Roca One Day Design Challenge с второ успешно издание в България

13 ноември 2019 | 15:58
265
0
Roca

Второто издание на Roca One Day Design Challenge в България събра на едно място младите таланти в архитектурата и дизайна. Състезанието се проведе в Експо Баня София - корпоративната изложбена зала на Рока България, на 9 ноември. То предизвика участниците в рамките на един ден да създадат редизайн на продукт за баня, чрез който да се подобри уелнес изживяването у дома и здравословния начин на живот. Изискванията към проектите бяха свързани с подобрение на здравето на потребителите, адаптируемост към съществуващи пространства и решения, възможност за лесно почистване и поддръжка.

Проектът STEAM на Десислава Петрова и Лилия Петрова се отличи и спечели първата награда от 2000 лв. В основата на проекта е умивалник, който чрез пара позволява измиване на лицето, като така пести 50% от използваната вода, при това спомага за по-чиста и деликатна кожа. Иновативният продукт разпръсква етерични масла, облекчава запушените синуси и нос, а чрез ароматерапия премахва стреса и енергизира ума и тялото. Орлин Давчев, член на журито, заяви: „Защо избрахме този проект за победител? Според журито единодушно това е проектът, който покрива всички критерии. Едновременно е и оригинален, изпълним, има единство на функция и форма, и не на последно място е много добре презентиран и обяснен.“

Втората награда от 1000 лв. спечели Кръстьо Калъчев за проекта Happy Feet, свързан с хигиената на стъпалата и съчетаващ различни функции. Когато стъпалото на човек се постави в устройството, сензор активира водна струя. Уредът е подходящ както за деца, така и за възрастни. Освен хигиена, продуктът предлага отпускане и борба със стреса чрез воден масаж, а чрез UV лампа подпомага и борбата с гъбичките по краката. „Наградата се присъжда, защото много добре адресира проблема с умората, ние всички се припознахме като потенциални ползватели. Устройството е малко, компактно, иновативно.“, беше коментарът на Илиан Милинов и Веселин Симов, членове на журито.

Проектът 383 на Росен Фичеров спечели третата награда от 600 лв. Проектът включва душ капсула, в която потребителят може да се наслади на контролирана амбиентна светлина, звуци и аромати в реалистично виртуално изживяване, в което специални панели пресъздават форми и картини от природата. Панелът е изработен от тънка мрежа, която подпомага пестенето на вода, като разчита на повторното й използване. „Това е един много добре представен проект, който е насочен към бъдещето на баните, много ясно дефиниран продукт, който отговаря изцяло на изискванията, които бяха поставени, така че има достатъчно основание, за да бъде присъдена тази награда“, подчерта журито.

Журито във второто издание на Roca One Day Design Challenge в България е съставено от утвърдени професионалисти в областта на архитектурата и дизайна, като Георги Червендинев, ръководител на катедра Инженерен дизайн в Технически университет – София, Орлин Давчев, зам.-декан по учебната дейност в Архитектурен факултет, Университет по архитектура, строителство и геодезия (УАСГ), София, Илиан Милинов, основател на Ilian Milinov Studio, Иво Попов, преподавател в департамент „Дизайн“ и доктор по дизайн в Нов български университет и Веселин Симов, Мениджър маркетинг на Roca за Югоизточна Европа.

Вярна на своята ангажираност към иновациите и дизайна, Roca организира този конкурс с цел подкрепа на младите таланти в техните първи стъпки на кариерно развитие. Roca One Day Design Challenge е създаден в Испания през 2012 г. като платформа, в която младите дизайнери и архитекти могат да развият своята креативност и да получат обратна връзка от доказани професионалисти. Състезанието е едно от най-вълнуващите в дизайн сектора поради времевото ограничение и се провежда в 12 страни.

Тази година, за първи път, победителите на първа награда във всяко от изданията ще бъдат поканени на големия финал в Барселона, който ще се проведе в началото на 2020 г.
Повече информация за състезанието и победителите във второто издание в България може да бъде намерена в уебсайта.


 

(в материала има продуктово позициониране)

Най-четени

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.