"Ядрената" Ана на 69!

03 ноември 2018 | 13:00
видяна 9021
коментари 20
снимки: Getty Images

Всички познаваме въздесъщата Ана Уинтур. Наричат я още „Ядрената Уинтур“, защото оказва силно влияние върху стила на повечето знаменитости в шоубизнеса, превръщайки се в нещо повече от явление в модната индустрия. От 1988 година насам тя заема позицията на главен редактор във „Vogue” и до голяма степен диктува световния моден бизнес. Днес тя навършва 69 г. и по повод рождения ѝ ден ще разгледаме любопитни факти от живота ѝ.

Ана Уинтур е родена на 3-ти ноември 1949 г. в Лондон в многодетното семейство на професора по право и главен редактор на „Evening Standard” Чарлз Уинтур. Тя се интересува от мода още в ранните си тийнейджърски години. Малко по-късно започва първата си работа в две британски модни списания, а след известно време се премества в САЩ. Там тя работи за „New York” и „House & Garden”. Когато се прибира отново в Англия, поема ръководството на британския „Vogue”, а година по-късно и на американското издание. Ана Уинтур е изряден перфекционист във всяко едно отношение, което я прави неповторим и уважаван диктатор.

Може би много известни личности биха били щастливи да получат покана за гостуване в имението на дизайнера Карл Лагерфелд, но за него е истинска чест да му гостува самата Ана Уинтур. Специално за визитата ѝ той построил тенис корт в огромната си къща.

„Карл построи тенис корт в дома си, за да ме съблазни като гост. Излишно е да казвам, че това е първият и сигурно последен път, в който някой прави игрище в дома си в моя чест. Но Карл просто искаше да се чувствам удобно.“

Това е само малка част от жестовете, правени в нейна чест. За разлика от повечето 69-годишни жени, които подготвят пенсията си, Уинтур все още работи активно, а доходите ѝ са над 1.3 милиона долара годишно.

Но как Ана Уинтур се превърна в една от най-влиятелните личности в модната индустрия и кой стои зад успехите ѝ?

За нея можем да кажем, че е безмилостна и перфектна във всичко, което прави. Още от ранна възраст, благодарение на баща си тя разбира, че тайната на успеха се крие в упоритостта и решителността. Тя казва: „Дори и да не съм съвсем сигурна, заставам зад думите си и показвам, че знам какво искам и за какво говоря.“

Ана е изключителна и заради дисциплината си. Денят ѝ започва в 5 часа сутринта. Играе любимия си тенис, прави си сешоар (и то два пъти дневно) и после бива закарана до офиса си в Ню Йорк, като разбира се се отбива и през „Starbucks” за кафе. Цял живот е имала идеална фигура и дори по време на първата и втората си бременност, можеше да си позволи да носи късите поли на „Chanel”.  Ана не пие алкохол и винаги пристига първа на модните мероприятия.

Тя е много характерна и разпознаваема, дори сред хиляди красиви жени, а стилът и класата ѝ вдъхват уважение.

Винаги носи светли дизайнерски тоалети, ниски токчета в телесен цвят, дело на Manolo Blahnik, големи слънчеви очила Chanel и разбира се късата идеална прическа, която носи от 14-годишна. Никога не се облича в черно и много рядко е с дамска чанта, тъй като разчита на подчинените си да ѝ носят каквото ѝ е нужно. Не стои на едно парти повече от 15 минути, тъй като понякога ѝ се налага да посети повече мероприятия за една вечер. Отива на всички, но за малко, за да може в 22ч да си легне и да спази строгия си режим.

Смята се, че точно Уинтур е вдъхновението на Лорън Уайзбъргър (която е личен асистент на Ана) да напише книгата „Дяволът носи Прада“. По-късно по новелата излезе и филм, чиято премиера Уинтур посети, облечена в костюм на „Prada”.

Дали безмилостната Ана има някакви слабости? Всъщност, да. И това са децата ѝ. От детския психиатър Дейвид Шафър тя има дъщеря, която се казва Бий, на 28 години и е телевизионен продуцент, както и син, Чарли, на 30 години, който изучава медицина в Columbia University. Бракът на Ана и Дейвид се разпадна, след като просъществува цели 15 години.

Ана се връща на работа едва няколко дни след раждането и на двете си деца. Въпреки това настоява да ги кърми, винаги намира време да им отдели внимание сутрин преди работа и още от бебета ги взима със себе си по всички модни събития.

Ана Уинтур винаги е била новатор

Още на втората година от работата си като главен редактор във „Vogue”, Ана слага на корицата Мадона, с което меко казано нарушава традицията на модните списания. До този момент на корицата било прието да има само модели. Това е ключов момент в кариерата ѝ. Оттук насетне светът постепенно започва да се съобразява с новаторските ѝ идеи. 

По желание на Ана през 1998 година самата Опра Уинфри отслабна с 20 килограма, за да бъде на корицата на „Vogue”. 

Както в работата си, така и в личния си живот Уинтур много внимателно подбира обкръжението си. Сред близките ѝ са актрисите Кейт Бланшет, Кийра Найтли и Сиена Милър.

Тя дори размести строгия си график, за да може да присъства на сватбата на Джордж Клуни и Амал Аламудин. Според работещите във „Vogue” Ана е давала съвети за сватбената рокля на Амал, която бе по дизайн на Oscar de la Renta и е на стойност 10 000 долара.

В приятелския кръг на Ана Уинтър влиза и семейство Бекъм.

Met Gala е едно от най-големите събития в САЩ всяка година, а последна дума за списъка с гостите винаги е на Ана. През 2015 г. церемония се състоя на 5-и май и бе на тема: „Шепотът на Китай: приказки от Изтока в изкуството, киното и модата“, а самата Уинтур беше забранила правенето на селфита. И всеки, който се осмели да прекрачи това правило, нямало да бъде поканен следващата година.

Ана – силна и властна

Ана Уинтур е в топли отношения и с Първата дама на САЩ от 90-те години насам. Тогава Мишел беше на корицата на „Vogue”. През 2014 година г-жа Обама откри „Anna Wintour Costume Center” в Института за костюми към музея Метрополитън с думите: „Горда съм да нарека тази жена свой приятел“.

Ана Уинтур е домакин и на много благотворителни мероприятия, както и за набиране на средства с предизборната кампания на Барак Обама. Дори се появиха и слухове, че той ще я направи посланник за Великобритания.

Според списание „Forbes” Ана е по-властна дори и от Кралицата. В класацията за най-силните жени в света заема 28-мо място, а Кралицата е на 41-во...

Тенисистът Роджър Федерер също често се обръща за съвет и помощ към Ана Уинтур. Известно е, че тя изпитва голяма страст към тениса и много често посещава големите турнири като: „U.S.Open”, “French Open” и “Wimbledon”. На корицата на „Vogue” са били тенисистите Анди Мъри, Новак Джокович, Рафаел Надал и Роджър Федерер, с когото по-късно Ана се спирятелява. В момента тя напътства и него, и съпругата му в живота и модата.

Всеки иска одобрението ѝ – едно нейно кимване е гаранция за успешна кариера

Ана е вярна на принципите си и никога не ги прекрачва заради чужди правила. Ето защо тя е изключена от училище на 16-годишна възраст, когато е носела много къси поли. През годините тя запазва решителността си и благодарение на това днес една нейна дума може да издигне или да срине кариерата на някой дизайнер.

Например, може да се каже, че Proenza Schuler се превърна в една от водещите марки в САЩ благодарение на Ана Уинтур, която през 2013 година ѝ откри пътя към световната модна сцена.

Джон Галиано също успява заради Уинтур, която убеди Givenchy да го вземат на работа като творчески директор.

За един дизайнер е много трудно да пробие, ако дрехите му не са били на страниците на „Vogue”. Затова всички стилисти се стараят да привлекат вниманието ѝ и да получат одобрението ѝ. Но когато Ана Уинтур хареса творчеството на някой дизайнер, го подкрепя и защитава до край.  

Коментари

20 .
  04 ноември 2018 | 04:58 отговор
 

Типичен гестаповец.

 
19 Митко
  03 ноември 2018 | 18:13 отговор
 

Та тва си е "бабичок" /не бъркайте с "новичок"/! Даже гащичките и не се виждат през роклята. Пък и на 69...мерси!

 
18
  03 ноември 2018 | 14:43 отговор
 

 
17 .
  20 декември 2015 | 20:43 отговор
 

Това, което аз забелязвам е, че професията ѝ на върха на модния свят и е взела усмивката. Тя трябва да има сериозно изражение, за да вдъхва респект у всички. И нейна явна последователка е Виктория Бекъм. Никаква усмивка, защото ѝ разваля имиджа на сериозен дизайнер. Колкото до облеклото на Ана, тя ходи с едни ужасни обувки, които не сменя, с ужасна прическа, но тя си е извоювала правото да оценя облеклото и дизайните на другите, а нея никой да не я съди. Нейният външен вид минава за ексцентричност.

 
16 H
  19 декември 2015 | 04:30 отговор
 

Interesno mi e Vie komentiralite predi men,kak schte izglejdate na 65-66 godini/kolkoto e tia/.???

 
15 G
  19 декември 2015 | 04:26 отговор
 

Glupavi,otka4eni i zavistlivi-takiva li sa vsi4ki jeni v Balgariia???

 
14 Блондинка
  18 декември 2015 | 19:19 отговор
 

Постиженията и в модата са безспорни. Изключително талантлива и с нюх за новото. Като човек обаче е пълна нула. Държи се ужасно не само с подчинените си, а и с хора които среща в ежедневието си.

 
13 :D
  18 декември 2015 | 17:25 отговор
 

Ами да, не си спомня никой, защото действително никога не е била облечена с нещо кой знае какво и кой знае колко добре. Личи й, че е гаден човек, нещастна, на всичко отгоре ако човек види малко нейни интервюта, ще види, че не е и интелигентна, а е доста скучна и плоска личност. Идол на празноглави и посредствени същества, които явно не могат да прозрат през толкова очевидната й външност.

 
12 до 7,8
  18 декември 2015 | 17:03 отговор
 

ХАХАХАХ, голям напън да пишеш статии, ама няма кой да ги чете!

 
11 до 7 и 8 ж
  18 декември 2015 | 15:47 отговор
 

Вземи излез от сектата, в която си и после коментирай!

 

Добави Коментар

Най-четени

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.