Искаме си у дома, не ни връщайте в офиса!

02 юни 2020 | 14:01
2097
1
Pixabay
1

Опасният коронавирус затвори света. Хората си останаха у дома. Повечето работеха дистанционно, срещите се провеждаха онлайн, офисите се изпразниха.

И сега, когато светът отново се отваря, много компании дадоха да се разбере, че според тях, бъдещето след Ковид-19 е ясно – офисът никога няма да бъде това, което беше, пише Би Би Си.

Британският бизнесмен Мартин Сорел твърди, че 35-те милиона паунда, които харчи за скъпи офиси, е по-добре да бъдат инвестирани в служители.

Дните в офиса в обичайния смисъл са преброени, казва и Брус Дейзли, автор на известната книга „Радостта на работата“. „Онзи ден разговарях със служител на една от водещите медии", добавя експертът. „Той каза, че по-рано 1400 души идвали ежедневно в кабинетите си. През последните два месеца този брой е спаднал до 30, но това не се е отразило на резултата.“

От своя страна проф. Андре Спайсър от Лондонската бизнес школа „Джон Кас” смята, че е рано да се сбогуваме с кабинетите. Според него работното време, прекарано в офиса, ще намалее, но офисите ще останат да съществуват. Защо?

Първо, защото много хора смятат, че ако шефът не ги вижда, не разбира, че те действително работят, и второ – офисът създава усещането, че правим нещо наистина важно, защото и други правят същото. А у дома сме сами с лаптопа. Освен това много хора се чувстват изолирани у дома, младите не могат да почерпят опит от по-възрастните си колеги, липсва социалната комуникация и обмяната на идеи. В стил „да седнем на една маса”.

Има специалисти, според които жените, които работят от вкъщи, са в по-неравностойно положение от мъжете, защото у дома се занимават със странични неща, които пречат на работата им. Затова и през последните месеци работата на дамите от академичните среди рязко е намаляла като качество и количество.

От друга страна редица изследвания доказват, че хората, които работят от вкъщи, са по-продуктивни и не се налага да губят време за път.

Интересен е опитът на Twitter в тази посока - корпорацията позволи на всички служители да работят отдалечено за неопределено време, но остави офисите си отворени.

Промяната е факт. И тепърва на компаниите ще им се наложи да намерят златната среда – както за продължаване на успешната си дейност, така и за добруването на служителите.

И ако плюсовете на работата от дома са повече, защо да не продължим в тази посока. Оставяйки, разбира се, отворена вратата за срещите в офиса и обмяната на опит. Сигурни сме, че съществуват много и модерни, полезни решения – като работата на смени на екипите, срещите с различните служители в различно време, според проектите, над които те работят.

Много е важно всичко това да бъде така преценено, че да не навреди нито на работата, нито на психичното ни здраве, нито на доходите ни.

Бъдещето предстои и със сигурност ще станем свидетели на нови и то добри практики. А дотогава - оставете ни у дома, не искаме в офиса. Иде лято... Хубаво е да работиш на балкона, а наоколо да ухае на рози, вместо запрашения офис, пълен с бактерии и без климатик. Нали?

Още по темата

Коментари

1 Симо
  03 юни 2020 | 06:57 отговор
 

Не е вярно. Много по- добре е в офиса и работното си място, което не е вкъщи.

 

Добави Коментар

Най-четени

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.