1. Г-жо Скорчева, кампанията, която от спиритсБЪЛГАРИЯ стартирате, е много интересна! Разкажете накратко какво представлява?


Интересна и леко стряскаща – такава е активацията ни през последния месец. За да сме сигурни, че употребата на алкохолни продукти е приятно и безопасно преживяване, ние от спиритсБЪЛГАРИЯ насърчаваме култура на умерена консумация и се опитваме да ограничим прекомерната и рискова употреба на алкохол. Това включва, както предпазване на непълнолетните от употреба на алкохол, така и шофиране след консумация. СМЕТКАТА, КОЯТО НЕ ИСКАШ ДА ПЛАТИШ е програма, предназначена за клубове, в които потребителите често отиват със своя автомобил.

Заедно с персонала на заведенията обръщаме внимание на клиентите, че трябва да се приберат по най-сигурен за тях начин.

СМЕТКАТА, КОЯТО НЕ ИСКАШ ДА ПЛАТИШ много прилича на касов бон, но там са изброени не поръчаните до момента напитки. Клиентът получава „сметка“ с всички логични, но обикновено непредвидени разходи, които падат върху плещите на водачите на МПС, в случай че претърпят инцидент при шофиране в нетрезво състояние. Това са: щети по автомобила, увреждания на инфраструктура, болничен престой и лечение, глоба от КАТ, съдебни разноски и адвокатски хонорари. Да не говорим за човешкия живот, който няма цена! С тази СМЕТКА предупреждаваме нашите потребители за опасностите, до които води шофирането в нетрезво състояние и напомняме за алтернативите на безопасно и безпроблемно прибираме до дома: като например ползване на градски транспорти или такси, наем на „Drink&Drive” услуга или добрата практика за младите хора „шофьор на компанията“.

2. Защо касов бон?

Представянето на касовия бон или СМЕТКАТА е обикновено последният момент в забавлението на клиентите, преди да напуснат заведението, когато те „внимават“ в комуникацията с персонала. Целият смисъл на програмата се крие в секундите между виждането на цифрата и осъзнаването, че това не е истинската сметка за вечерта. При получаването на СМЕТКА от 15 674.00 лв хората се шокират/стряскат и започват да четат, т.е да се информират за възможните рискове от шофиране в нетрезво състояние и да помислят дали качването зад волана да не се остави за утре.



3. Колко заведения се включиха до момента и само в София ли са те?

За сега заведенията, които участват са само от София, но имаме заявка от заведения край морето, които ще уважим. Защо ни е грижа? Ние уважаваме нашите клиенти и искаме те да се наслаждават на продуктите ни отговорно. Загрижени сме за младите хора и тяхното бъдеще. Това е и причината, поради която програмата стартира в разгара на абитуриентските балове. Ние сме част от решението и искаме да дадем пример. Интересът от страна на колеги се оказа голям, а разбирането и подкрепата им – незаменими.

4. Лесно ли ги убедихте да станат посланици на акцията?

Всъщност, изключително бързо и сърцато получихме подкрепа от известни нощни заведения в София. Колегите, които продават нашите напитки на дребно, напълно разбират необходимостта от предпазване, самодисциплина и саморегулация. Още повече, че клиентите, за които си се „погрижил“ и извън вратите на заведението, стават твои приятели.

5. Каква е крайната цел на кампанията?

Раздаваме над 10 000 сметки с шокиращите суми, като вярваме, че ефектът на преразказване ще ни помогне да бъдем чути от поне два пъти повече хора. Ще ни трябва време и търпение, но крайната цел е да създадем култура на отговорна консумация на алкохол и да ограничим броя на пътно-транспортните произшествия в резултат на шофиране след употреба на алкохол. Повече може да видите на www.konsumirai-otgovorno.bg

Ралица Скорчева-Славова, Председател на спиритсБЪЛГАРИЯ – Асоциация на производителите, вносителите и търговците на спиртни напитки / www.spirits.bg / www.konsumirai-otgovorno.bg