Закуска за шампиони? Не, не по този изтъркан начин.
Когато сутрешното хапване е сервирано с уникален моден аромат, примляскваме доволно, защото се превръща от машинално клише в съвсем нов вкус на деня.
Цялата тази хранителна импресия има за цел да ви запознае отдалеч с Ham&Eggs.
Традиционната английска закуска на родна почва се превърна в нещо съвсем ново - моден бранд, щедро подправен със свежи идеи.
Първата цялостна колекция на вкусната марка за дрехи е факт и от края на октомври може да се види и дегустира на Иван Асен 22, в шоурума на Нели Митева.
Ham&Eggs са двойка млади готвачи, които се заканват (а ние сме убедени, че ще успеят) да ни зарадват с гурме модни специалитети.
Те са Александър Гергинов и Кристина Николова. Досега са се забърквали в какви ли не каши из рекламния бизнес, PR-а, копирайт-инга и т.н.
Цяло лято виждахме изключителни парчета от техните вкусотии, но едва през есента двойката узря, за да представи завършена поредица от дрехи.
Сега са приготвили апетитна концептуална колекция, готова да нахрани всяка жена, която има специално отношение към облеклото си.
Нарекли са я Нов дом за моето семейство 3000 и вероятно името е свързано с основната тема на дрехите, които са уютни, комфортни и меки, с лек ретро чар.
В същото време обаче футуристичните форми в тях препращат към съвременното светкавично развитие на технологиите и автоматизирането у дома.
Не преследват тенденциите, но и не бягат изцяло от тях. Искат да се представят с изчерпателно меню, което да задоволи капризите на активните цветни жени.
Бижутата към дрехите са дело на Калина Чанкова, която с помощта на лазер и метал прави изключителни украшения.
Понеже много искахме да научим подробности от кухнята, им направихме полунеочаквана инспекция на място.
С Кристина почти не успяхме да говорим, защото беше заета с организационни дейности, половината от които възложени от Александър в последния момент.
Самият Гергинов продължаваше довършителните си работи по аксесоарите, минути преди официалното им представяне.
Как забъркахте Ham&Eggs?
Аз съм завършил специалност Мода в НХА, участвам в модното производство, също така преподавам по тази специалност. Изобщо, занимавам се с мода отдавна, вече 13 години.
Кристина завърши социална психология, политология, а магистърската й степен е по журналистика.
С нея се познаваме повече от 15 години, минали сме през какво ли не, правили сме най-различни неща заедно и поотделно.
В един момент решихме да направим нещо заедно. Дълго сме мислили за това, но не бяхме сигурни по какъв проект точно да работим. И така се получи Ham&Eggs.
Сега тя се грижи предимно за PR-а на марката, за контактите с клиенти и партньори, а аз се занимавам с дизайна.
Доста хранително име за моден бранд...
Много мислихме за име. Направих анкета във Фейсбук с няколко възможности, пратих запитвания на хора в Австралия, Германия и къде ли не.
Това започна още през миналия август и резултатът беше категоричен - Ham&Eggs.
Избрахме името заради популярността на тази закуска. Не знам дали е най-популярната, но със сигурност е сред най-комерсиалните в света.
Това означава ли, че и дрехите ви ще бъдат тип „бърза закуска" - комерсиални?
Като говорим за комерсиалност на името, нямаме предвид същото за дрехите си.
Нещата, които правим, са обвързани с детайла като акцент, а дрехите като силует са предназначени за по-широк кръг жени, само в това отношение са комерсиални.
Избрали сте рецепта, която се прави от две основни съставки. Във вашия тандем кой коя от тях е?
Аз съм шунката, а Кристина е яйцата, защото не яде месо.
Колко време ви отне подготвянето на колекцията?
Ами, няколко месеца. Започнахме през август да работим по нея, но я обсъждахме от началото на лятото. Е, сега сме готови.
Каква е цялостната концепция на дрехите?
Тепърва ще работим върху това. Казвам го асоциативно, имайки предвид Макс Мара например.
Те имат едно палто, което присъства в колекцията им всяка година вече общо 50-60 години, не помня вече.
И това е наложена традиция, те вървят в една посока и конкретното палто винаги се асоциира с точно тази марка.
Аз също се опитвам да работя с дизайна, за да наложим някаква обща визия. Не искам тя да е първосигнална, да е на всяка цена и от пръв поглед, а да изникне бавно и постепенно.
Някои брандове имат точно такава политика - показват нещо, което извиква „Уау!", но, нали знаеш, всяко чудо е за три дни. След това никой не помни защо е възкликнал.
За това предпочитам нещата да стават по-бавно, но да има градация.
Това е идеята и за в бъдеще - вече подготвяме лятната колекция и ще се опитаме да работим една година напред.
Как би определил стила на дрехите ви?
Акцентът в детайла е много важен за мен, непрекъснато го повтарям. Детайли, детайли.
Ако има някаква възрастова група, в която да сложим дрехите, тя е между 20 и 35, а и малко по-нагоре.
Това е най-активната възраст от живота на жените, в която те се нуждаят от удобни, свободни дрехи. И ние точно това искаме да им предложим.
Не класифицираме стила им като строго официален, делови, спортен или нещо подобно.
Смятаме да им предоставим повече възможности, по-отворени силуети. Пък и цветовете са както в топлата, така и в студената гама - има за всеки по нещо.
Съобразявате ли се с тенденциите или налагате собствени?
По-скоро развиваме тема, някаква концепция, отколкото да следваме и налагаме тенденции. Разбира се, че в модното пространство има натрупвания на идеи, които ни влияят.
Например имаме леко разширяване при раменете в определени модели, имаме плетиво, а това са актуални за сезона неща.
Те са плод на облъчването от много места, но не са обвързани с буквален превод.
Пък и тепърва ще развиваме детайлите, за да поставяме акценти.
Закуската е най-важното хранене за деня. Ham&Eggs стават ли и за вечеря?
Аз много харесвам минималистичния силует и той се запазва в колекцията ни, въпреки детайлите в дрехите.
Детайлът обикновено няма отношение към общия силует, но зависи и какъв е все пак. При нас той не нарушава минималистичната конструкция.
За това смятам, че дрехите са напълно подходящи за всеки час от деня.
Те са предназначени за хора с младежко мислене и смятам, че когато се видят наведнъж, лесно се открява общата тема и всяка жена може да избере това, което е точно за нея, на определено място и в конкретенотрязък от време.
Мисля, че никак не е трудно да се усетят настроението, концепцията, общата нишка между дрехите. А когато клиентът оценява това, значи е намерил своята дреха.
Част от колекцията на Ham&Eggs можете да видите в галерията, а цялата - на ул. Иван Асен 22.