Партньорството на Nike с Дилън Мълвани - изключително популярния транссексуален инфлуенсър в TikTok, предизвика истинска полемика.
26-годишният Мълвани, който от мъж се превърна в жена в началото на март 2021 г. и документира преживяванията си в социалните медии. От тогава насам той/тя си спечели множество фенове и дори бе поканен да се срещне с президента Джо Байдън в Белия дом.
В сряда Мълвани публикува в Instagram платено партньорство с гиганта Nike, което обаче срещна силно неодобрение. Отрицателната реакция беше незабавна, като критиците на рекламната кампания казаха, че тя е неуважителна към жените.
Мнозина също се позоваха на противоречивото минало на Nike, свързано със спортистки. В това число влизат най-титулуваната гимнастичка някога, Симоне Байлс, десеткратната олимпийска медалистка Алисън Феликс и Колийн Куигли, олимпийка от 2016 г.
Изборът да наемат Мълвани се оказа толкова скандален, отчасти защото тя не е спортист и отчасти тъй като не е жена, а въпреки това рекламира спортни сутиени.
A Man who has made a career out of mocking women, Dylan Mulvaney is now getting paid tens of thousands to be a brand ambassador/ model/ paid brand partner for these brands:
— Deplorable4trump2024 (@PTRUMPFORTX2020) April 7, 2023
• Nike Women
• Bud Light
• Ole Henrikson
• Plaza Hotel
• Mac
• Ulta Beauty
• Tampax
•… pic.twitter.com/XQzPTpj23C
Коментарите от страна на интернет потребители не закъсняха: “Нека поговорим за Nike… марка, която се отнася по-добре към мъжете като Дилън Мълвани, които се преструват на жени”.
“През 2018 г. Олимпийската медалистка и посланик на марката Nike Алисън Феликс забременя. След това Nike ѝ предложиха 70% по-малко заплащане от първоначалното…”
Друг добави: “Виждате ли? Nike знаят, че забременяването не е проблем, който някога ще имат с Дилън!'