Автор
Woman.bg

Топ дизайнерката Валерия Карло: Красивата жена е уверената жена

За Валерия Карло не можем да използваме традиционния израз и лековато да я определим като дизайнер на звездите. Въпреки, че голяма част от дамите на родния хайлайф и се доверяват, Валерия работи еднакво изящно за всички, защото тя е дизайнер на дамите. Дръзкият и ексцентричен стил заинтригува нашето любопитство да се запознаем с човека, който стои зад бранда Валерия Карло.

Срещаме се с нея за едно ексклузивно интервю, в което ще си говорим за мода и красота.


-Здравей, учила си в една от най-престижните модни академии в Милано. Кой е най-важният урок за модата, който научи там? Къде е тайната на стила?


-Първото нещо, което разбираш е, че да си талантлив не е достатъчно, за да успееш в тази сфера. Трябва да си леко умопомрачен от собствената си амбиция до толкова, че да успяваш да работиш над проектите си по 17-18 часа на ден... В истинския свят на модата ситуацията е такава - всички работят по толкова, ежедневно. Необходима е известна доза лудост, за да се справиш физически и психически с натоварването, защото на практика трябва да се откажеш от всичко останало в живота си.Отстрани модата изглежда леко и забавно занимание - избираш плат за една пола, решаваш дали да сложиш ресни или малко дантела и воала - вече си дизайнер. На практика обаче това не е мода. Модата създава и налага трендове формирани от цяла философия, произлизаща от съответното време, от културни явления или от индивидуалните възгледи на дизайнера.


-Как събра смелост да направиш собствен бранд? Трудно ли беше в началото?


-Преди да основа собствения си бранд в България работих като дизайнер първо в Denyl, а после в Drago&Rado. И в двете компании, от гледната точка на дизайн, не одобрявах цялостната посока, в която мениджърите движеха марките. Това ме провокира да мисля, че с моето ниво на познание в тази област мога да се справя по-добре от тях. Сега от позицията си на мениджър виждам, че истината е някъде по средата, необходимо е един бранд да има силен дизайн и цялостна стратегия за продуктите и отделните колекции, но е важно да се отчита и търсенето на определени артикули от страна на клиентите, ценовите категории и сроковете. И до този момент това за мен е най-трудната част, да бъда гъвкава спрямо търсенето, но винаги да запазвам разпознаваемата идентичност и неповторимост, които изградих зад името Valeria Carlo.



-Кройката на дрехите ти следват естествените извивки на женското тяло. В тази връзка – коя е красивата жена според теб? Каква е жената, която носи твоите дрехи?

-Уверената жена. Независимо какво носи, тя трябва да бъде сигурна, че точно това е нейната дреха и тази вътрешна увереност не трябва да бъде базирана на дрехата, която е облякла, а трябва да идва от съзнанието и от удовлетвореността от живота, който е съградила за себе си в този момент. Моите дизайни са наситени с много изтънчен стил, но са определено неконвенционални. В този смисъл моите клиентки са от този тип жени, които желаят да имат своя индивидуалност, държат да бъдат женствени и привлекателни, но в никакъв случай не желаят да изглеждат вулгарно. Може би във всяка клиентка намирам частичка от себе си.

-Откъде черпиш вдъхновение? Кое те впечатли в света на изкуството напоследък?

-Вдъхновението идва от всякакви емоции и преживявания, насищащи живота ми. Напоследък най-много се впечатлявам от нещо много далеч от изкуството. Вълнуват ме въпроси за опазването на околната среда, за всички щети, които нанасяме на планетата си. И колко малко всъщност е нужно на всеки един от нас, за да живее здравословно и добре, и колко безсмислен е целият консуматорски глад, който предопределя разрастването на всякакъв вид производства, които тровят планетата и нас хората. Постоянно си мисля дали някога хората ще заемат своята малка позиция по тези въпроси, защото за сега са твърде малко тези, които осъзнават това, което се случва.



-Чувала съм от дизайнери да казват, че най-добрите модели са сгрешените модели (като кройка имам предвид). В тази връзка, ти обичаш ли сгрешените модели, извън конвенционалните линии?


-Започнах да нямам твърде конкретна визия за крайния резултат, когато започвам да създавам нов модел. Имам идея за цялостната атмосфера на колекцията и някои форми, но ми харесва да дам свобода на креативния процес при разработването на всяка нова дреха. По този начин успявам да развия оптимално идеята си за стил. Забележителен стил- дързък и авторски. Притежават го тези, които искат да изглеждат новаторски и не се страхуват да творят своята собствена идентичност. Този тип хора често възприемат най-новите и налудничави тенденции директно от модните подиуми и държат да бъдат сред първите, тогава когато за всички останали конкретната дреха или аксесоар изглежда все още абсурден, защото трендът не е станал масов. Изисква се огромен талант да успяваш да носиш такъв тип причудливи дрехи, защото е необходимо да ги балансираш в цялостен аутфит, уместен за мястото където отиваш, така че да не изглеждаш комично, а напротив да те възприемат положително. Границата е наистина тъничка.



-Разкажи ни за новата ти колекция. Какви са цветовете, материите?


-Озаглавих я Mission Tradition resort. Насочена е към грациите с бохемски начин на живот, тези за които лятото тепърва започва през август, продължава през есента по живописните гръцки острови или в грандоманските крайбрежни турски комплекси и завършва някъде през февруари, някъде по-далеч и някъде по-екзотично…Носи в себе си няколко послания, интерпретиращи философията на марката. Напомня ни да обичаме себе си, такива каквито сме, заради своята идентичност и заради всичко онова, което другите не са, а българките са, защото красотата е именно в силната индивидуалност. Затова в характерните за бранда ми high-fashion визии вплетох елегантно мотиви от българския фолклор.

-И един последен въпрос. Идва нова година. Каква рокля трябва да си купя, за да бъда истински бляскава за партито?

-Заложи на рокля от Valeria Carlo, която и да избереш, няма шанс да останеш незабелязана.