Автор
Пепа Попова - Пепита

Радостното облекло: Символ на празника и поезия на душата

Социално-културният проект на Академията за мода „Вечери на стила“ организира финалното си събитие за изминаващата година. В столичната галерия „Милениум“ ценителите на модата се насладиха на предложенията на дизайнерите, които бяха посветени на темата „радостното облекло“. Водеща на партито беше Екатерина Свечева – лице на „Златна игла 2022“, инфлуенсър и топмодел.

В своето слово проф. Любомир Стойков – председател на Академията за мода, изтъкна: „Езикът на модата, подобно на езика на тялото е толкова могъщ, толкова многообразен и въздействащ, че трудно може да се сравни с каквото и да било друго средство за комуникация. А радостното облекло, е онази дреха, която символизира празника и поезията на нашата душа. Кой определя дали едно облекло е радостно или не? Несъмнено – ние, всеки един от нас, защото собствената ни индивидуалност решава дали цветовете са пъстри и свежи, или минорни и монохромни, силуетите – екстравагантни или класически, а кройките – артистични или конвенционални. Радостното облекло е заредено с много страст, с богата и положителна емоция, а също – със закачливост и кокетство. То показва и издава по един вълнуващ и завладяващ начин, че сме живи същества от плът и кръв, а не роботи или зомбита. Радостното облекло е част от фестивала на нашия живот!“. Коледно приветствие поднесе Христо Дурчев – меценат и управител на „Балкантел“ ООД.


Във вечерта, посветена на радостното облекло, бяха показани няколко тематично издържани произведения на тазгодишните носители на „Златна игла“ – Радослава Лазарова, Радостина Долапчиева, Ирен Велковски, Пламена Мишева и модна къща “Andrews”. Участие взе и модният бранд “Aure”.
Радостина Долапчиева – дизайнер на модна къща „Алегра“ и два пъти носител на „Златна игла“, даде началото на модното ревю, като предложи модел „Мери-Ан“, който е изработен е от фин италиански тюл и 3D цветя, които са в преливащи нюанси на опушено лилаво, бледо розово, мента и бяло. Корсетът е с ръчно направени чупки, а в полата са включени и бляскави частици. Пламена Мишева, дизайнер на модния бранд “Papena”, носител на „Златна игла 2022“ в категория „Най-добър млад дизайнер“ заложи на семейните традиции, като представи аутфит, състоящ се от ръчно изрисуван с коледни мотиви суитшърт, който е подходящ както за него, така и за нея, даже и за малчуганите. За мъжката аудитория бе подготвила черен поръчков суитшърт (худи), но този път бе изрисуван един от любимите герои, а именно „Жокерът“. Към него бе прибавена вълнена жилетка за по-студените дни, която отново беше с ръчно нарисувани мотиви и черен панталон, съчетан с последните модни тенденции и нужния комфорт за всеки ден. Модната къща за 2022 – мъжка мода, а именно Andrews, презентира костюм, който е носител на мисията за изграждане на естетически вкус на мъжа и е част от колекция 2023.

Ирен Велковски – дизайнер на модния бранд “Maison Estrella” и носител на „Златна игла 2022“ в категория „Уникална мода“, заложи на рокля „Амалия“, която е изработена от копринен жакард в типичните кралски цветове от синьо, червено и, разбира се, златен и сребърен лурекс. Модният бранд “Aure” представи рокля, чийто принт акцентира върху флорални мотиви, на фона на един от водещите за сезона цветове PANTONE - Rose Violet: 17-2624 - ярък и магнетичен. Това розово е жизнено и бликащо от енергия, олицетворяващо идеята за Dopamine dressing - избор на дрехи, които да подпомогнат доброто настроение, не само през топлите месеци.

Модното ревю завърши с предложение на Радослава Лазарова – дизайнер на модния бранд „Блинк“, трикратен носител на „Златна игла“ и дизайнер за 2021, като презентира булчинска рокля „Аврора“, състояща се от корсет с дълбоко V-образно деколте и пола с джобове. Акцентът бе в деколтето - богата украса с перли и мъниста в 3D вариант. В талията присъстваше женствено конструктивно срязване, както и ръчно моделирани плохи. Тоалетът беше в цвят слонова кост, а материята „атлаз“. Аксесоарите включваха ръкавиците без пръсти, които са направени от френска дантела на точици, както и дълъг воал с перли за разкош. Тоалетът беше представен от Вероника Стефанова – Мис Свят България 2017 и лице на „Златна игла 2021“.