Фирма предлага вечен живот

18 януари 2020 | 09:00
832
1
Снимки: Pexels
1

Стремежът към безсмъртието е вълнувало хората още от зората на човечеството. Еликсир на младостта, сделка с дявола, прехвърляне на съзнанието на компютърен носител – човешкото въображение е родило какви ли не начини в търсенето си да се сдобие с безкраен живот. Но до ден днешен точната формула още никой не е открил. И слава Богу! За опасните последици вследствие намесата на човек в работите на Господ са сътворени купища романи и киноленти. Истината е, че единственият реален начин да се доближим до вечността е да постигнем нещо значимо, оставяйки след себе си следа - дали това ще е картина, музикална творба, стих или дете, това решаваме ние. 

Не така обаче мисли руската компания KrioRus. Същата уверява клиентите си, че мозъкът на покойника, доведен при нея, ще бъде замразен дотогава, докато науката напредне достатъчно, че да върне починалия човек към живот. За целта обаче всеки ентусиаст трябва да се бръкне за 36 хиляди долара, ако иска след смъртта му да замразят цялото му тяло, и за 15 хиляди долара - в случай че заложи само на мозъка. За чужденците цените са малко по-високи.

С надеждата един ден да върне към живота починалата си 70-годишна майка Сергей Вороненков вади сумата и отвежда покойната си родителка във въпросната фирма, където експерти да замразят мозъка ѝ. Сергей е един от десетките клиенти на KrioRus, които вярват, че денят, в който мъртъвците ще отворят очи за нов живот, рано или късно ще настъпи.

Така нейният орган се озовава сред седемдесетте мозъка и човешки трупа, които руската компания KrioRus нарича свои пациенти и ги съхранява. Те са потопени в течен азот в един от високите няколко метра контейнери, разположени в покрайнините на Москва.

"Пациентите" са замразени при температура минус 196 градуса Целзий, като целта е те да бъдат предпазени от разлагане. Дали действително науката ще бъде способна някой ден да възкреси замразените от мъртвите, засега не знаем. Индикации за това все още няма. Но ако наистина това някога се случи, само си представете как биха се почувствали тези хора - ако действително имат съзнанието на такива... Може би като нещастния Франкенщайн от култовия роман на Мери Шели "Франкенщай"? Самотни, нещастни, оплакващи съдбата си създания, обречени на болка и несподелена любов. Или просто едни бездушни зомбита?! Без разум, без спомени, без душа... 

"Съгласих се на тази процедура с майка ми, защото бяхме много близки с нея и това бе единственият ни шанс да се срещнем в бъдещето", споделя Вороненков. 

Самият той смята да се подложи на крионика, както е познат методът, когато се спомине.

Ръководителят на Комисията за псевдонаука към Руската академия на науките Евгений Александров описва криониката като комерсиална траурна служба, която няма нищо общо с науката. Ученият предупреждава, че тази организация е създадена единствено с цел печалбарство и е абсолютна измама. "Пълни спекулации са надеждата да се възродим от мъртвите и да живеем вечен живот", коментира още той.



Валерия Удалова, ръководителка на компанията KrioRus, замрази любимото си куче, когато то се спомина през 2008 г. Тя се надява науката да се развие достатъчно за "съживяването" на ползващите услугите на фирмата, основана през 2005 г. Но засега няма такава технология и не се знае дали изобщо в бъдеще такава ще има. Дори и да се стигне до създаването на такава, намесата в законите на природата са сигурна стъпка към гибелта на човечеството.



Към момента компанията, единствена в Русия, вече може да се похвали с много потенциални клиенти от около 20 страни, подписали приживе договор с нея. 

Четете още: Уникална колекция от 20 безсмъртни ученически бисера! 

Още по темата

Коментари

1 .
  18 януари 2020 | 12:29 отговор
 

"Съгласих се на тази процедура с майка ми, защото бяхме много близки с нея и това бе единственият ни шанс да се срещнем в бъдещето", споделя Вороненков. Жалко, че не е имал вяра в Господа иначе щеше да знае, че среща при всички положения им предстои след като свършат и двамата земния си път, но на какво място ще е тази среща зависи от това как са живели.

 
 
18 януари 2020 | 22:13

Ахахаха, еми заблуждавайте се, щом така се чуствате по-добре.

Добави Коментар

Най-четени

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.