Людмил Темелков: Чаят е удоволствие, отдайте му се

14 ноември 2019 | 09:29
5154
0

Ние в woman.bg обожаваме чай, а винаги, когато си мислим за тази любима наша напитка, няма как да не се сещаме за Людмил Темелков - един от хората в България, които направиха пиенето на чай по-актуално, по-модерно и не на последно място - по-завладяващо. Людмил е Маркетинг Мениджър Международни продукти в Аксон България АД,отговарящ за развитието на марка Ahmad Tea на територията на страната ни. Разбира наистина много от бизнеса с чай, а тайната му е, че не приема всичко в работата си като цифри, данни и таблици. Людмил е от хората, които наистина могат да ви накарат да се влюбите  в перфектната бленда чай.

Какво е за него тази гореща напитка и каква е тайната му за успех в бизнеса - срещаме се с Людмил Темелков за да го попитаме къде и кога можем да опитаме от страхотния Ahmad Tea напълно безплатно.

-Здравей, познаваме те като човекът, който разбира най-много от бизнеса с чай в България. Ще ни разкажеш ли малко повече за тази напитка? 
-Със сигурност не съм аз човекът, който е най-наясно с чаения бизнес в България, но имам удоволствието да работя и налагам на Българския пазар вече почти десет години една прекрасна марка чай – Ahmad Tea.


За същността му - чаят е напитка, получена чрез запарване на обработени и ферментирали листа от чаен храст (Camellia Sinensis), родината на който се счита Китай. Днес чаят е най-консумираната напитка в света след водата. Има 6 основни разновидности – бял, жълт, зелен, улонг, черен и пу-ер. Някои добавят и червения чай в списъка, но той по своята същност е инфузия, получена от листата на южноафриканския храст ройбос. В България чаят се отъждествява с билкова отвара от различни билки (лайка, липа, мащерка и т.н), което е грешно схващане. Оттам идва и объркването и хората не са наясно какво представлява чая всъщност. Тук идва и нашата роля и отговорност – да информираме целенасочено хората, за да знаят какво и кога да пият.

-Кое е най-важно, когато продаваш чай - марката, блендите, качеството? Кое е водещо?
-Най-важното според мен първо е да го опиташ, да ти допадне, да повярваш в него и после всичко си идва от само себе си. Доверието в марката се изгражда с времето, блендите разширяват мирогледа ти и допълват насладата на вкусовите ти рецептори, а качеството – то е основополагащо. Ahmad Tea, като английска марка чай, типично по британски е педантичен по отношение на качество и дизайн.

-Каква е твоята тайна, когато трябва да презентираш Ahmad пред човек, който не познава марката. Какво никога не пропускаш да разкажеш за бранда?
-Просто му показвам кутия с чай Ahmad, изваждам едно пакетче, разкъсвам го и му давам да го помирише и усети невероятния аромат, който обзема сетивата за секунди. След това му го запарвам и после...всичко е ясно – той се влюбва в чая от пръв поглед. Често ми се случва да разговарям с хора, изпробвали първоначално няколко вида чай Ahmad, да се отказват от кафето и чаят да се превърне в тяхна основна и ежедневна напитка, която им дава тонус сутрин и ги държи бодри и свежи през целия ден.

-След броени дни стартира третото издание на чаеното изложение в София. Разкажи малко повече за това събитие. Входът отново ли ще бъде свободен?
-Това ще бъде третото издание на единствения по рода си чаен фестивал – “FesTEAval”, който ще се проведе в София, музей „Земята и хората“. Три поредни дни (15-16-17ти ноември), хората ще имат възможността да се запознаят и насладят на разнообразие от чайове и здравословни продукти на многобройните щандове. Входът е свободен, дегустациите безплатни! И аз, и организаторите, се надяваме на голям интерес от хората и през трите фестивални дни.

-Какъв чай имаш сега вкъщи? Кой ти е любимият бленд?
- Аз обичам силния и ароматен черен и зелен чай. Не се оставям без черен „Ърл Грей“ с леки нотки на бергамот и зелен с жасмин – естествено от премиум марка Ahmad. Предпочитам да ги пия чисти, без добавки (мляко, мед, захар).

-Защо чаят е по-полезен от кафето? Каква е твоята теория?
- Налице са множество научни изследвания по темата. Най-важните и първостепенните му превъзходства се крият в неговото тонизиращо действие и здравословно влияние. Съдържа редица активни вещества, които влияят ползотворно върху организма. Доказано е, че редовното пиене на чай предпазва от развитието на сърдечно-съдови заболявания, намалява лошия холестерол, нормализира кръвното налягане и противодейства на затлъстяването. Смята се също, че чаят има силно антиоксидантно действие, а консумирането на напитката предпазва от дегенеративни болести на нервната система, повишава костната плътност и предпазва от остеопороза, подобрява работата на храносмилателната система, укрепва имунната система.

Да изброявам ли още? Съдържанието на кофеин в чаените листа е по-високо от това в кафеените зърна. Количеството му в готовата напитка зависи от вида чай и начина на неговото приготвяне и обикновено е значително по-малко от това в кафето. Затова и диуретичния ефект на кофеина в чая е слаб в сравнение с това на кафето и не представлява вредно странично действие.

-Колко глътки са нужни, за да се влюбим в перфектната чаша чай?
- Това е любов от пръв поглед! Приготвен със стил и отношение, чаят е способен да те пренесе в друго измерение и да те накара да се усмихнеш от вълнение. Отдайте му се и няма да съжалявате. Това не е грях, това е съвършена наслада за сетивата!

(в материала има продуктово позициониране)

Най-четени

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.