко-римските пеплоси (вид шествие).

Това е нещо, което наистина драпираш и завързваш, като отправната точка тялото. Така че е couture, защото при висшата мода не започваме с модел или готов образец, а драпираме директно върху манекен или върху клиентите си “, каза още тя.

View post on Instagram
 


Видяхме богините на Dior, които се разхождаха в римските си сандали, позлатени и драпирани в луксозните ръчно изработени техники, които майсторите в ателиетата владеят до съвършенство. Кюри посочи как копринените рокли с ресни са изработени безшевно - всеки фин кичур от нишка е сплетен и оставен да се рее свободно. Безкрайното разнообразие от това, което може да се направи с драпирана и усукана тъкан, видяхме и в блузи от шифон с едно рамо и топове и рокли от златно ламе.
Прилагайки тази теория към костюма, Кюри отвори деколтета и прибра с корсет талията. На един от последните образи бе избродирана с пайети луна - мощният, древен символ на женската плодовитост. Връзката с „божествената“ тема беше подкрепена и от декорации под формата на маслинови клонки.

View post on Instagram
 
View post on Instagram
 
View post on Instagram
 
View post on Instagram
 
View post on Instagram
 
View post on Instagram
 
View post on Instagram