Когато през юни стана известно, че Седмиците на модата в Ню Йорк, Лондон, Милано и Париж ще се върнат в обичайния формат през септември, всички имаха един и същ горещ въпрос: Не е ли рано за офлайн шоута, като се има предвид, че светът все още е в разгара на глобална пандемия?
И въпреки че някои от големите играчи на модния пазар, включително Saint Laurent и Gucci, веднага се оттеглиха, няколко марки продължиха да представят своите колекции по обичайния начин: например колекция Dior Resort 2021 бе показана в Лече, Valentino AW20 Couture в Cinecittà Studios, а колекцията на Jacquemus SS21 - в житните полета на час път с кола от центъра на Париж. Седмицата на модата в Копенхаген се проведе малко след това, което направи скандинавската столица първият град - домакин на значителен брой физически шоута от началото на пандемията.
С наближаването на най-важния месец в модата, съвпадащ с доклади за потенциална втора вълна на коронавирус в Европа, е време да разберем как голямата четворка модни столици ще оцелее по време на тези безпрецедентни времена.
Ето всичко, което трябва да знаете за ревютата през септември в Ню Йорк, Лондон, Милано и Париж.
Седмица на модата в Ню Йорк: 13-16 септември
Въпреки че САЩ имат най-голям брой потвърдени случаи на коронавирус в света, Jason Wu и Christian Sirano планират офлайн презентации. Eckhaus Latta, Anna Sui, Carolina Herrera и Marchesa също са се върнали към графика, въпреки че форматът на шоутата им все още не е уточнен окончателно. Основни марки като Marc Jacobs, Michael Kors и Ralph Lauren избраха да не участват, а Gabriela Hearst ще дебютира на Седмицата на модата в Париж.
Седмица на модата в Лондон: 17-22 септември
Предварителната програма от седмицата на модата в Лондон, включваща марки както за мъже, така и за жени, е вече пусната и разделена в три категории: «Дигитална», «Физическа» и «Дигитална и физическа».
Марките, които са потвърдили, че ще представят колекциите си по обичайния начин и които ще се придържат към принципите на социално дистанциране са Simone Rocha, Roksanda, Sharon Wauchob и Amanda Wakeley. Междувременно компании като Burberry, Erdem и Victoria Beckham са избрали "цифровия и физически" формат, но какво точно означава това, предстои да разберем. Стартирала през юни, цифровата платформа на LFW ще продължи да предоставя ексклузивно мултимедийно съдържание.
Седмица на модата в Милано: 23-28 септември
Милано е първият от четирите града, който публикува предварително пълен, макар и условен график. Събитието ще включва марки за мъже и жени, с общо 24 цифрови и 28 физически шоута. Големи марки като Fendi, Versace и Giorgio Armani, както и дългоочакваното дебютно шоу на Raf Simons за Prada, са потвърдили, че ще представят своите колекции офлайн.
Missoni, GCDS и Dsquared2 са сред марките, които са направили избор да използват само цифрови технологии Bottega Veneta, Gucci, Moschino и Jil Sander не са потвърдили участието си.
Седмица на модата в Париж: 28 септември - 6 октомври
Все още не е известно какъв ще бъде графикът за Седмицата на модата в Париж. Федерацията Haute Couture et de la Mode беше първата, която обяви завръщането си във физически формат през юни и излезе с изявление, че ще спазва стандартите за безопасност, определени от френските власти. Очакваме да видим ефектните ревюта на модни гиганти като Chanel, Dior и Louis Vuitton. Какво ще направят младите дизайнери – предстои да разберем. Ние ще следваме хода на събитията.