Падналите ангели: Victoria's Secret заменя секси шоуто си със… подкаст

В миналото Victoria's Secret беше синоним на блясък, секси излъчване и перфекти тела, изложени на показ. Моделите на марката бяха световноизвестни модни икони, които тренираха с месеци наред, само за да се подготвят за шоуто и да изглеждат перфектно.

С годините обаче продажбите на Victoria's Secret започнаха трайно да спадат, а марката получаваше все повече критики затова, че моделите, които я рекламират не са достатъчно разнообразни, а вместо това се залага на един тип женственост. Така се стигна и до спирането на легендарното шоу през 2019-а, а на бранда се наложи да търси нови модели, по които да промотира продуктите си.

Вчера от Victoria's Secret обявиха новото си лице и разкриха, че от тук нататък техни лица ще бъдат жени от всякакъв тип, а първите две имена са актрисата Приянка Чопра и футболистката и говорителка на ЛГБТ общността Меган Рапино.

Другото любопитно е, че новите лица на бранда няма да позират по бельо, а ще участват в различни рекламни активности, сред които ще бъде и създаването на подкаст.



Останалите дами, които вероятно ще се присъединят към Прянка и Меган ще бъдат моделът Адут Акеч, скиорката Ейлийн Гу и трансджендър моделът Валентина Сампайо. Журналистката Аманда де Каден пък ще бъде водеща на подкаст, състоящ се от 10 епизода, в които различни дами ще разказват своите лични истории.



На въпроса дали се очаква ангелите на Victoria's Secret да се завърнат някоха бранд мениджъра на марката заяви: “Точно сега не смятам, че това би било подходящо в културно отношение.” “Смятам, че марката има нужда да спре да бъде затова какво искат мъжете и да започне да се съсредоточава върху това какво точно искат жените” - допълни той.

Как обаче от глобален феномен Victoria's Secret се превърна в бранд, който има нужда от ребрандиране?

Марката е основана през 1977 от американския бизнесмен Рой Реймънд, който открива малка верига от будоарни магазини. През 1982 г. той решава да продаде бизнеса си за 1 милион долара, нищожна цена в сравнение с настоящето. По-късно Реймънд се самоубива, скачайки от мост в Сан Франциско.

Той избрал името Victoria's Secret в чест на кралица Виктория и добавил думата “тайна”, като намек към бельото, което дамите крият под дрехите си.
Стотици магазини на марката отворили врати в Америка след продажбата ѝ, но брандът се превърнал истински феномен едва след дебюта на секси модните ревюта, с които тя се прочува по цял свят. Порвъто подобно ревю е през 1995 г. и се състои в хотел Плаза в Ню Йорк.



Шоуто започва да се излъчва в 185 държави, а милиони хора по света наблюдават супермодели като Наоми Кембъл, Хелена Кристенсен и Тайра Бенкс, които без свят се събличат по бельо. Следват над 20 години, през които шоуто е истински хит и превръща модели като Адриана Лима, Жизел Бюндхен и Алесандра Амброзио в живи легенди. В края на 2016-та година обаче Victoria's Secret започва да наблюдава сериозен спад в продажбите си и с изключение на леко увеличение през първата четвърт от 2018-та година, приходите започват да залязват. Така се стига до прекратяването на някога успешното шоу през 2019-та година.



Това се случи година след коментар от маркетинг директора на марката Ед Разек, който предизвика истинска буря в американските медии. Тогава той сподели, че Victoria's Secret никога няма да наеме плюс сайз модели или транссексуални, защото шоуто на марката всъщност е една “фантазия”.

Така през 2020-а година 100 модела изпратиха отворено писмо до шефа на бранда за бельо, с което го предизвикаха да вземе мерки и да спре политиката “на мизогиния и насилие”, която според тях Victoria's Secret прокламира.

Така от една страна се оказа, че потребителите вече имат по-голям интерес към комфорта, а не толкова към блясъка, а от друга приятелството на собственика на модния бранд Джеф Уекснер със скандалния Джефри Епстийн също започна да се отразява на спадащите продажби. Към това бихме могли да добавим и кризата свързана с пандемията и затварянето на над 250 от магазините на компанията майка - L Brands.

Миналата година Victoria's Secret опитаха нов подход, поствайки снимки на неутрално бельо и модели от различен етнически произход и с различни мерки. За съжаление обаче феновете обвиниха бранда, че твърде късно е решил да обърне политиката си и в момента не е на гребена на вълната, а се опитва да я догони.

View post on Instagram
 

Всички очакваме с нетърпение да разберем до какво ще доведе новият подход на марката, а дали ще успее? Как смятате вие?