Деян Парушев: Моделите от подиумите нямат нищо общо с истинската жена

14 март 2019 | 15:07
видяна 4998
коментари 0

Днес си говорим с Деян Парушев, един млад и вдъхновяващ творец, който представя в рамките на София Филм Фест филма "Вечна красота". Лентата си поставя задачата да отговори на въпроса "Какво означава красотата?" Тя е пътешествие в съвременния свят на модата и ни запознава с едни от най-необикновените модели в момента. Ето какво ни разказва за работата си по филма, стандартите за красота и различните модели  Деян Парушев, режисьор и оператор на "Вечна красота":

-Защо избрахте да кръстите филма си „Вечна красота“?

-По-скоро би трябвало да се преведе като безвременна красота, каквото е заглавието на английски – Timeless Beauty. Когато ме поканиха в проекта, заглавието вече беше измислено. Но аз толкова го харесах, че не намерих никаква причина да го променям. Освен това то изразява точно това, което исках да разкажа. Защо го намирам за добро? Защото е парадокс – красотата не е вечна, определено. Освен ако не я застопорим чрез изкуството – например една скулптура от бронз е вечна, същото е и с фотографията. Застопорени са във времето, спираме времето в този кадър и така тази красота става вечна. Именно това е идеята, залегнала в основата на заглавието.

- Във филма се забелязват много възрастни модели. Те ли са акцентът в лентата?

-Да, наистина има много възрастни модели, но не те са акцентът. Показваме всякакъв тип хора – например жена с Витилиго, жена, която тежи 160 кг, а е на корица на „Космополитън“ в САЩ, имаме момче, страдащо от странна болест, при която лицето се трансформира и прилича на персонаж от научната фантастика.

-Явно бягаш от стереотипната красота...Какво всъщност мислиш за нея?

-Определено да, избягвам я. Стереотипната красота е маркетингов продукт, нещо изтъркано и неестествено.

-В този ред на мисли, как се промениха според теб стереотипите за красота през последните 20 години?

-Минахме от онези топмоделите от 90-те години, които се отличаваха с прекрасни форми, на нещо много стерилно и безполово. Използват се все по-млади момичета – 12-, дори 13-годишни момичета, от тях се изисква да бъдат много високи и твърде слаби. За модните ревюта днес се търсят модели с размер 32-34. В Западна Европа само под 0,5 % от момичетата са с такива мерки. Т. е .жените на подиумите не представляват по никакъв начин масата или тези, които купуват висша мода.

-Ти самият какво научи за красотата по време на заснемането на филма?

-Научих, че ако гледаш някой човек достатъчно дълго и си склонен да го приемеш такъв какъвто е, няма как да не го харесаш, да не го намериш за красив. Дали ще е дете, млада жена или възрастен мъж, няма значение, просто харесваш човека в него. Всички сме еднакви, това, което ни прави красиви, е по-скоро духът ни.

-Израснал си извън България. Какво е да се развиваш в творческа насока в страна като Франция?

-Аз съм израснал в артистично семейство. Майка ми и баща ми са художници. Най-положителното нещо във Франция е, че си обграден от култура. Навсякъде има музеи, медиите предлагат изключително богато културно съдържание, самата държава подкрепя културата, особено в образователните програми. Невероятно е да виждаш деца на 2-3 годинки по музеи. Това е много важно, защото културата е това, което остава от една цивилизация. Трябва да призная, че страната Франция е била много важна в изгрaждането на моята визуална култура.

 

-Как запази връзката си с България през всичките тези години?

-Тук е семейството ми, имам и фондация, която се занимава със съвременно изкуство - „Йордан Парушев“. Това ме кара да се връщам доста често. Опитвам се да помагам на културата в България, но ми се иска да получа и малко помощ от държавата за това.

-Като донякъде външен наблюдател как ти се струва културният живот в България? Движим ли се в правилна посока?

-Виждам България като място с много потенциал, с много талантливи хора, но за съжаление културата е последен приоритет за тази държава. А би трябвало да е сред първите, заедно с образованието.

Ето и къде можем да видим филма "Вечна красота":

17.03.2019

ДОМ НА КИНОТО - 21.00 часа

18.03.2019

ФРЕНСКИ ИНСТИТУТ - КИНО „СЛАВЕЙКОВ” - 18.30 часа

24.03.2019

КИНО КУЛТУРА - 19.00 часа

 

Коментари

Добави Коментар

Най-четени

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.