Автор
Пепа Попова - Пепита

Любимите обувки на Одри Хепбърн са отново на гребена на вълната

Някои обувки са очевидно секси. Те разкриват онази прекрасна извивка на стъпалото ни или леко показват пръстите ни; те имат множество каишки, които деликатно придържат подметката и високи токчета, които накланят таза назад, а гърдите напред, така че да изглеждаме като истински богини на плодородието.

Модните дизайнери като цяло обичат точно този тип обувки и въпреки неудобството от носенето им, и жените ги обожаваме.

Точно на противоположната страна са мокасините. Удобни, семпли и сексуално сдържани, при тях изцяло липсва приказната красота на обувките на Пепеляшка. В сравнение с кристалните пантофки те сякаш са излeзли от скучния гардероб на скучния син на скучното буржоазно семейство.

И все пак, въпреки тези свои значителни недостатъци, мокасините се появяват периодично в толкова много колекции през последните години.

Историята им е всъщност историята на двa чифта обувки – тези на Bass Weejun и нa Gucci. Мокасините на Bass Weejun са създадени за първи път през 1936 г. и са предназначени за мъжете. Но толкова много жени започват да носят уж скучните момчешки обувки, че две години по-късно Бас пуска женска версия, която е копие на оригинала. Благодарение на смесицата от неформалност и удобство, мокасините Weejun се превръщат в любими на момичетата от университетските колежи в САЩ и must-have в периода от началото на 40-те до края на 60-те години.

Независимо от асоциациите с така наречената "бръшлянова лига", мокасините не са нито с американски произход, нито носят името на племе индианци. Вместо това, Weejun са с норвежки корен. Какво общо има тази скандинавска страна с най-известните американски обувки? Както се оказва, доста: норвежките рибари са тези, които създават удобните обувки - кожени стени, съединени с кожена лента, а американските и английските обущари ги копират.

View post on Instagram
 

G.H. Bass, основана през 1876 г. от Джордж Хенри Бас, е първата марка, която започва да ги произвежда. И в Съединените щати се превръщат в абсолютен хит - от Джеймс Дийн до Джон Ф. Кенеди – всички ги носят... Превръщат се в норма за колежаните в кафяв цвят.

View post on Instagram
 

И в тази благоприятна обстановка се появяват мокасините на Gucci. С откриването на първия си офис в Ню Йорк през 1953 г. семейството на Gucci забеляза колко популярни са удобните обувки от мека кожа и решава да ги направи по италиански елегантни, като прецизира линиите и, най-важното, залага на черния цвят. Резултатът - формална обувка, приемлива в бизнес средите, когато се носи с костюм. Така випускниците от колежа, носили до скоро любимите си Weejuns, обуват бързо Gucci мокасините и се отправят към Wall Street. Стилни и далеч по-скъпи от работните Weejun, Gucci се превръщат в символ на успех и привилегия. През 1987 г. именно мокасините Gucci изяждат главата на министър-председателя на Канада по това време - Брайън Мълроуни. Става известно, че канадският премиер притежава 50 чифта мокасини Gucci, за които е похарчил около 25 000 долара. Критиците виждат в това знак, че Мълроуни отдавна се е отдалечил от обикновените избиратели и следва скандал, наречен „Gucci-gate“. Споменете името на Мълроуни в Канада и дори и днес ще се намери някой, който да ви разкрие неговата прекомерна слабост към мокасините на Gucci.

View post on Instagram
 

Те стават любими и на много, много стилни момичета като Одри Хепбърн (във филма „Смешно лице“), а след това и на Грейс Кели, принцеса Даяна и като цяло на почти всички главни модни икони от миналия век.
Мъже и жени, млади и стари от всички страни по света вече толкова много години не спират да носят обувките с ненатрапчив блясък. Безвременни - прилагателно, което никак не си подхожда със същността на думата мода, но в този случай ми се струва доста подходящо.

View post on Instagram
 
View post on Instagram
 

Днес сдържаните и изящни черни мокасини се връщат в гардеробите ни по-напористо от всеки друг сезон с малко по-висок, но все така дебел ток, с който със сигурност ще изглеждате визуално по-стройни. Носете ги със светъл деним, бели тениски, трикотажни топове, кожени якета, over-size сака и палта, мъжки костюми и по принцип с любимите си минималистични облекла.

Ето и моята интерпретация по темата черни кожени мокасини.

А ето и кои марки предлагат любимите обувки на Одри този сезон: