Автор
Пепа Попова - Пепита

Пътуване във времето: дебютната колекция на Ким Джоунс за Fendi

Всички възлагаха големи надежди и очаквания на дебюта на Ким Джоунс във Fendi. След три години в сегмента на мъжкото облекло в Dior, дизайнерът, който някога организира партньорството между Supreme с Louis Vuitton и който работи с Umbro от години, несъмнено е станал много по-интересен и сложен и се е отдалечил от уличното облекло.

Литературните и художествени източници, оформили колекцията на Fendi, също са далеч от уличната култура. Първата модна колекция на Джоунс се основава на произведението на Вирджиния Улф "Орландо" и работата на сестра й Ванеса Бел, художник, интериорен дизайнер и участник в Bloomsbury. Джоунс каза, че се е възхищавал на двете жени през целия си „съзнателен живот“, като добави, че рафтът му съдържа цяла колекция от ранни издания на Улф и други от Bloomsbury Circle.

Fendi е основана през 1925 г. „Орландо“ е публикуван през 1928г. По този начин те буквално произхождат от една и съща точка в историята. И си помислих, че това е доста интересна комбинация, като се има предвид как и двете са все още много модерни и уместни", разсъждава Джоунс.

View post on Instagram
 

Джоунс е уверен, изключително културен, надарен, ходеща енциклопедия на модата и умен комуникатор, който знае как да привлече вниманието към работата си. И така, в моделския състав на неговия дебют във Fendi се включиха Кейт Мос и дъщеря й Лила, които за първи път дефилират заедно на един и същ моден подиум, Кристи Търлингтън и нейния племенник Джеймс, Деми Мур (която успя да изненада всички с трансформациите си), Бела Хадид, Кара Делевин, Адвоа Абоа и Наоми Кембъл. Представени бяха общо 19 визии, изложени в зашеметяващ стъклен лабиринт, издигнат под формата на известното лого на Fendi с двойно F на фона на музиката на Макс Рихтер.

View post on Instagram
 
View post on Instagram
 
View post on Instagram
 


Трудно е да се получи пълна картина на визията на Джоунс за дамския гардероб с такава малка колекция, като се има предвид фактът, че дизайнерът представи и няколко мъжки визии по скици на Карл Лагерфелд. Джоунс обясни, че мъжкото облекло е създадено само поради смяната на пола, която се извършва в „Орландо“, и че той ще прави мъжко облекло само в Dior.

Но Джоунс със сигурност има посока, показвайки интересни кройки и силуети и още по-забележителна декорация, която стига до ръчно бродираните ботуши, напомнящи стенописите на Бел в Чарлстън, фермата в Съсекс, където е живял Блумсбъри.
Той също не се страхува да изложи женското тяло. Деми Мур откри шоуто с копринен черен панталонен костюм, разкриващ раменете. Бела Хадид я последва в прозрачна рокля и подходяща пелерина, цялата във воднисто синьо. Всички рокли са вдъхновени от епохата – видяхме имперски талии и дълги шлейфове, но едновременно с това образите бяха много романтични и секси.
Като цяло, можем да кажем, че началото, което Джоунс поставя във Fendi e интригуващо.

View post on Instagram
 
View post on Instagram
 
View post on Instagram
 
View post on Instagram
 
View post on Instagram
 
View post on Instagram
 

Ето и цялото шоу:

По материали на Vogue