Дамите в бизнеса вече година и половина могат да се възползват от специално създадената програма Smart Lady, насочена към работещите жени. Тя обединява в себе си не само възможности за кредитиране, но включва и редица други финансови и нефинансови решения, които да предложат на дамите подкрепа, сигурност и спокойствие.

Срещаме ви с Полина Дуркова – графичен дизайнер от Studio Х. Тя стои зад проекта https://smartlady.bg/bg – уеб базираната информационна и обучителна платформа в помощ на жените в бизнеса. Платформата е вдъхновена от едноименната програмата Smart Lady на Fibank и цели създаването на общност от жени, които чрез срещи и семинари да надградят своите умения и да намерят съмишленици, от които да почерпят идеи и кураж.

Младата и амбициозна Поли разказва за предизвикателствата при изработването на платформата, вдъхновението, което е имала и удовлетворението, идващо от постигнатите резултати.



- Разкажете ни с какво платформата smartlady.bg e различна от обикновените сайтове?

- Тя е направена за жени и то не какви да е. Жени, които са дейни, активни и бизнес ориентирани. Жени с много сериозни цели и отговорности. В този смисъл подходът ми към дизайна беше воден от думите „лекота и яснота”. Защото сериозните бизнес дами нямат време за губене. Разликата с обикновените сайтове идва най-вече от самото съдържание - в него няма просто новини и снимки, а обучения, които биха могли да бъдат много полезни за дамите, които искат да се развиват в бизнеса.

- Кое беше най-голямото предизвикателство за вас при изработването на платформата?

- Предизвикателството дойде от там, че задачата беше много комплексна. Събитията и обученията са черешката на тортата. Те обаче не са единственото. В секцията „Актуално” се разгръща целия бизнес свят на жените предприемачи. Къде другаде можем да намерим тази информация, събрана и прилежно съхранена на едно място? Къде всъщност можем да намерим и тези жени? Ами пак там - в платформата Smart Lady .
Беше голямо предизвикателство да съберем всички компоненти на едно място като вземем предвид, че всички те са еднакво важни и не бива нищо да се пренебрегва. Мисля, че се справихме добре със задачата.

- А до колко е важен дизайнът?

- Всъщност той е само обвивка. Съдържанието и ценните неща, които правят платформата Smart Lady уникална, са предопределени от невероятния характер на самата програма.

- Какво е мнението Ви за Smart Lady като бизнес програма и как платформата, според вас, помага за популяризирането й?

- Когато сформирахме екипа и се запознахме с проекта, прочетох концепцията на програмата. Дотогава, признавам, не знаех за нея. Хареса ми отношението към жената като равностоен бизнес играч.
Ентусиазирах се от идеята за платформата и от това, че трябваше да съберем много елементи на едно място – обучения, събития, снимки, новини. Тогава не си давах сметка, но сега знам защо тя е толкова ценна – защото носи онзи заряд на емоционална интелигентност, който само една жена може да претвори в успешен бизнес.
Програмата и платформата си помагат взаимно в популяризирането и това е най-хубавото – едното е като реклама на другото.

- Вие самата възползвали ли сте се от обучения в платформата и ако не сте - бихте ли го направили?

- На този етап от живота си не се виждам в позицията на управляваща бизнес дама и затова не съм се възползвала. Но със сигурност бих отишла на събитие, организирано от Smart Lady. Би било полезно за мен да чуя съветите на жени, врели и кипели в бизнес средите.

- В Studio Х твърдите, че вярвате в дългосрочните партньорства и приятелства. Какво Ви носи сътрудничеството с Първа инвестиционна банка, чийто продукт е Smart Lady - партньорство, приятелство или и двете?

- Така е, твърдим го и стоим твърдо зад тези думи. Дългосрочните партньорства не само водят до приятелства, но и до устойчиви и качествени продукти. А ползите конкретно в този случай са за много хора. Проектът ни за платформата на Smart Lady и неговото реализиране го потвърждава.

(в материала има продуктово позициониране)