Как работи кармата и защо трябва да продължим да даряваме дори и след 'Хелп Карма'

09 ноември 2020 | 15:53
889
0
Pixabay
0

Сигурно сте чули за случая с организацията за събиране на дарения ХелпКарма. Стана ми гадно като разбрах, че хората, работили в нея, са си позволили да злоупотребят с човешката добрина и вяра в доброто. От друга страна обаче си мисля, че случаи като този не трябва да ни спират да даряваме. Идея, която се прокрадна в социалните мрежи и беше подкрепена от доста хора, които по един или друг начин са се „опарили”.

Мисля си, че неслучайно думичките „дарителство” и „добро” започват с една буквичка.

Защото да бъдеш дарител е нещо наистина добро. Трябва да имаш сърце и душа, за да дадеш на другите, които имат повече нужда от теб в този момент. Да споделиш и последните пари, за да помогнеш на дете да се пребори за живота си, на майка да оцелее, за да гледа как растат децата ѝ или на човек да преживее зимата... Дарителството е карма. Факт. Защото правейки добро, добро ще те сполети, е казал народът ни. А ние сме хора именно защото можем и трябва да си помагаме един на друг.

Само си представете, че вашето дете, приятел или близък имат нужда от животоспасяваща операция, която струва няколко хиляди лева. Вие не разполагате с подобна сума. Дори да разпродадете всичко, пак няма да можете да ги съберете. Трябва да намерите парите бързо, защото понякога смъртта не чака, ръката ѝ отнема най-милото ни безжалостно и не пита дали имаме пари, възможности, варианти СЕГА, до седмица, до месец... Какво ще направите?

А организации като ХелпКарма помагат на хората да се преборят с различни беди. Помагат им да градят домове за изоставени животни, да сбъднат мечтата си за дете, да направят ремонт на мизерното си жилище... Каузите са много и различни. 

След като излезе информацията за лошата практика да се вземат големи възнаграждения, да се дават кредити и др. подобни, много хора написаха, че техни близки ги има или живеят като нормални хора, именно благодарение на събраните от тази организация средства. Като бебе Калина, например, за което бяха събрани 159468 евро.

Разбира се, в никакъв случай не защитавам ХелпКарма. Просто искам да споделя, че един лош частен случай не трябва да убива в нас желанието да помагаме. И да бъдем дарители. Да бъдем добри.


Разбира се, при доказване на вина, всеки трябва си понесе наказанието и да бъде санкциониран от закона с цялата му строгост. За да няма и други такива лоши практики. И не забравяйте - дарителството е карма. Правиш добро, получаваш добро...
 

Още по темата

Коментари

Добави Коментар

Най-четени

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.