Кучето или децата ни? Не, не става въпрос за избор, а за спазване на закона

15 април 2021 | 12:02
978
12
Pixabay, Pexel, Unsplash
12

В една от групите във фейсбук бе повдигната темата за това докога общинските разпоредби няма да бъдат спазвани, докога ще виждаме домашни любимци без намордници, такива, които се возят в градския транспорт и разхождани на детските площадки... Всички сме чували приказката "то не хапе"... Но също така всички сме слушали и новините. А в тях съобщения от типа "7-годишно дете бе нахапано", "куче нахапа 3-годишно дете" съвсем не са рядкост. Тогава?

Законът забранява разходката и свободното пускане на четириногите с тегло над 5 кг без намордник в зони, които не са специално обособени за тази цел. Законът предвижда глоба за куче без намордник от 1000 лв., а санкцията за четириного без повод е 300 лева. Разхождането на кучета в детски площадки или забранени зони ще струва на стопаните им 500 лв. Да сте чули някой собственик на куче да е бил глобен? Да сте виждали куче с намордник? Рядко, много рядко. В градинката пред моя блок е пълно с кучета, които тичат необезпокоявано. И то става въпрос не за малки сладки палета, а за възрастни животни от породи като питбул и бултериер.

А когато майка или друг си позволи да направи забележка, среща мълчание, хокане или дори по-лошо - насмешка. 

Въобще не коментирам кучешките екскременти, които са минирали не само градинките, но и тротоарите, и улиците. Имаше едно време поставки за безплатни пликове, изчезнаха. Има и глоби - ама само на хартия. 

Въобще цялата ни работа е такава. Уж имаме законова разпоредба, ама никой не я спазва. Не я спазва, защото никой не налага наказания. А защо никой не налага наказания? Нямаме отговор. Докога? Колко деца трябва да бъдат нахапани, колко деца трябва да се сблъскат с ужаса, да се борят с травмата, за да бъдат взети мерки? 

И не, не става въпрос за избор - кучето или децата. Кучетата вина нямат. Ние сме тези, които налагаме правилата и тези, които носят отговорността. Ние сме разумните, мислещите, тези, които не действат само следвайки инстинктите си. Животните са невинни, защото те не могат да отговарят за реакцията си, която може да бъде в резултат на нещо, което ги е раздразнило или дори уплашило...

Става въпрос за спазване на законите. Това е нещото, от което имаме нужда. А "топката" отново е в полето на общините.

Същите тези общини, които би трябвало да са най-заинтерисовани от спазването на разпоредбите. 

Още по темата

Коментари

12
  16 април 2021 | 15:52 отговор
 

Каква е тази манипулативна снимка, която сте споделили? Така ли изглеждат типично кучетата? Така изглеждат единствено малтретираните, уплашените и дресираните в агресия животни. Много ви е очевиден опитът за манипулация. Иначе съм съгласна с това, че стопаните би трябвало да събират след животните си и животните да носят намордник, АКО са питбули и ротвайлери. За другите не виждам смисъл и не може да се слагат всички под общ знаменател, просто защото такива изкуствено създадени раси имат риска да прещракат и да луднат на момента, макар че и тези случаи не бих казала, че са чести. Също мястото за бягане на кучетата не е в детските паркове. Нито пък за изхождането им. Но факт е, че 99% от кучетата не са агресивни и ми се струва глупаво всички да трябва да са с намордници, при условие че са домашно гледани, обичани, любвеобвилни и не са "опасна" раса. Съгласна съм и с коментара, че онези, които имат предпочитания най-вече към тази раса, са винаги хора с проблеми в общуването, комплексирани, които очевидно много искат да са авторитети, но понеже нямат качествата, гледат поне да внушат страх, но понеже и това не могат, се опитват да го направят чрез кучетата си или поне създавайки неудобства на околните чрез тях. И последно: като чета коментарите не мога да не се отвратя от това какви хора са българите и да си кажа, че нищо чудно, че онези, които останаха в Бг са като червеи в яма да се самоизяждат едни други. Напълно се заслужавате едни други, условията си, средата си, бита си. В чужбина всяко дете е ценност само по себе си и никой не би се изцепил с подобна глупост, че ходел да си изхожда кучето в парка, а децата в парка му били пречили и да сравнява поведението, енергията им с тези на възрастните. Нищо чудно, че толкова държите на кучетата си - очевидно само те ви понасят или са длъжни да ви търпят. И също в държавите, където населението е нормално, никой не очаква децата да са тихи, кротки и мирни в парка, нито изобщо съществува дебат дали да си разхожда кучето в жилищна зона пуснато. Всеки по съвест го изкарва някъде в ненаселено място, където да си бяга свободно, необезпокоявано. А на вас като не ви се чистят големи лайна, не си взимайте големи кучета и после да ги пускате и да имате извинение да се правите на разсеяни и че уж не сте видели, кога се е изходило. А децата никой не ви кара нито да ги имате, нито да ги харесвате. Няма нужда. Но и не сте вие тези, които ще казвате или ще забранявате да бягали или да викали в парка.

 
 
Леле
16 април 2021 | 19:33

Не бе ,нещо не зацепваш. Децата са си ВАША ценност и ЗАДЪЛЖЕНИЕ. НИКОЙ не е длъжен да милее за тях или да предпочита или приема да живее само в техните лайн@. Не ми обяснявай кога и как да си взимам животни ,за да не ти обясня кога и как да се чекнеш и каква контрацепция да ползваш. Тва,че си се размножила е черешката на тортата в твоето съзнание,единствено. Гледайте си чаветата като сте си ги направили! Разбирам,ЗНАМ ЧЕ като родите ви писва по некое време и искате да ги пуснете да търчат надалеч и ЦЕЛИЯТ свят да ви ги пази щот сте се размножили ама не става така. Собствениците на кучета да си гледат и контролират кучетата,майките да си гледат и контролират децата!

11 Леле
  15 април 2021 | 14:59 отговор
 

Принципно опасните кучета са задължение и отговорност на стопаните. ОБАЧЕ пикаещите ви сер@щи деца навсякъде по градинките на хората, оставящи боклук навсякъде щот вас ви мързи да ги гледате също не са приятни! Не зная защо хората очакват,че като се размножат и ВСИЧКИ трябва да харесват и да се съобвазяват с децата им. ТИ си избрала да раждаш,гледай си го също толкова отговорно,колкото са ти и изискванията към околният свят!

 
 
б
15 април 2021 | 15:32

съгласна!

 
15 април 2021 | 19:34

Съвсем правилно!

10
  15 април 2021 | 14:23 отговор
 

Преставете си какъв човек е този,конто се дразни от ,,врещящи "деца в парка!Това са деца,това е парк!Нима ти не си тичал/ла/и викал/ла/като дете?Забелязала съм,че повечето от хората,обичащи бойни породи кучета не обичат деца.Дори изпитват удоволствие като видят страх в околните от любимците и.Тези хора определено имат проблем с общуването!

 
 
15 април 2021 | 19:43

Що не си ги държите в домашния зоопарк - да си врещят колкото искат. Никой не е длъжен да търпи лигавщините на нечии деца. Родителите за свое спокойствие ги пращат навън, а всички останали трябва да внимават за децата им, да ги пазят и търпят. Длъжни ли са?! Щом сте ги родили - грижете се за тях , не очаквсйте другите да се съобразяват. Ако един възрастен човек започне да врещи, да търчи, да вилнее - ще го арестуват нали. Защото ще се прецени като непристойно поведение. Но ако дете се държи така - е ОК?

9
  15 април 2021 | 14:15 отговор
 

Като разхождате кучета сред хората,агресивни породи с намордник-ЗАДЪЛЖИТЕЛНО И ПЛИКЧЕТА И ЛОПАТКИ ЗА АКОТО И.Яки глоби за нарушителите,без право на обжалване.Аз не желая детето ми да се разболее ит кучешка тения.България е на 1място в ЕС по броя на заболели.Писна ни да газим в изпражнения на домашните ви любимци.Всички улични кастрация,приют и ако няма безболезнена евтаназия.Хората вече не издържат и започват да стават жестоки,заради безхаберието на управляващите.Колко обезобразени деца и мъртви трябва да има за да се вземат мерки?Спомнете си за разскъсания професор в Малинова долина.Докога?

 
 
мхммм
15 април 2021 | 15:02

А децата ви защо не им чистите с пликче,като ги изхождате навсякъде?!И на мен ми писна да газя в изпражненията на семето ви,коетоси е ваша отговорност. Евтаназия за тебе ,урод миризлив...тая планета не е само твоя и на чаветата ти!

 
15 април 2021 | 19:47

Домашните любимци се обезпаразитяват вътрешно и външно вежемесечно. И се ваксинират - ежегодно. Така че по-скоро мърлявите ви дечица са опасни за домашните любимци, а не обратното.

8 Веселин Василев
  15 април 2021 | 13:51 отговор
 

Децата разбира се!!!!!

 
7
  15 април 2021 | 13:11 отговор
 

А на някои хора не им приятно в парка да са заобиколени от врещящи и невъзпитани деца. Трябва да има глоба и за родителите им

 
 
мхммм
15 април 2021 | 15:03

Амин!

 
15 април 2021 | 19:48

Точно в десятката.

6 ???
  15 април 2021 | 13:07 отговор
 

Повечето породи кучета се охлаждат през устата. Ако им се постави намордник, може да умрат от прегряване.

 
 
15 април 2021 | 15:36

съгласна съм. Нека глобени бъдат грубите нарушители, а за останалите и просто забележка от орган на реда е достатъчно. Аз ваксинирам кучето си, чистя след него, но ми писна като вървя по улицата с него, да го гледат и сочат все едно е изрод. Проблема е, че просто няма контрол, къде ти ти чичко полицай да се занимава с домашни любимци.

5 Радо
  15 април 2021 | 13:07 отговор
 

Неправилно зададен въпрос. И кучето и децата ни. Израснал съм на село с множество чужди кучета и много мои и не е имало проблеми.

 
4
  15 април 2021 | 13:05 отговор
 

А къде да си разхождат кучетата хората? Къде са местата, обособени за кучета? Една площадка в парка при паметника на Съветската армия, която е 2х2 м. Не можеш да налага забрани, ако не предлагаш алтернатива.

 
 
15 април 2021 | 15:38

Във Варна е същата работа. има 3-4 на кръст площадки за разхождане на домашни любимци. Напълно съм съгласна с коментара!

3 kik
  15 април 2021 | 13:00 отговор
 

Закони и глоби има. Който не е спазил закона, разхожда си кучето без намордник и то нахапе човек да влиза в съда и да захапва едни сто- двеста хиляди обезщетение

 

Добави Коментар

Най-четени

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.