Класика и иновации на есенния салон на Съюза на пивоварите

15 ноември 2019 | 17:12
451
0
Снимки: PR
0

„От класика към иновации“ бе основният акцент на есенната сесия на Националната бирена академия - инициатива на Съюза на пивоварите в България. Темата бе представената в арт център ,,Фотосинтезис“ под формата на увлекателен разказ за света на пивото и бе подкрепена от редица факти и визуални материали. Тя привлече интереса на журналисти, блогъри и представители на научните среди у нас.

 

Още с откриването на събитието председателят на Съюза на пивоварите – Владимир Иванов, наблегна на това, че предстои вечер, наситена с много информация: ,,Пивоварната промишленост е единственият бранш в страната, който от самото си създаване през 1882 г. до ден днешен има пълна информация и статистика за развитието си, събрана в два тома история. Съюзът на пивоварите съхранява подробен архив с данни и актуална информация за всяко едно пивоварно предприятие - пак от далечната 1882 година досега. За нас е важно, че съвременната бирена индустрия в България е в крак с най-актуалните световни тенденции - от „класиката в жанра“, през експертните решения, до иновациите и устойчивото развитие.“

Владимир Иванов

В тази насока аудиторията научи много конкретни данни за оптимизацията на ресурсите, които са пряко свързани и с икономическите резултати в пивоварния бранш. Така например, днес за производството на 1 бутилка бира се разходват близо 2 литра вода, докато преди 15 години, това количество е било около 8 литра. Не по-малки са и усилията за пестене на енергия. За производството на 1 литър бира, модерните пивоварни в страната потребяват от 0,24 до 0,36 MJ, докато преди 15 години използваната ел. енергия е била от 2 до 3 пъти повече.

Ключова роля като презентатор на събитието имаше Методи Стоянов - инженер технолог, майстор-пивовар и производствен директор на една от най-големите в страната пивоварни компании. Експертът успя да завладее аудиторията с интересни факти за традиционната пивоварна технология. Именно на тази база и с класическите технологични процеси са развити основните принципи, на които се основават съвременните усъвършенствани методи на производството и подобряване качествената характеристика на произвежданото пиво. Това се дължи също и на инвестициите в модерните технологии и иновативна база, в които компаниите у нас инвестират ежегодно.

Методи Стоянов

„Често казвам, че процесът по създаване на пиво е магия. В него има енергия, има живот и трансформация. И точно в това е тайната – в постоянната промяна. От времето на шумерите до 21-ви век - бирата не спира да се развива, да комбинира нови вкусове и да се усъвършенства, благодарение на технологиите и иновациите в сектора. Развитието на бирената индустрия е неразривно свързано с иновациите, тъй като ние следим отблизо потребителските нагласи и се стараем да сме модерни, актуални, интересни и да отговорим по най-добрия начин на предпочитанията на нашите потребители.“, коментира Методи Стоянов.

Именно потребителските нагласи определят тенденциите и новите предложения, които пивоварните предлагат на пазара. Интересно е и развитието на нови специални бири, които са по-екзотични и нестандартни като вкус, а също така могат да имат специални добавки като шоколад, кокос, ванилия или билки – иновативни продукти, създадени в резултат на търсенето на съвременните потребители. Непастьоризираното, нефилтрираното и безалкохолното пиво също са едни от интересните предложения на пазара през последните години. Инж. Стоянов представи техните специфики и подчерта, че този тип бири се харесват на консуматорите от различни възрастови групи, особено на любителите на пиво със свеж вкус.

Важен акцент на събитието бяха и данните за опазването на околната среда. Общо инвестициите в зелени проекти и инициативи в сектора за последните 3 години надхвърлят 20 милиона лева. През миналата година, благодарение на иновациите, бирените компании в страната са спестили близо 200 тона хартия. В този смисъл пивоварите са предотвратили изсичането на 2600 дървета, а с доброволчески си труд и целево финансиране от пивоварния бранш са засадени нови 2 200 дръвчета.

Павел Владимиров

Според изчисленията на еко-експерти, рециклираните ежегодно бирени пластмасови бутилки спестяват електро енергия, ползвана от 1 700 български домакинства за 2 години. Още повече, че днес двулитровите пластмасови бутилки са поне 25% по-леки отколкото, когато са пуснати за пръв път през 1970 г. Рециклираното пък на 20 бирени кенчета, спестява енергия, равна на тази от 1 литър бензин. Ежегодно у нас се оползотворяват около 3 400 тона бирени стъклени бутилки и по този начин се спестяват емисии от 1100 тона въглероден двуокис.

Голяма изненада предизвика демонстрацията на един от най-новите начини за оползотворяване на бирените трици, представен от партньорите на СПБ - Easy 3D. Пред очите на присъстващите за първи път в България беше създадена триизмерна бирена чаша, „отпечатана“ на специален 3D принтер. Материалът за чашата е под формата на 3D нишка - BUZZED, изработена изцяло от отпадъчния органичен материал от пивопроизводството. Тъй като обикновено за тази цел се използва пластмаса, новият метод е изключително екологосъобразен. Още повече, че този тип нишка служи за печат и производство на най-различни триизмерни предмети.

Гостите на събитието посрещнаха с любопитство най-новия филм на СПБ „Съвременният път на пивото“ и фото експозицията, представяща производствената среда във всяка пивоварна.

Национална бирена академия продължава и следващата година с нови предизвикателства, събития, теми и емоции, посветени на пивото.

Чаша - нишка от бирени трици

Коментари

Добави Коментар

Най-четени

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.