Новата колекция на Dior - триумф на майчината сила и жената-богиня

22 януари 2020 | 13:30
686
0
колаж: Woman.bg
0

Първият ден от седмицата на висшата мода в Париж мина под знака на Dior. Мария Грация Кюри за поредна година продължи про-женската линия, която започна преди няколко сезона. Тя обедини усилия с Джуди Чикаго, за да реализира проект, за който великата американска художничка-феминистка си е мечтала още през 1977 г. – инсталация, изобразяваща майчината сила.

И така...В първия ден от Седмицата на висшата мода фотографи, редактори и звездни гости, сред които Моника Белучи, Наталия Водянова и Антоан Арно, Ума Търман и синът ѝ, Даутцен Крус, Сигорни Уивър, преминаха през „родилния канал“ на впечатляващата с размерите си инсталация на Чикаго, наречена „Божествена жена“. Те проследиха как златните богини на Кюри преминават по котешката пътека с форма на утроба. Инсталацията бе окичена с транспаранти, поставящи актуални въпроси. В края на подиума главният въпрос гласеше: Ами ако жените управляват света?
Преди представянето на новата колекция на Dior, в инстаграма на марката се появи видео, в което служителите на модната къща отговориха на същия въпрос.


Именно за ролята на жените в историята и културата бяха и думите на Мария Грация Кюри по повод представената колекция:
Връзката между креативността и женствеността наистина ме докосна, защото аз я изживявам лично и дълбоко“, каза Кюри. „И когато Джуди предложи тази идея за жени-богини, съзнанието ми веднага се върна към спомените ми за статуите в Рим, за Ботичели; моята гледна точка е по-италианска."
И ако се чудите къде е пресечната тока между висшата мода и феминистката концепция, Кюри дава отговора с колекцията си – тя се крие в отношенията между модата и тялото, а ключът - в гръко-римските пеплоси (вид шествие).

Това е нещо, което наистина драпираш и завързваш, като отправната точка тялото. Така че е couture, защото при висшата мода не започваме с модел или готов образец, а драпираме директно върху манекен или върху клиентите си “, каза още тя.


Видяхме богините на Dior, които се разхождаха в римските си сандали, позлатени и драпирани в луксозните ръчно изработени техники, които майсторите в ателиетата владеят до съвършенство. Кюри посочи как копринените рокли с ресни са изработени безшевно - всеки фин кичур от нишка е сплетен и оставен да се рее свободно. Безкрайното разнообразие от това, което може да се направи с драпирана и усукана тъкан, видяхме и в блузи от шифон с едно рамо и топове и рокли от златно ламе.
Прилагайки тази теория към костюма, Кюри отвори деколтета и прибра с корсет талията. На един от последните образи бе избродирана с пайети луна - мощният, древен символ на женската плодовитост. Връзката с „божествената“ тема беше подкрепена и от декорации под формата на маслинови клонки.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Публикация, споделена от PUCCA (@puccaonni) на

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Публикация, споделена от PUCCA (@puccaonni) на

Коментари

Добави Коментар

Най-четени

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.