Автор
Пепа Попова - Пепита

Защото Dior означава класа: красотата на бронежилетките или ревю по време на война

Седмицата на модата в Париж приключи, но отзвукът от нея продължава да вълнува любителите на модата. Едно от най-очакваните ревюта бе това на Dior. Мария Грация Кюри за пореден път заложи на феминизма в колекция есен-зима 2022, наричайки я Next Era. Тя представи визията си за тази нова ера на фона на портрети на влиятелни жени, оставили имената си в историята, заложи на новите технологии в дрехите, но не забрави и фината ръчна изработка.
Какво още трябва да знаем за “новата ера” на Dior?

Красота и защита
Моделите на Dior бяха облечени с различни защитни средства - от подплънки за рамене до корсети с въздушни възглавници и топове, които приличаха откровено на бронежилетки. Много от журнлистите направиха връзка с новините от Източна Европа.
Дори преди конфликта в Украйна светът вече беше във война”, каза преди ревюто Кюри. "COVID е друга форма на война. Всички ние преживяхме няколко много трудни месеца. В тези трудни времена много се разсъждава върху това как да се съчетаят красотата, естетиката и защитата."

View post on Instagram
 
View post on Instagram
 


Акцент върху новите технологии
По време на модното шоу на Christian Dior през януари модният критик на британския Vogue Андерс Кристиан Мадсън попита Мария Грация Киури какво мисли за метавселената. „Не се интересувам“, отвърна тя. „В момента е по-важно да говорим за човечеството. Предпочитам да прекарвам време с истински хора.”‎ Месец по-късно обаче Кюри се обърна към новите технологии в колекцията си есен-зима 2022. Съвместно с Лабораторията за динамична автономия и интелигентна роботика (D-Air), дизайнерката намери перфектния баланс между човешкото взаимодействие, което тя цени преди всичко и технологичното развитие, продиктувано от времето.
Модата трябва да надхвърли конвенционалното и да изследва области като технологиите“, каза тя след шоуто.
Високотехнологична преработка получи и най-емблематичното творение на Кристиан Диор - сакото "Бар".
Благодарение на сътрудничеството с D-Lab, новото яке има собствена вътрешна отоплителна система, съчетана с подплънки, които му придават хиперсексуален, футуристичен вид.

View post on Instagram
 
View post on Instagram
 


Обувките се превърнаха в нещо като "разбиване на кодовете" на модната къща
Като част от своя високотехнологичен експеримент, Кюри се обърна към архивите на Dior. Тя бе вдъхновена от десетилетната работа на модния дизайнер Роджър Вивие за Dior, която може да бъде описана като първото „разбиване на дизайнерския код“, както сега наричаме сътрудничество между марки като Gucci и Balenciaga.
Когато Вивие среща мосю Диор през 1953 г., те решават за първи път в историята да създават парчета със собствени лога. Това беше начин да се представи Вивие като майстор на занаята и истински кутюрие в света на обувките, защото всички негови творения бяха представени в един екземпляр “, обясни Кюри.
Тя преосмисли заострените пръсти и дебели подметки, които Vivier проектира по това време и ги структурира с регулируеми каишки за глезена D-Air Lab. Резултатът е практичен дизайн, който изглежда много модерно.

View post on Instagram
 
View post on Instagram
 

Да, колекцията се оказа много експериментална
Името "Следващата ера" й подхожда. Това е най-експерименталната колекция на Кюри за модната къща. Сака, палта и пелерини са създадени с помощта на материали и технологии, разработени от D-Air Lab. Изненадващо, тези дрехи могат дори определят телесната ви температура. Футуризмът се отразява в шлифери, корсети и полупрозрачни пелерини, носени върху рокли. Дизайнерът показа гащеризони, кожени якета и ръкавици със светещи елементи, които започват да трептят в тъмното. „В Dior виаги търся баланс между красота и функционалност“, обясни тя. „Така че се опитах да съчетая наследството на Къщата с технологията и да дам нов поглед върху практичността.

View post on Instagram
 
View post on Instagram
 
View post on Instagram
 

Много ръчна работа
Освен да флиртува с новите технологии, Кюри заложи и на ръчната работа. Поли до пода с нежни ресни, рокли-бюстиета с бродерии, корсети и пелерини от мрежа - всичко това е старателно създадено от майсторите. Някои от визиите към края на колекцията бяха вдъхновени от гоблена Jardin d'Hiver, който украсява зимната градина на Christian Dior. Въпреки че представи високотехнологична колекция, сърцето на Кюри все още принадлежи на майсторите.
За мен технологията трябва да помогне на хората да живеят по-добър живот, а не да бягат от реалността. Винаги трябва да има човешкия елемент и докосване“, каза тя. Ръчната работа на майсторите бе този личен елемент и допир.

View post on Instagram
 
View post on Instagram