Фотографска изложба "Лявото око"

04 март 2015 | 11:39
видяна 1462
коментари 0

В месеца, посветен на жената, Експо Баня София представя една изложба фоторазкази от жени за жени.

Дванайсет жени фотографи от България и чужбина са авторите в изложбата озаглавена Лявото око. Патрон на изложбата е Госпожа Маргарита Попова, вицепрезидент на Република България.

Изложбата е подредена в Експо Баня София, изложбена зала на Roca, от 7 до 27 март. Авторите са Антония Маринова, Вера Гоцева, Галя Йотова, Дипти Десай – Индия, Ирина Пидова, Красимира Серафимова, Мичико Макино – Япония, Надежда Павлова, Надежда Шипкова, Негар Ягмаян – Иран, Петра Клачкова – Чехия и Силвия Иванова. Куратор е Надежда Павлова.

Общо 50 творби на 12 автора разкриват емоции, настояще, мечти на жени.

 

ЛЯВОТО ОКО

„Жените говорят два езика, единият от тях е с думи”

Уилям Шекспир

По време на любопитен експеримент с фотографи от двата пола било установено, че дамите по-често снимат с лявото си око за разлика от мъжете, които използват дясното. За почти всички участници било изненада, че някой може да снима с око противоположно на това, което те използват.

Смята се, че визуалната информация получена от лявото око се обработва в дясната половина на човешкия мозък и обратно дясното око се контролира от лявото полукълбо.

През 60-те години на миналия век, невропсихологът, носител на Нобелова награда за медицина, Роджър Спери доказал, че лявото полукълбо отговаря за преработването на вербалните символи, за интелекта и поведенческите стратегии, докато дясното полукълбо е функционално специализирано в образното и абстрактно мислене, в процеса на генерализиране на естествените усещания и възприятия.

В статия на Уилям Хендерсън се споменава, че дясното око изразява модела на поведение, който обществото очаква от нас, а по изражението на лявото око може да се добие представа за истинското вътрешно-душевно състояние на човека.

От столетия се търсят отговори как функционира човешкия мозък. Има множество теории. Всички до една непотвърдени. Под финия воал на мистерията ние чуваме, виждаме и усещаме света около нас, задавайки си постоянно въпроса истина ли е това или плод на необясними процеси в съзнанието ни? Дали ако дясното ни око вижда просто петно, лявото не вижда образ абстрактен, изплуващ от сенките, ангелски или демоничен?

Съвременната фотографска техника изисква да затворим едното си око, а с другото да подредим света в един правоъгълник за части от секундата. За части от секундата или за часове няколко жени застават зад камерите си, за да уловят женската енергия.

Съкровени тайни, тъмни страхове, непогубена вяра, нежни емоции, мощни страсти и смели мечти намират място в рамката на визьора, подредени във фотографски разкази от фотоизложбата със заглавие „Лявото око”.

Изложбата се организира по идея на г-н Серхио Кастро, Изпълнителен директор на Roca за Югоизточна Европа .

Куратор: Надежда Павлова

Изложбата ще бъде открита в Експо баня София, изложбена зала на Roca, на 07.03.2015 г. от 18.00 ч. и ще продължи три седмици. При интерес от страна на посетителите творбите ще могат да бъдат откупувани.


 

Roca

Roca е компания за дизайн, производство и маркетинг на продукти за баня, подови и стенни керамични облицовки, в услуга на секторите архитектура, строителство и интериорен дизайн.

Компанията наброява повече от 20 600 служители, има 76 производствени предприятия и оперира в над 135 държави по света.

Групата, изцяло испанска собственост, е пазарен лидер в Европа, Латинска Америка, Индия и Русия. Тя също е основен конкурент на пазара в Китай и останалата част от Азия, Африка и Близкия изток. Roca е световен лидер в своя бизнес сектор. www.bg.roca.com

Коментари

Добави Коментар

Най-четени

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.