Новата болест – Здрачомания

01 юли 2010 | 11:00
11571
30
30

Тази вечер, със среднощна премиера, „Здрач 3” стъпва на българска земя.

За да отбележат появата на третата серия от сагата, киносалоните ще предложат "Вампирски маратон" с прожекции в същия ден на първите два епизода от поредицата - "Здрач" от 19:00 часа и "Здрач: Новолуние" от 21:15. Билетите ще са с цена от 5 лева, а за най-верните почитатели на сагата ще се предлагат и комбо билети от 20 лв. за трите серии.

Малко преди полунощ в Cinema City ще се състои и втората поредна среща на членовете на фен клуб Twilight Bulgaria. Тя ще стартира от 23:30 и на нея ще има най-различни изненади и предизвикателства.

Подтикнат от масовата истерия по филма вестник Los Angeles Times публикува статия, в която приравни поклонниците на сагата към наркозависимите.

Фенове на комикси, литературни и кино герои винаги е имало, но такава истерия не сме наблюдавали никога, пише изданието.

Достатъчно е да споменем палатковия лагер, организиран около Nokia theatre в Лос Анджелис, който бяха организирали над 500 фена, за да зърнат любимците си на световната премиера на лентата. „Това е първият път, в който се вманиачавам по нещо” - споделя Кели Чавес една от фенките на филма – „Прочела съм всяка от книгите поне 8-9 пъти и съм гледала двата филма над 300 пъти всеки. Кели признава, че от вманиачаването й страда най-много 6-годишният й син, за когото не й остава време.

Според специалисти, това което спомага за развихрянето на истерията по „Здрач” са съвременните технологии. В Интернет феновете могат да се свързват помежду си, да правят групи и фен сайтове, да обменят информация, снимки, видео материали. Освен това те имат достъп до тези ресурси непрекъснато – 24 часа, 7 дни в седмицата, това подхранва страстта им жива непрекъснато.

Много жени жертват образованието, личния си живот и кариерата си заради своята мания по вампирите.

„Здрач” е една от малкото адаптации по книга, която е направила такъв невероятен бум. В световен мащаб са продадени над 100 милиона книги от сагата, а първите два филма донесоха приходи от 1,1 милиарда долара.

Въпреки че в съзнанието на много хора феновете на любовната история между вампира Едуард и смъртното момиче Бела, са тийнейджъри се оказва, че това съвсем не е така. Според редица статии доста омъжени жени на средна възраст, при това в повечето случаи майки, обожават сагата. При тях манията се развива двуполюсно, някои споделят че тя се е отразила добре на личния им живот, тъй като им е помогнала да се върнат назад във времето и да си припомнят какво е да си влюбен. При други пък постоянното ровене в Интернет за нова и нова информация относно „Здрач” е сложило край на брака им.

В Америка истерията е достигнала такива размери, че дори е организиран клуб на анонимните здрачомани. Едни от неговите членове споделя „Ако съществува химично вещество, които човек отделя, когато се влюбва, то мозъкът ми го отделя, всеки път когато чета книгата или гледам филма. Всеки път се чувствам така сякаш се влюбвам за пръв пъти искам да го изпитвам отново, и отново”.

Специалистите разкриват, че всяко пристрастяване всъщност е запълване на някаква липса в живота. Пристрастените към „Здрач” жени обсъждат онлайн филма по цял ден, вместо да гледат сапунени опери.

Ролята на Интернет в обществото ни понякога и парадоксална. Той кара хората да се чувстват и свързани, и отдалечени един от друг.

Ако искате да споделите с нас своята лична история относно "Здрач", която да публикуваме - пишете ни на  woman@woman.bg

Коментари

30 az
  09 май 2011 | 15:58 отговор
 

тъпичък филм........

 
29 hgfhj
  01 април 2011 | 20:55 отговор
 

Ами как да не се гледа,като го прехвалват,а накрая се оказва,че е някаква супер тъпотия.А пък тоя Едуард ми се повдига от него. - a bash !

 
28
  10 март 2011 | 19:58 отговор
 

Ами как да не се гледа,като го прехвалват,а накрая се оказва,че е някаква супер тъпотия.А пък тоя Едуард ми се повдига от него.

 
27
  10 март 2011 | 18:47 отговор
 

Ами как да не се гледа,като го прехвалват,а накрая се оказва,че е някаква супер тъпотия.А пък тоя Едуард ми се повдига от него.

 
26
  18 февруари 2011 | 01:32 отговор
 

ne sa6testvuvat po-veliki filmi ot poredicata zdra4.

 
25 xixii
  30 декември 2010 | 16:58 отговор
 

Nai-Unikalniq film e ''Zdrach'' , a Edyart i Bella sa ynikalni s igrata si v filma :**

 
24 tsuff
  19 август 2010 | 05:21 отговор
 


от 05 юли 2010 | 09:41

za6to balgarina e ustroen taka, 4e kato vidi ne6to hubavo v koeto toj li4no nqma u4astie ili ne moje da napravi, s4ita za savsem redno da go opljue i da izsipe kolkoto se moje pove4e negativizmi, za da se 4uvstava silen, a ne daj se boje i razbira4

Всички филми са страхотни, а за тези, които претендират, че не е като в книгата, ами помислете колко часа трябва да е, за да ви е точно по книгата. Такъв филм няма! Нормално е да се различава, за да може да се обобщи по някакъв начин. Роб, ти си върха!

 
23 ...
  12 юли 2010 | 22:21 отговор
 

haa ae hora wseki ima razlichen wkus i gleda po razlichen nachin na neshtata.. kwo ste sednali da opluwate filma kato ne wi hareswa ima lesno.. ne go gledaite shtom ne e po wkusa wi :) ii za twa che filmite i knigite se razlichawat.. ami normalno e kyde ste gledali film koito da e 1 kym 1 sys knigata.. prosto ne e wyzmojno ;] knigite na men lichno mi haresaha mnogo a kolkoto do filmite-napraweni sa na niwo makar che i az ne haresah new moon.. a eclipse me ostawi bez dumi.. strashno mnogo mi haresa ii zasega e nai-hubawata chast, kakto i edin ot lubimite mi filmi

 
22 taina
  11 юли 2010 | 23:32 отговор
 

На мен Джейкъб ми харесва 100000000000000000000000000000 пъти повече от тоя Едуард!

 
21 Пламиии
  11 юли 2010 | 17:49 отговор
 


дидидидидидиа от 11 юли 2010 | 17:43

филма е страхотен и буза е,онзи който върви-дневниците на вампирите..... това е идеален пример за невъзможната любов,която става възможна само да се има желание от двете страни и адски се ядосан на затъмнение (вълчо обичам те ,ама въмпирчо теб обичам повече ееееее)дано последната да покрие очакванията ми

Абе ей дидидидидидиа не обиждай дневниците на вампира знаеш ли за какво става въпрос че да му казваш боза бих ти го върнала, но обожавам и здрач, а ти като не знаеш не се обаждай и-д-и-о-т-к-а! Колкото до Затъмнение се влюбих в този филм и мисля, че е най-добрият от всички излезли досега :)

 

Добави Коментар

Най-четени

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.