Мария Тойчева: Силно вярвам, че трябва не да се търсят лесните пътища, а да се следва вътрешният глас

05 юли 2010 | 14:20
4883
0
0

Мария Тойчева има над 14 години опит в маркетинга, рекламата и журналистиката. В биографията си има записани поредица от изключително ползотворни проекти в областта на брандинга и позиционирането.

Някои от най-успешните инициативи на Мария са свързани с работата й за БТК Груп, като изграждането и въвеждането на пазара на ADSL и VoIP услугите на фирмата, както и изграждането и въвеждането на пазара на бранда vivatel. 

През последните 3 години Мария Тойчева преподава "Изграждане на търговска марка и фирмена идентичност" в London School of PR (LSPR)- Sofia. 

- Как започна професионалният Ви път?

Започнах работа веднага след завършване на гимназията и практически не съм спирала да работя.

През това време пробвах различни пътища и неведнъж ми се е случвало да зарежа вече постигнатото и да започна от нулата.

Силно вярвам, че трябва не да се търсят лесните пътища, а да се следва вътрешният глас.

Понякога това означава да прекъснеш една наглед успешна кариера, за да си дадеш шанс да бъдеш верен на себе си и да се развиваш, защо не и в съвсем различно поприще?

Любим цитат в това отношение ми е един разговор от филма Форест Гъмп:

Jenny Curran: Do you ever dream, Forrest, about who you're gonna be?
Forrest Gump: Who I'm gonna be?
Jenny Curran: Yeah.
Forrest Gump: Aren't-aren't I going to be me?

- Какви мъжки качества трябва да притежава една успяла жена?

Не мисля, че качествата следва да се разделят на мъжки и женски, те са общочовешки. За да бъдеш успешен, трябва да си много добър в работата си, да се наслаждаваш истински на това, което вършиш. Помага и ако вярваш, че няма невъзможни неща.

- Как намирате баланса между личния живот и професията?

Трудно, макар и непрекъснато да се опитвам. Към момента се получава, че винаги едното е за сметка на другото.

- Какви са плановете Ви в професионално отношение?

В момента започвам работа по един нов проект, който е насочен приоритетно към жени. Обещавам да разкажа повече за него на Woman.bg веднага, щом мога.

- Кога сте се чувствали най-удовлетворена от работата си?

Когато работата ми е доставяла удоволствие.

- Колко време Ви е нужно сутрин, за да се приготвите преди работния ден?

30-на минути.

- Каква е връзката между външността и успеха в кариерата?

Връзката е вътре в нас: когато се харесваме, сме по-убедителни, с повече настроение и влияние, по-успешни.

- Любима модна марка и парфюм?

Любимият ми парфюм, вече 20-на години, е Dune на Christian Dior. Използвам и други, тъй като обичам разнообразието, но Dune винаги присъства у дома.

Що се отнася до модата предпочитам Addidas, Replay, Cassidi, Massimo Dutti, Toi & Moi, Guy Laroche и мн. други. Често ми се случва да си купувам дрехи и от напълно непознати марки, стига да отговарят на моя стил.

- Каква е Вашата тайна за добра форма?

Спортът: винаги съм се занимавала с някакъв спорт, от съвсем малка. Излизала съм от форма тогава, когато съм спирала да спортувам. И това винаги е имало отрицателно вличние върху мен. За щастие, влизам доста бързо обратно във форма.

Също така вярвам, че вътрешния свят оказва огромно значение за това как изглеждаме. Опитвам се да правя повече неща, които ме карат да се чувствам емоционално добре.

Например – отскоро ходя да помагам в Приюта за бездомни кучета в Богров, стопанисван от Animal Rescue. След няколко часа къпане на малки кученца или разхождане на по-големи, се чувствам в страхотна форма.



- Коя е най-добрата почивка?

За мен най-добрата почивка е на море, с много книги, уиндсърфинг, приятна компания и хубаво време.

- Каква стратегия ще препоръчате на нашите читателки за справяне с работа в кратки срокове. Как биха се организирали най-добре?

Най-краткият възможен срок за справяне с работата е този, в който тя може да бъде свършена. Най-оптималният срок е този, в който работата може да бъде свършена, без да пострада качеството й. Този срок е индивидуален, на всеки човек му е необходимо различно време, за да даде най-доброто от себе си. Аз разделям всяка задача на малки под-задачки, за да преценя точното време, което ми е необходимо. Записвам си всяко действие, което трябва да предприема, за да се справя и си отбелязвам прогреса по всяко едно. Ако виждам, че не бих успяла да се справя сама, никога не се притеснявам да търся помощ, както и не забравям да благодаря за нея след това.

- Напоследък забелязваме, че поради натовареното работно време, на съвременната работеща жена й е все по-трудно да се храни здравословно. Как се справяте с този проблем?

Лично аз избягвам тежките храни, консервантите, пърженото. Менюто ми се състои основно от зеленчуци, плодове, риба и морски продукти, понякога пилешко месо, ядки.

- Какво мислите за феномена в България всеки да има по 2-3 мобилни телефона?

Това е така, защото всеки мобилен оператор предлага изгодни оферти за разговори в собствената мрежа, а цените към останалите са високи. Българите сме практични хора и „победата“ ни над тази стратегия е наличието на 2-3 мобилни телефона у много хора.

-  Разговаря ли по телефона съвременната българска жена толкова дълго колкото преди време или по-скоро го използва за бизнес дела?

Едва ли бихме могли да направим категоричен извод. Според мен съвременната българска жена разбира много добре своите интереси и използва мобилния си телефон според потребностите си: дълги или кратки разговори, бизнес или лични – от каквото има нужда в конкретния момент.

Коментари

Добави Коментар

Най-четени

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.