Работата в офиса никога няма да е същата

10 юли 2020 | 07:02
642
0
Pixabay
0

Факт. Коронавирусът промени живота ни и начина ни на работа. И няма връщане назад. По две причини. Първо, работодателите изведнъж установиха, че могат да дават много по-малко пари за наети площи. И второ, на хората им хареса да разполагат с времето си, работейки от дома, от терасата или от върха на планината (стига да има обхват).

И така. Офисът вече не е това, което беше. Но много от нас си задават въпроса – а сега накъде? Ясно е, че не можем да работим само от дома. Също така е ясно, че няма как да се завърнем във високите стъклени сгради с открити пространства и десетки бюра в едно помещение.
Според много специалисти, решението е някъде по средата. Вероятно повечето компании ще предпочетат да разделят служителите си на „смени”. Вече се прави и у нас. Половината идват в офиса в определени дни от седмицата, други – в останалите.

„Светът на работата никога няма да се върне към „нормалното”, което познавахме преди да настъпи пандемията. Внезапната и драматична промяна в начина на работа ускори нововъзникващите тенденции като гъвкаво работно време, нуждата от високо ниво на емоционална интелигентност при лидерите и преквалификация, до такава степен, че те вече са фундамент за успешното развитие на компаниите“, казва Ален Дехейз, главен изпълнителен директор на Adecco Group. Компанията му е провела изследване, резултатите от които са повече от показателни.

Според голяма част от анкетираните, най-добре би било половината от времето да бъде прекарано в офиса (51% от запитаните), а другата половина на отдалечено работно място (49%). Добрата новина е, че с този модел са съгласни и топ мениджърите в компаниите, като почти осем от десет (77%) от тях заявяват, че работодателят ще спечели, ако успее бързо да се приспособи към новата реалност.

Сигурна съм, че тепърва ще се сблъскваме и с нови варианти за общуване. Като организиране на срещи по интереси и за обсъждане на определени проекти на места, които не са офиса. На повече комуникация между колегите, които имат еднакви интереси. Това винаги е начин да се родят добри идеи, полезни за общата работа.

И да, вижда му се краят на 8-часовия работен ден, с който бяхме свикнали. Много хора вече са на мнение, че времето, прекарано в офиса или в работа, не е реален показател за добре свършена работа, нито за ангажираност към ценностите на компанията. Т.е. служителите са убедени, че ще дават много повече от себе си, ако разполагат с гъвкаво работно време. И ето че и мениджърите започват да свикват с тази идея.

И ако допреди година много шефове държаха всички да са „им пред очите”, за да са сигурни, че работят за тях, сега все повече започват да осъзнават, че ситуацията се променя. И че те ще имат изгода, ако успеят да постигнат душевен мир и повече приходи, ако обръщат внимание повече на резултатите, отколкото на времето, прекарано в офиса. Уви, за да бъдеш добър управляващ на екип, който не е пред очите ти по всяко време на денонощието, ще трябват и специални умения. Надяваме се нашите мениджъри да бъдат достатъчно добре организирани и емоционално интелигентни да се справят с новата реалност.

Разбира се, не всеки бизнес и не всяка професия позволяват да се работи дистанционно. Но тези, които го позволяват, могат да се възползват. Защото според много анализатори, това е бъдещето. И колкото по-бързо го осъзнаем, толкова по-гладко ще започнем да тъчем на неговия стан. А той никак не е толкова лош – нито за едната, нито за другата страна. Ако има достатъчно отговорност – и от двете.

Още по темата

Коментари

Добави Коментар

Най-четени

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.