Автор
Woman.bg

Опитайте и ще се влюбите - Ahmad tea е нашият фаворит на чаения салон в София

Думата ЧАЙ в студените дни се превръща в синоним на здраве, уют, антистрес терапия, повод за споделени моменти и не на последно място - на добро настроение. Затова нека отново си подарим по една гореща чаша от любимата напитка. Какъв да е той? Има толкова много видове и бленди, а третото издание на специализираното изложение FesTEAval в Национален музей „Земята и хората“ – София ще ви вдъхнови за нови вкусови предизвикателства. Можете да го посетите в рамките на уикенда и да опитате напълно безплатно от уникалните чайове, които изложителите предлагат.

И тази година организаторите са се постарали да съберат на едно място десетки изложители на чай и продукти, пряко свързани с консумацията на чай, от които както бутикови вносители и производители, така и утвърдени брандове. Ще бъде представена културата на консумация на чай, като се организират чайни церемонии, характерни за различни точки по света. Любопитните ще могат да чуят полезна информация, да участват в различни демонстрации, да се запознаят с различни специфични видове - от България до Сибир, от Япония до Аржентина.

По време на фестивала посетителите могат да разгледат и изложбата на хайга рисунки - този стил в изобразителното изкуство води началото си от Япония, но вече завладява целия свят. Тези художествени творби съдържат и хайку стихове.


И тъй като ние от Woman.bg обожаваме чая – от класическия черен и зелен до натуралните инфузии с приятни билкови и плодови аромати, тръгваме на лов за най-ароматната чаша дъхаво вълшебство. Любопитството ни отвежда към щанда на Ahmad tea, където в студеното време окончателно ни спечелват с доза гореща екзотика – зелен чай с парченца манго и личи. Удоволствието да научим нещо ново по темата дължим на Людмил Темелков, маркетинг мениджър Международни продукти на „Аксон България“, вносител на Ahmad tea.


- Господин Темелков, българинът се превръща в един истински ценител на чая. Какви са предпочитанията му?

- Всеки опитва това, което диктуват вкусовете му, но, естествено, има една тенденция към консумацията на по-здравословни продукти. Затова и напоследък потребителите наблягат на зелени чайове, традиционно билкови и плодово-билкови инфузии. В тази връзка си обяснявам и особения интерес към един наш топ продукт с име Detox - с листа от коприва, копър, розмарин и джинджифил. Доста популярна през зимния сезон е ароматната комбинация от ройбос с канела, както и лимон и джинджифил за подсилване на имунната система. Горските плодове традиционно също се харесват от българина.


- Какво може да предложите на предпочитащите насипен чай?

- Имаме прекрасни насипни чайове от най-висок клас - опаковки по 100 грама в красиви алуминиеви кутии. Предлагаме специална селекция с най-фините чаени листенца, събирани в различни плантации по целия свят: Блендирането се прави в зависимост от типа и сорта чай.


- Има ли тънкости при приготвянето на чая, които вие бихте споделили с нашите читатели?

- Важно е пакетчето да се запарва в порцеланова чаша с вода с температура от 80 градуса, в никакъв случай тя не трябва да е кипяща. Имайте предвид, че запарката на черните чайове изисква по-малко време, за разлика от зелените, които по-бързо развиват аромата си. След като се запари за средно 5 минути, пакетчето се изтисква с лъжичка. Пие се според вкуса с мляко, мед, лимон, захар.


- Какво се промени в разбирането на българина за чая?

- Доскоро много българи приемаха чая като традиционно билкова отваря – лайка, мента липа, докато това всъщност са най-фините връхни листенца на чаения храст, които се берат по изгрев слънце. Той вирее в конкретни райони по света, където има благоприятно за растението съчетание на слънцегреене и влажност. Такива места са Кения, Шри Ланка, Индия, Китай, Япония, ЮАР. Ahmad Tea of London събира най-доброто от това производство, а с традициите на три поколения във всички области на търговията с чай - от плантациите до смесването и опаковането, непрекъснато предоставяме на нашите клиенти само най-доброто.

(в материала има продуктово позициониране)